Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 maja 2015, 18:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Witam koledzy wymianiałem dziś pierwszy raz olej w atego. Dokręciłem korek z wyczuciem, jednak teraz wieczorem spojrzałem ze cieknie to mówie dokręce mocniej i przekreciłem gwint :(. Macie jakieś patenty na to? Puścił gwint na śrubie czy w misce raczej? Trzeba spuszczać cały nowej olej? Czy gwint jest zrobiony bezpośrednio w miske czy jest coś pośredniego?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 02 maja 2015, 18:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli miska aluminiowa to prędzej puścił gwint w misce niż w korku
Pozostaje przegwintować na większy rozmiar gwintu lub wspawać nową tulejkę z gwintem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 maja 2015, 10:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Najgorsze jest to że olej już zalany. I korek wykręcić też się nie da. Spuszczę inna drogą olej?

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 03 maja 2015, 10:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Najgorsze jest to że olej już zalany. I korek wykręcić też się nie da. Spuszczę inna drogą olej?
nie - choć ta odpowiedź nie jest jednoznaczna :D . jak masz odsysacz oleju możesz spróbować przez bagnet, ale małą szansa.
czy wkręcając korek nie zgubiłeś przypadkiem uszczelki?
na korku w miejscu uszczelki powinno być takie podtoczenie w którym siedzi uszczelka. jak jej nie ma to mogłeś wkręcić korek za głęboko i teraz ci się obraca bo końcowe nitki gwintu uległy zerwaniu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 maja 2015, 17:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Z tego co kojarze to w jednym z naszych atego tez jest problem z korkiem i na warsztacie olej spuszczaja chyba poprzez wykrecenie czujnika poziomu. Reki nie daje ale cos mi tak swita.


Post Wysłano: 03 maja 2015, 17:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Dzięki koledzy o tym czujniku myślałem to pewnie będzie wyjście. W scanii w misce jest tulejka,a w tulejce korek chodzi tam to i tak nie słyszałem żeby komuś się zdarzyło uwalić tam gwint. Czy wymieniacie uszczelkę za każdym razem w atego? Dziwne jest to ze po dokręceniu ciekło a dalsze kręcenie urwało gwint. Zzx uszczelki nie zgubiłem.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Post Wysłano: 03 maja 2015, 20:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Dzięki koledzy o tym czujniku myślałem to pewnie będzie wyjście. W scanii w misce jest tulejka,a w tulejce korek chodzi tam to i tak nie słyszałem żeby komuś się zdarzyło uwalić tam gwint. Czy wymieniacie uszczelkę za każdym razem w atego? Dziwne jest to ze po dokręceniu ciekło a dalsze kręcenie urwało gwint. Zzx uszczelki nie zgubiłem.
zapytać nic nie kosztuje.
kiedyś miałem MAN-a i tam "udało" mi się obrobić obsadę klucza imbusowego (nie dało się odkręcić korka) - skończyło się wierceniem dziury w korku na wylot i wbiciem większego imbusa w środek by dało się odkręcić i spuścić olej.
ciebie pewnie czeka podobna operacja.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 maja 2015, 20:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2008, 11:07
Posty: 83
GG: 1
Samochód: Scania
Lokalizacja: Maz/podl

Udało się wykręcić korek. Korek po wykręceniu nie miał gwintu , w misce troch się zjechał. Nowy korek się wkręcił i dał się docisnąć dodatkowo trochę silikonu dirko, może wytrzyma. Poprzedni wkręciłem za mocno, uszczelka się wgniotła (powinna być miedziana?) i zabrakło gwintu na korku. Jakby ktoś miał podobny problem to awaryjnie powinno się dać tym czujnikiem poziomu oleju spuścić olej. Widoczny jest po zdjęciu ekologii. Zalecany moment dokręcenia korka 65 Nm. Dzięki za pomoc.

_________________
Usuwanie ograniczenia mocy/adblue Scania


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Trzeba bylo wytoczyc troche dluzszy.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: