Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 26 lip 2015, 20:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2015, 19:52
Posty: 4
Samochód: SCANIA

Witam , mam problem z dużym spalaniem Scania 420 2002 rok silnik pde
spalanie na tych samych trasach było średnio 35 l teraz 40 - 41
auto podłączyliśmy do kompa i pokazało że uszkodzony czujnik doładowania
czujnik wymieniony kilka razy bo na każdym innym czujniku była powiedzmy poprawa bo silnik zyskał trochę mocy ale spalanie takie samo . Zakładałem dwa czujniki z Opoltransu czyli zamienniki i na jednym komputer wyświetlał błąd edc , przy drugim nowym błędu nie pokazało ale zaczął kopcić na czarno i znowu42 litry na pełno , zmieniłem już chyba z cztery i zawsze spalanie podobne . Dodam że pompowtryski sprawdzone i ciśnienie na garach też ok , turbina podobno też ok przynajmniej tak powiedział mechanik , pod obciążeniem ciśnienie 2,4 proszę o jakieś podpowiedzi bo już pełna załamka .


Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, 23:26 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Temat przeniesiony do odpowiedniego działu, zmieniona nazwa tematu


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 20:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

A szczelność układu od turbosprężarki do kolektora sprawdzaliście, może są gdzieś dziury.

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 20:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2015, 19:52
Posty: 4
Samochód: SCANIA

Witam , tak sprawdzone i ciśnienie trzyma , intercoler po nawierceniu na dole małego otworu był czyściutki

EDIT (Jester)
zastanawia mnie że na starym czujniku auto jest słabsze i ciśnienie turbiny pod obciążeniem około 2,1 i pali 40 , a przy nowym ma większego ducha i ciśnienie pokazuje 2,4 na maks obciążeniu ale pali 41 , jeszcze na innym nowym pali 41 -42 ale ma siłę i ciśnienie 2,4 a jeszcze na innym nowym kopci na czarno ma siłę i pali 42 , łapy opadają

po podłączeniu pod komp pokazuje jedynie błąd retardera i błąd czujnika doładowania i nawaliło teraz webasto ale to raczej nie ma nic wspólmnego ze spalaniem


Ostatnio zmieniony 26 lip 2015, 23:25 przez Anonymous, łącznie zmieniany 1 raz.
Połączone posty - nie piszemy posta-pod-postem


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Kup ten czujnik w ASO...


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 21:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2015, 19:52
Posty: 4
Samochód: SCANIA

Też tak myślę , kupię w serwisie i wtedy zobaczymy
miałem założony oryginał ale od erki 420 i silnik miał siłę , trochę ciszej było słychać turbo ciśnienie turbiny 2,4 pod obciążeniem ale spalanie nadal 41 , czujnik podobno sprawny symbole na moim i na tym takie same .
Czujnik od erki i 4 jest taki sam ?


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 kwie 2005, 23:22
Posty: 2454
Samochód: Scania
Lokalizacja: Jelcz Laskowice

Prawdopodobnie nie jest taki sam. R420 zasilana jest przez HPI, Ty masz PDE- a nie są to jedyne różnice tych silników.


Tytuł: Re: SCANIA 124
Post Wysłano: 26 lip 2015, 22:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Może się mylę ale ten czujnik mierzy tylko ciśnienie i temperaturę w kolektorze,nie wydaje mi się żeby czymś się różniły dci i dxi ma taki sam a również jest różnica e zasilaniu paliwem.


Post Wysłano: 26 lip 2015, 23:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

2.4 to bije moja turbina która ma uszkodzone łopatki, tzn poszarpane na końcach, jak było wszystko ok to dochodziło do 2.7 nawet.


Post Wysłano: 26 lip 2015, 23:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lip 2015, 19:52
Posty: 4
Samochód: SCANIA

i ile twoja pali ?


Post Wysłano: 27 lip 2015, 23:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Sporo tak około 40. Ale po górach z drewnem i jej nie oszczędzam.


Post Wysłano: 03 sie 2015, 18:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

mówimy o czystym doładowaniu 2.4 bara czy o wartości ogólnej tj. cisnienie atm ok 1.0 + 1.4 doładowania? Bo to jest spora różnica.Scania rzędówka powinna pompować 1.8-2.2 czystego doładowania czyli ogółem wraz ciśn atm otoczenia 2.8 do 3.2 Bara. Silnik V pompuje trochę mniej od 1.6 do 1,85 bara czystego doładowania.


Post Wysłano: 03 sie 2015, 20:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2008, 22:56
Posty: 861
GG: 35025070
Samochód: S-U-P-E-R

Mi 2.4 pokazuje na tym wyświetlaczu elektronicznym, przy pełnym obciążeniu i pedale gazu w podłodze.


Post Wysłano: 04 sie 2015, 8:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 maja 2011, 16:44
Posty: 45
GG: 0
Samochód: scania

Przy sprawnej Turbinie , szczelnym ukł. dolotowym i zdrowych pompowtryskach powinna złapać 3 bary na wyświetlaczu. U mnie 114l 380 łapie 3,2 bara założyłem nowe turbo i pompowtryski, wcześniej było 2.4-2.6 bara


Post Wysłano: 05 sie 2015, 7:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Kup nawet używany a oryginalny ten czujnik. TruckBP w golinie ci w tym pomorze. Czujnik który wymontowałeś na samym początku, był okopcony na czarno, to dosyć istotne?
Jeszcze raz z nią na komputer, zrobić równoważenie cylindrów i test sprężania.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 14 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: