Strona 143 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1141 142 143 144 145162 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sie 2015, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2012, 13:09
Posty: 1015
Samochód: słaby!

może nie jest tak źle skoro tych przerw się trafia tyle, jeśli jedna miała co najmniej 15 minut a gdzieś tam potem wypadnie kolejna 30 to już masz pauzę zaliczoną i jeśli w tym czasie nie przekroczyłeś 4,5h jazdy to nie masz się o co martwić. przykładowo takie przestoje masz w minutach: 10, 8, 11, 16, 10, 20, 5, 31 to ta 16 się łączy z tą 31 i masz 45 zaliczone. w odwrotnej kolejności to nie działa, 30 z 15 nie można połączyć, 15 z 30 tak, każdą powyżej 15 minut ale krótszą niż 45 możesz łączyć z drugą jeśli ta ma minimum 30.

_________________
Pilot szwedzkiego samolotu z uszkodzonym wirnikiem


Post Wysłano: 17 sie 2015, 14:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

taka zagwostka
W tygodniu zrobiłem 2x10 i wykreciłem pauze skróconą 40 i w niedziele ruszyłem w trasę ale poszedłem na kolejną 10 .Wiadomo że w tygodniu mozna tylko 2 razy ale do 24 w nocy nie miałem jeszcze powyżej 9h jazdy dopiero po północy wiec zaliczyło to do nowego tygodnia?


Post Wysłano: 22 sie 2015, 16:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 22 sie 2013, 17:18
Posty: 208

Nowy tydzien zaczales w niedziele po skroconej pauzie weekendowej. Po tej pauzie zaczynasz nowy tydzien takze masz czyste konto. Jezeli zaczales ten tydzien od 10h jazdy jest okej i nie wazne czy niedziela czy poniedzialek. Dla przykladu: poniedzialek i wtorek po 10h jazdy, sroda skrocona weekendowka czyli min 24h pauzy i czwartek znowu 10h jazdy i wszystko jest w porzadku.


Post Wysłano: 22 sie 2015, 22:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
Nowy tydzien zaczales w niedziele po skroconej pauzie weekendowej. Po tej pauzie zaczynasz nowy tydzien takze masz czyste konto. Jezeli zaczales ten tydzien od 10h jazdy jest okej i nie wazne czy niedziela czy poniedzialek. Dla przykladu: poniedzialek i wtorek po 10h jazdy, sroda skrocona weekendowka czyli min 24h pauzy i czwartek znowu 10h jazdy i wszystko jest w porzadku.
proponuję byś przeczytał definicję tygodnia zamieszczoną w rozp. 561/06.
jak przeczytasz to napisz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 23 sie 2015, 3:01

Cytuj:
Nowy tydzien zaczales w niedziele po skroconej pauzie weekendowej. Po tej pauzie zaczynasz nowy tydzien takze masz czyste konto. Jezeli zaczales ten tydzien od 10h jazdy jest okej i nie wazne czy niedziela czy poniedzialek. Dla przykladu: poniedzialek i wtorek po 10h jazdy, sroda skrocona weekendowka czyli min 24h pauzy i czwartek znowu 10h jazdy i wszystko jest w porzadku.
Niestety nie masz racji. Sobota, niedziela, poniedziałek, wtorek możesz jechać po 10h. W podanym przez Ciebie przykładzie masz trzy razy jazdę po 10h w tygodniu, co nie jest dozwolone. W przykładzie podanym przeze mnie masz dwa razy jadę w tygodniu (sobota i niedziela) i dwa razy jazdę po 10h w kolejnym tygodniu (poniedziałek i wtorek). W przypadku wydłużania jazdy do 10h odpoczynki tygodniowe nie mają żadnego znaczenia


Post Wysłano: 23 sie 2015, 13:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ponieważ czas jazdy przedłużony do 10 godzin jest dozwolony w 2 razy w tygodniu kalendarzowym.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 23 sie 2015, 13:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 sty 2010, 16:55
Posty: 276
GG: 0
Samochód: laguna

właśnie własnie poklecone są przepisy troszki
chodzi tu o tydzień kalendarzowy wiec łatwo się naciąć ,a co do mojego przypadku to jeżeli do 24 w niedziele miałem poniżej 10 h jazdy to powinno byc dobrze tylko jeszcze taka zagwozdka czy jest to na tacho w czasie aktualnym czy UTC? bo podczas kontroli może wyjść w utc że jednak było 10 h jazdy jeszcze w starym tygodniu .

Tak se myślę że dużo np kierowców robi np 4x pauzy 9-tki ze względu na to że mylą pojęcie tygodnia kalendarzowego z czasem pracy pomiędzy odpoczynkami tygodniowymi.


Post Wysłano: 23 sie 2015, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Chciałbym się dopytać o dość prozaiczną sprawę. Odpoczynek tygodniowy można skracać co drugi. Jeśli w ten weekend dojdzie do (niewielkiego) skrócenia, to w przyszły weekend musi być regularny odpoczynek. Więc są 2 wyjścia, w ten poniedziałek zacząć później, tak, żeby zaliczyć odpoczynek regularny lub w przyszłą sobotę pracować krócej, tak, żeby do poniedziałku było 45h. Sprawa dotyczy ok 1h skrócenia, co zapewne zostanie oddane już w poniedziałek, ale jednak nie można skracać 2 odpoczynków z rzędu.

Czy wszystko się zgadza?


Post Wysłano: 11 wrz 2015, 11:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Ruszam dzisiaj w nocy wypauzowany do Francji. Niedzielę rzecz jasna muszę u nich odstać (wyjdzie 24h). Jeżeli uda mi się wrócić do piątku rano to mogę ten niedzielny przestój potraktować jako wydłużoną pauzę dzienną czy nie ma takiej opcji ? :)


Post Wysłano: 11 wrz 2015, 13:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 31 gru 2014, 12:14
Posty: 3
Lokalizacja: Kętrzyn

Ja zawsze starałem się nie dopuścić do takiej sytuacji, aby powiedzmy w środku tygodnia wskoczył mi niechciany odpoczynek skrócony, bo wtedy rozmontowuje nam cały układ tygodniowy :wink: Jeśli już była taka sytuacja to specjalnie ruszyłem pojazdem aby zarejestrowało jazdę lub po prostu ustawiałem selektor na młotki na jakiś czas i coś grzebałem przy aucie. Kwestia wyliczenia sobie tego wszystkiego aby okresy się zgadzały.

Prześledziłem "Wytyczną nr 1 Głównego Inspektora Transportu Drogowego w sprawie postępowania inspektorów ITD w zakresie kontroli przestrzegania przepisów o okresach prowadzenia pojazdu, obowiązkowych przerwach i odpoczynkach ..." i nie znalazłem tam wzmianki o takim przypadku. Zastawiam się czy opisanie wykresówki na odwrocie (ewentualnie wydruku) załatwiłoby sprawę. Niech się ktoś wypowie kto takie przypadki miał i jak je rozwiązywał.

Tak czy siak ciekawa lektura ta wytyczna. Można ją znaleźć tu: http://inelo.pl/wp-content/uploads/2015 ... 7.2011.pdf

Przykładowo ciekawy fragment tej wytycznej:

"Szczególny przypadek może wystąpić, gdy w jednym okresie 24 godzinnym kierowca, mając krótkie okresy prowadzenia pojazdu, dwukrotnie wykorzystuje skrócony odpoczynek (np. jedzie 3 godziny, odpoczywa 9 godzin, następnie jedzie 3 godziny i ponownie odpoczywa 9 godzin). W takim przypadku należy odpoczynki wykorzystane w powyższy sposób potraktować jako regularny dzielony odpoczynek dzienny." (3g + 9g).


Post Wysłano: 14 wrz 2015, 4:40
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Wytłumacz w jaki sposób odpoczynek "rozmontowuje" cokolwiek?

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 14 wrz 2015, 12:58
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 cze 2011, 9:39
Posty: 246
Lokalizacja: Warszawa

Nie każdy odpoczynek trwający powyżej 24h, musi być "skróconym tygodniowym okresem odpoczynku".


Post Wysłano: 14 paź 2015, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lis 2006, 13:56
Posty: 1330
GG: 1
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: TSK

Ktoś podpowie jak zakończyć prawidłowo podwójną obsadę. Chodzi o taką sytuację, że jeden z kierowców wysiada z auta po załóżmy 9 godz. pracy i każdy z nich przejechał np. 4 godz. Czy każdy z nich musi zacząć pauze min 9 godz. żeby dalej pracować w pojedynczej.

_________________
Jak trza, to cofnę do przodu.
22.08.2016r. [*] Tomcio - przyjacielu, pamiętam.


Post Wysłano: 14 paź 2015, 20:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
Ktoś podpowie jak zakończyć prawidłowo podwójną obsadę. Chodzi o taką sytuację, że jeden z kierowców wysiada z auta po załóżmy 9 godz. pracy i każdy z nich przejechał np. 4 godz. Czy każdy z nich musi zacząć pauze min 9 godz. żeby dalej pracować w pojedynczej.
Nie. Liczysz czas tego dnia jakbyś jechał cały czas sam.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 15 paź 2015, 6:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2011, 15:14
Posty: 606
Samochód: TGL 12.250 tandem

Eee... chyba jest tak, że jak jeden kierowca wysiada i wyciąga kartę to drugi dalej nie może jechać, musi wykręcić 9h pauzy :?


Post Wysłano: 15 paź 2015, 6:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Która akademia szerzy takie poglądy?

/mobil

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 15 paź 2015, 8:42

Jeśli jedzie dwóch kierowców, ale mieszczą się w czasie pracy jednego kierowcy (15h), to każdy z nich może w dowolnym momencie zakończyć pracę, a drugi może ją kontynuować zachowując czas pracy dla jednego kierowcy.


Post Wysłano: 15 paź 2015, 10:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3610
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

... a jak się nie mieszczą w 15h wtedy jest tak jak napisał Paweł

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Post Wysłano: 15 paź 2015, 10:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Online

Online

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Cytuj:
... a jak się nie mieszczą w 15h wtedy jest tak jak napisał Paweł
Pytanie było konkretne.
Nie ma co wydziwiać.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 15 paź 2015, 12:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Panowie ostatnia rewelacja z UP wydział Promowy. Nie jestem co do tego pewien ale usłyszałem coś takiego że nie trzeba już oddawać godzin od skróconych weekendów, więc jeśli po zrobieniu 24 bedzie 45 a to potem nie musze oddawać brakujących 21H w ciągu 28 dni. Podchodzę dość sceptycznie do tego zwłaszcza że dynafleeet informuje o niedoborze pauz weekendowych. Ktoś coś słyszał na ten temat?


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 143 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1141 142 143 144 145162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: