Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sty 2011, 23:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Posty: 8
GG: 2478343
Samochód: Scania 124c 400 Man 27.403

Witam, rozglądam sie za wywrotka w specyfikacji 6x4 i tylko taka wchodzi w gre do ok 150 tys z kiprem 3 stronnym, w gre wchodzi jeszcze MAN. Mam wypatrzone 3 autka:
http://sewan.otomoto.pl/scania-124-400- ... 01700.html
pierwsze z nich to scania 124c 400KM 6x4 1998r 430 tys przejechane, malowany byl kiper i rama, burty sa aluminiowe uchylane gora doł, jest na zwolnicach
http://otomoto.pl/scania-124-470-6x4-3s ... 97544.html
drugie to tez scania praktycznie w takiej samej specyfikacji tylko że jest młodsza bo z 2002r z silnikiem 470KM i kiprem stalowym uchylanym tylko z dołu
http://www.truck.pl/pl/d/samochody-ciez ... 14-5282725
trzeci to MAN
Auto bedzie sie poruszało w ok 80% po drogach. Będzie pracowało przy chodnikach. Na co zwracac uwage przy zakupie SCANI w takiej specyfikacji, jak sprawuja sie te silniki i jej podzespoły, co wybrac? Moim faworytem jak narazie jast ta SCANIA z 1998r. Dodam jeszcze ze autka sa 100% oryginalnymi wywrotkami nie jakies przerobki. Proszę o pomoc, z góry dzieki za odpowiedz.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 1:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

12 litrowy 400 konny silnik Scanii to jeden z najbardziej udanych silników w historii tego producenta - jeśli chodzi o to, zbiera najwyższe noty z tych 3 przedstawionych przez Ciebie propozycji.

Kiper - chyba jednak stalowy jest trochę lepszy, chociaż to w głównej mierze zależy od właściciela.

Wizualnie najładniej prezentuje się 470tka, chociaż silnik z Turbo Compound = kolejna (droga) rzecz, która może się popsuć.

MAN - nie wiem, totalnie się na nich nie znam, wiem tylko tyle, że sporo aut tego producenta jeździ w właśnie takiej konfiguracji i nikt nie ma im nic do zarzucenia szczególnie.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 1:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

MAN.Szef zabronił wymawiania tej nazwy w jego obecności.Zresztą zaprzyjaźnione firmy też klną na MAN`y.Mam na myśli TGA.Co do MAN`a czwórki,nic mi nie wiadomo.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Post Wysłano: 03 sty 2011, 12:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Co do Scanii: najlepiej poszukuj z silnikiem 400 albo 420KM. Silnikiem 470 konnym nie zawracaj sobie głowy, one mają biturbo które są kosztowne w naprawie. (już lepszy 16 litrowy 480KM V8 ale ma lepszy apetyt na paliwo).
Co do MANa: na Twoim miejscu szukałbym F2000 z silnikiem 403(3 zawory na cylinder) lub 414 (4 zawory). TGA szkoda sobie głowy zawracać.

_________________
...


Post Wysłano: 03 sty 2011, 15:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2010, 16:55
Posty: 113
GG: 12459874
Samochód: Scania
Lokalizacja: Laskowa

Ja zdecydowanie polecił bym ci to pierwsze ogłoszenie.
Tak jak bajzel napisał:
Cytuj:
12 litrowy 400 konny silnik Scanii to jeden z najbardziej udanych silników w historii tego producenta
Jak to ma nie ciągać przyczepy to koni w zupełności wystarczy...
Jest retarder to też ważne,dowiedz się jaki przebieg jeszcze :D


Post Wysłano: 03 sty 2011, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Wiesz może, ile ładowności ma ta pierwsza Scania? Przy aluminiowych burtach powinien mieć więcej, a jeśli nie będziesz woził np. gruzu to myślę, że powinny się sprawdzać aluminiowe burty.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 17:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Cytuj:
Wiesz może, ile ładowności ma ta pierwsza Scania? Przy aluminiowych burtach powinien mieć więcej, a jeśli nie będziesz woził np. gruzu to myślę, że powinny się sprawdzać aluminiowe burty.
Też polecam aluminiowe burty ( jeżeli na pewno w niej takie będą ) w Ivecu, którym sporadycznie się przejadę są aluminiowe burty, dają większą ładowność ( i zależy od producenta) są bardzo wytrzymałe. Woziliśmy różny materiał i burty ciężko tego nie odczuły. Dodatkowo zależy od burt, u nas jest z jakimś materiałem pomiędzy "płytami" więc wtedy masa bitumiczna wolniej stygła w chłodniejsze dni :wink:

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Post Wysłano: 03 sty 2011, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2007, 21:02
Posty: 299
GG: 7810080

Man 19.414 oraz Scania 420 to jeden z najprostszych samochodów jak na dzisiejsze czasy. Zużycie paliwa porównywalne, zawieszenie lepsze w manie a burty to tylko aluminiowe, są bardzo trwałe mój znajomy już śmiga parę lat i tylko urwał metalowy słupek zamykający.

Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi marcindriver500 od czego jest ten 3 zawór w silniku mana 19.403 :?: :?:


Post Wysłano: 03 sty 2011, 22:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi marcindriver500 od czego jest ten 3 zawór w silniku mana 19.403 :?: :?:
Prawdopodobnie wydechowy. Nieparzysta ilość zaworów funkcjonuje już o lat, zdaje się, że silniki z grupy VAG mają po 5 zaworów na cylinder, natomiast jak to jest mechanicznie rozwiązane nie jestem pewny, natomiast przypuszczam, że większa ilość zaworów jest wydechowych.


Post Wysłano: 03 sty 2011, 23:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Posty: 8
GG: 2478343
Samochód: Scania 124c 400 Man 27.403

Najbardziej pasi mi ta Scania 400KM. Chodzi mi głownie o ten kiper z alu burtami otwieranymi góra-dół bo niekiedy trzeba przewiezc palety z kostką czy krawęznikami. Co do ładowności to z papierów wychodzi jej ok 15t a tej z tym stalowym niecałe 14t co przy transporcie na tono-kilometry robi róznice. Mam jeszcze pytanie odnosnie kabin w tych dwóch autach czy to są kabiny cp14 czy cr14 i czy te dwa typy duzo sie róznią od siebie. Bo jest jeszcze u tego goscia co ma tą 470KM taka:
http://otomoto.pl/scania-124-400-6x4-3s ... 22835.html
tylko ona jest z jakąś mniejszą kabiną i ona raczej odpada.
Jeszcze jedno jesli są to oryginalne wywrotki na zwolnicach to jakie blokady w nich występuja (czy jest np. międzymostowa?)


Post Wysłano: 03 sty 2011, 23:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 gru 2008, 20:27
Posty: 69
GG: 0
Lokalizacja: RLA

Cytuj:
Cytuj:
Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi marcindriver500 od czego jest ten 3 zawór w silniku mana 19.403 :?: :?:
Prawdopodobnie wydechowy. Nieparzysta ilość zaworów funkcjonuje już o lat, zdaje się, że silniki z grupy VAG mają po 5 zaworów na cylinder, natomiast jak to jest mechanicznie rozwiązane nie jestem pewny, natomiast przypuszczam, że większa ilość zaworów jest wydechowych.

Zgadza się 1 zawór jest ssący a 2 wydechowe, dlatego że przez 2 zawory jest lepsze odprowadzanie spalin :wink:.
Osobówki z grupy VAG właśnie tak mają po 5 zaworów na cylinder. (np. w silnik 1.8 20V)

_________________
...


Post Wysłano: 03 sty 2011, 23:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Cytuj:
Mam jeszcze pytanie odnosnie kabin w tych dwóch autach czy to są kabiny cp14 czy cr14 i czy te dwa typy duzo sie róznią od siebie.
Tak jak zauważyłeś Cp jest mniejsza od Cr. Po prostu Cp jest niżej zawieszona i kierowana pod dystrybucję, budowlankę itp. Generalnie tam, gdzie się często wychodzi z auta.

W sumie to jakiejś dużej różnicy to nie robi, w Lublinie pełno widać Scań wywrotek z kabinami Cr i Cp. A co do różnic mechanicznych, to oprócz mniejszych drzwi, atrapy, chłodnic i innych pierdółek, to nie ma.
Cytuj:
12 litrowy 400 konny silnik Scanii to jeden z najbardziej udanych silników w historii tego producenta - jeśli chodzi o to, zbiera najwyższe noty z tych 3 przedstawionych przez Ciebie propozycji.
Jeszcze oprócz 4setki bardzo dobry jest 12-litrowy 360 konny silnik. Oba te silniki są mało awaryjne, oszczędne i proste w naprawie, bo jeszcze nie ma zbyt wiele elektroniki.

Tak więc dla mnie faworyt to pierwsza Scania z 400 konny silnikiem. :)

Pozdrawiam.

_________________
Scania V8 Power


Post Wysłano: 04 sty 2011, 0:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
Posty: 47
GG: 0

Witam.
Kupując Scanie musisz uważać na ramy. Szybko korodują (dlatego najczęściej są malowane). Ja sam osobiście polecam MANa. Twardy samochód, mało awaryjny (F2000). Jakiś czas temu również polowałem na dobrą wywrotkę. Łatwo nie było ale udało się (MAN Fe 410).
Kupując kolego wywrotkę patrz również pod kątem późniejszej sprzedaży. Lubię sobie często przeanalizować wywrotki w internecie i od razu gołym okiem widać które ogłoszenia się powtarzają. Są to niestety wywrotki o "dziwnych" kiprach. Zapytaj się kolego kiedy te Scanie z Olesna zostały sprowadzone do Polski bo wydaję mi się ogłasza się z nimi ok pół roku, więc może być to dowód sprzedaż auta z niespotykanym kiprem.
Sam kupując wywrotkę patrzyłem tylko i wyłącznie na kipry meillera (są moim zdaniem najlepsze i najbardziej trwałe). Wywrotka to samochód tak naprawdę do wszystkiego i kiedy trafi Ci się załadować gruz z prawdziwego zdarzenia to kipry typu aluminium lub jakaś cienka blacha mogą zostać wypchnięte razem z gruzem. A jak chcesz załadować jakąś palete to radziłbym o rozglądanie się auta z kiprem meillera z hydrauliczną burtą.
Osobiście w kupnie wywrotki zwracałem uwagę też na podnoszoną tylną belkę podjazdową. Zdarzają się prace pod układarką, rozkładarką, ścinarką itd i wtedy najlepiej podnieść tylną belkę (towar nie sypie się z paki i belka pozostaje nadal prosta).

Podsumowując: Scania to bardzo fajny i ekonomiczny samochód ale ja niestety nie zdecydowałbym się na żadną przedstawioną przez Ciebie.


Post Wysłano: 05 sty 2011, 19:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Posty: 8
GG: 2478343
Samochód: Scania 124c 400 Man 27.403

Mam jeszcze jedno pytanko, ta Scania 400KM ma skrzynie 6 z połówkami czy jest to w miare dobra skrzynia, jak będzie sie sprawowac w wywrotce, która by była lepsza 12 czy 16? Jutro prawdopodobnie jade ją pooglądac więc zobaczymy co to jest.


Post Wysłano: 05 sty 2011, 20:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2010, 16:55
Posty: 113
GG: 12459874
Samochód: Scania
Lokalizacja: Laskowa

Napisałeś że 80% autko będzie jeździć po drogach, więc normalna skrzynia 6 z połówkami za świat.
Najpierw to se będziesz całymi biegami leciał a dopiero od 4-5 już trzeba będzie połówkami się bawić :D ;)
Pozdrawiam!


Post Wysłano: 27 sty 2011, 14:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 02 sty 2011, 22:38
Posty: 8
GG: 2478343
Samochód: Scania 124c 400 Man 27.403

Witam, byłem oglądac tą Scanie 2 tyg temu i jest w miare dobrym stanie. Silnik chodzi ładnie, ładnie odpaliła rano na mrozie, nie ulany. Tak jak juz pisałem rama i kiper była malowana jest to w miare dobrze zrobione. Kabina nie wygląda tak ładnie jak na zdjęciach, trzeba będzie omalowac nadkola, stopnice, zderzak. Z przebiegiem niewiadomo bo siedzenie i kierownica wytarte tyle ze to wywrotka to sie wsiada i wysiada. Opony na ok. 1 sezon. Podłoga na kiprze jeszcze w miare. Burty prosciutkie nie podziurawione. Niewiadomo co z hamulcami bo gosciu nie przeglądał nic. Blokady sie załanczają. Napewno trzeba będzie zrobic z siedzeniem bo się nie podnosi, przegladnoąc hamulce, przegladnąc przebitke i półbiegi bo rano nie chciało przerzucic z duzej skrzyni na małą tak samo z połówkami dopiero pojeżdzilismy troche po placu i pusciło moze dlatego ze ona dosc długo stała gosciu mówił ze nigdzie nią nie jezdził, powymieniac oleje, filtry, lampa do wymiany z przodu bo rozbita i takie ogólne poprawki hlapacze itp. Ogólnie auto fajne troche jeszcze trzeba ją dopracowac i auto będzie lux. Z ceny jeszcze doś duzo urwalismy i zdecydowałem się na to auto w sobote po nia jade także zobaczymy. Jak będzie zrobiona to dodam jakies foty. Dzieki wszystkim za dorade.


Post Wysłano: 27 sty 2011, 23:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lut 2010, 16:55
Posty: 113
GG: 12459874
Samochód: Scania
Lokalizacja: Laskowa

Mogę ci powiedzieć że na mrozie u nas tak samo było z półbiegami...
Jak się zacząłeś bawić półbiegami na mrozie, to nie było biegów bo w kostce coś świrowało z powietrzem.
Ale była rada, polać ciepłą wodą po tej kostce i puściło.
A jeżeli chodzi o przebieg to zawsze możesz sprawdzić np. na serwisie :)
W siedzeniu popatrz na poduszkę.
Gratuluję zakupu i życzę wielu bezawaryjnych :D


Post Wysłano: 27 lis 2015, 1:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Nie żebym się czepiał ale wytłumacz mi marcindriver500 od czego jest ten 3 zawór w silniku mana 19.403
wiem ze temat sprzed 4 lat ale man 403 ma dwa zawory na cylinder, 3 to 3-cia generacja , w 4 zmieniono glowice na 4 zaworowe.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: