Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 sty 2016, 1:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Witam.
Postanowiłem opisać ten problem tu na forum gdyż mój szef naprawdę nie ma więcej pomysłów dlaczego tak sie dzieję. Mianowicie:
Podczas jazdy w kabinie słyszany jest mocny dźwięk wycia. W zasadzie słychać go cały czas od 30km/h, głośniej w okolicach 40km/h i 80/85km/h. Nasila się po dłuższej jeździe autostradą bez ostrzejszych manewrów. Niekiedy nasila się do tego stopnia że jest nie do zniesienia (nawet radio z skrzynią basową nie jest w stanie go zagłuszyć :) ). Na biegu czy na luzie bez znaczenia. Oponki przód micheliny tył coś chińskiego. Obracane były już koła na przedniej i na tylnej osi, wymienione łożysko koła lewy przód, oraz robiony był uszczelniacz wału. Sprawdzane łożysko przednie prawe (na podniesionym kole cisza przy obrocie). Sprawdzony olej w skrzyni i dyfrze. Największym problemem przy zdiagnozowaniu jest to że gdy jestem autem w krajach beneluxu, w większości czasu w kabinie jest błoga cisza niezależnie od zmiany asfaltu czy nierówności a czasem wyje przerywanie gdy wpadnę w mocniejszą dziurę.
Dorzucam dwa filmiki przedstawiające owe sytuacje. Cisza jadąc pustym po holandii, oraz wyjące jadąc załadowany 18tką w kierunku Olszyny. (wybaczcie za muzykę)

http://www60.zippyshare.com/v/GrC3nrUG/file.html

http://www60.zippyshare.com/v/TmxcM9MC/file.html

Pozdrawiam.


Post Wysłano: 12 sty 2016, 12:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź

a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?


Post Wysłano: 12 sty 2016, 16:46
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?
Na luzie czy na biegu bez znaczenia. Natężenie zmienia sie jedynie w zależności od prędkości.


Post Wysłano: 12 sty 2016, 22:08
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 sie 2008, 18:18
Posty: 220
GG: 6002013
Samochód: z chłodnią
Lokalizacja: Łódź

Cytuj:
Cytuj:
a co jeśli wrzucisz luz przy 90 ?
natężnienie zmienia się wraz ze zmianą obrotów ?
Na luzie czy na biegu bez znaczenia. Natężenie zmienia sie jedynie w zależności od prędkości.
Zostaje - wiatr, opony, wał+skrzynia. Pewnie Chińskie opony skoro na beneluxie cisza.


Post Wysłano: 12 sty 2016, 22:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

To, że jest olej nie znaczy, że nie będzie wyło.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 13 sty 2016, 1:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
To, że jest olej nie znaczy, że nie będzie wyło.
Hmm, wiadoma sprawa. Masz rację.
Lecz co by tu było bardziej realne i czy dyfer czy skrzynia niosła by taki dzwięk do kabiny?


Post Wysłano: 13 sty 2016, 4:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Dopiero teraz obejrzałem twoj film i jak dla mnie to 70% łożysko albo most.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 14 sty 2016, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Masz to wycie od początku w tym samochodzie? Ja miałem coś takiego tylko kiedy było poniżej -5 i powodowała to długa antena CB na magnes postawiona na dachu im zimniej i większa prędkość tym wycie było głośniejsze .


Post Wysłano: 18 sty 2016, 19:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Masz to wycie od początku w tym samochodzie? Ja miałem coś takiego tylko kiedy było poniżej -5 i powodowała to długa antena CB na magnes postawiona na dachu im zimniej i większa prędkość tym wycie było głośniejsze .
Ciężko mi to powiedzieć, ale wydaje mi się że nie. Zaczęło gdzieś w okresie letnim. Sprawdziłem twoją sytuację na moim samochodzie. Moja antena jest przykręcona na stałe w dachu.

Jutro będzie robiona obsługa więc może uda się coś zdiagnozować.


Post Wysłano: 18 sty 2016, 21:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 paź 2015, 9:45
Posty: 13
Samochód: Scania R420 x5
Lokalizacja: Ślesin

Opony sobie odpuść bo to nic nie da bo gdyby były to opony by miały taki głuchy dźwięk proponuje sprawdzić łożyska podnosić każde po kolej koło i kręcić i słuchaj czy słychać coś.
Druga sprawa po trasie jak łapiesz ręką za piastę to jest gorąca?
A jeżeli nie będzie to wina łożysk to sugeruje sprawdzić pół osie i satelity na moście.
Pozdrawiam


Post Wysłano: 20 sty 2016, 10:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6010
Samochód: Volvo FH

Ja obstawiam łożysko na ciągnącej. Jeśli pod obciążeniem problem się nasila, to na 99% to.

Przypadkiem nie jest tak, że w zakrętach / łukach cichnie, lub zmienia się dźwięk? Jeśli tak, to jeśli dzieję się tak na łuku w prawo to tylne lewe łożysko, jeśli zakręt w lewo to prawe.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 21 sty 2016, 1:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 maja 2012, 22:13
Posty: 46
GG: 6004117
Samochód: Volvo FH
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Ja obstawiam łożysko na ciągnącej. Jeśli pod obciążeniem problem się nasila, to na 99% to.

Przypadkiem nie jest tak, że w zakrętach / łukach cichnie, lub zmienia się dźwięk? Jeśli tak, to jeśli dzieję się tak na łuku w prawo to tylne lewe łożysko, jeśli zakręt w lewo to prawe.

Dzięki za zainteresowanie tematem. Napewno cos sie zmienia, czasem nawet milknie na chwile po pokonaniu np. zjazdu/wyjazdu z autostrady. Jutro się wszystko potwierdzi, sprawdzi. Auto jedzie do "śpeców od volva". Jadę ja więc będę nadzorował przebieg diagnozowania. :)


Post Wysłano: 21 lis 2018, 23:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 lis 2018, 12:10
Posty: 2
Samochód: Volvo fh 13 540hp

Kolego i co okazało sie przyczynął?? Bo mam takie same objawy jak u Ciebie.


Post Wysłano: 30 lis 2020, 9:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Witam. Panowie miał ktoś jeszcze taki problem jak opisany w tym temacie? U mnie tak samo między 30-40 szum jest jakbym miał już rozsypane łożysko, ale po uniesieniu nic nie slychac. Do 30 nic nie slychac i powyżej 40 też nic. Czy na luzie czy na biegu objawy te same. Któreś łożysko w skrzyni czy co?


Post Wysłano: 30 lis 2020, 22:53

Prędzej most


Post Wysłano: 01 gru 2020, 1:26
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Tylne koła podmienione????
Często właśnie przy 40 są dziwne głosy...


Post Wysłano: 03 gru 2020, 18:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Tył był nowy firestone i bylo wszystko ok, przód ma ze 3 miesiące bridgestone. To bardziej z początku powinny wyć jak teraz


Post Wysłano: 03 gru 2020, 23:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2008, 12:59
Posty: 595
Samochód: VOLVO FH500 EEV

Przy "stopiątce" mieliśmy dokładnie tak, jak opisujesz - pomiędzy 30 - 40 km/h było wycie i "zarzygany" tylny most. Okazało się, że mechanizm różnicowy się posypał (były opiłki w oleju oraz poszedł uszczelniacz).


Post Wysłano: 05 gru 2020, 9:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 kwie 2019, 9:39
Posty: 51

Kolego olej w moście był sprawdzany, jest czysty jak w bańce. Luzu na główce nie ma. Jedynie co to jest troche luzu na skrzyni gdzie wchodzi wał, ale dzwoniłem na serwis i tak podobno ma być. I najlepsze jest to, ze nie zawsze tak się dzieje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 4 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: