Cytuj:
Mówisz że jeżeli kierowca zawodowy nie zna Paru przepisów to jest niekompletny...
nie mówię o "paru przepisach" spora część kierowców zawodowych (piszę to ze smutkiem, bo część życia wykonywałem ten zawód i się z nim utożsamiam) nie zna PODSTAW, nie jakiś niuansów, ale podstawowych przepisów.
skąd może wiedzieć jakie są zmiany w prawie o ruchu drogowym, przecież pracę zostawia na bramie zakładu? przyjdzie nowe auto, którym trzeba trochę inaczej jeździć, jeżdżę po staremu, bo za moje doskonalenie nikt mi nie płaci.
pasażer zasłabnie - od tego jest pogotowie, ja od kręcenia kierownicą, za pomoc nie mam stawki ani czynnościowej, ani godzinowej, bo pracuję dla kasy.
dawno temu gdy jeździłem we Wrocławskim MPK były czasem remonty ulic, które nie były uwzględniane w rozkładach jazdy i zdarzało się, że jechałeś zabity pasażerami po uszy, że auto ledwo się wlekło i gdy za Tobą jechał drugim autobusem kierowca , może napiszę tak - KIEROWCA, to wyprzedził Cię, pozbierał z kilku przystanków ludzi, aby Cię odciążyć, a potem dał się wyprzedzić i wszystko wracało do normy. ale gdy za Tobą jechał kierowca pracujący dla kasy (za zużycie paliwa były premie), to widziałeś go w lusterkach jak cały czas siedzi Ci pustym autobusem na ogonie, zwalniając przed przystankami, aby jak najwięcej ludzi weszło do Twojego auta. przecież on pracuje dla pieniędzy.
może inaczej to ujmę abyś mnie zrozumiał:
jeżeli w pracy kierowcy będzie dla Ciebie priorytetem ile dostaniesz na koniec miesiąca, czy też jaką masz stawkę godzinową, to nie będziesz właściwie wykonywał ten zawód. w zawodzie kierowcy autobusu priorytetem jest bezpieczne przewiezienie pasażerów, reszta to rzeczy poboczne.
oczywiście kasa też jest ważna, ale nie najważniejsza.
w siatkówce wygląda to tak: zmorą są zawodnicy o podobnych zapatrywaniach jak Ty, a my to nazywamy DPUB, "do pierwszego używanego BMW". zawodnik taki osiągnąwszy drugą, czasem pierwszą ligę przestaje się rozwijać, bo gra dla pieniędzy. zarabia dwa razy więcej niż jego rówieśnik w jakimś zakładzie, więc po co więcej? jaka to satysfakcja w graniu, jakie znaczenie mają wyniki? ważne aby utrzymać się w lidze, bo wtedy zarobki takie same, a ilość zwycięstw i porażek nie ma znaczenia.
Cytuj:
...Co do skoków-kierowca to zawód w którym dążenie do perfekcji nie jest niezbędne aby wykonywać go poprawnie.Jedni skaczą 8 metrów i jeżdżą autokarami na międzynarodowych trasach a inni skaczą 7 metrów i wożą do pracy robotników busami.
perfekcyjnie można grać na instrumencie, wykonywać ewolucje, ale również naprawiać spłuczkę klozetową, czy wykonywać najprostsze czynności, no i oczywiście - transport osób.
jeżeli nie wierzysz przejdź sobie po autach czy to ciężarowych, czy osobowych i zobaczysz jakie są różnice w prostej czynności jaką jest utrzymanie wnętrza pojazdu.
kompletnie nie zrozumiałeś te 8 i 7 m to nie co wykonujesz, ale JAK WYKONUJESZ.
kierowca wożący robotników busem do pracy może to robić o wiele lepiej od kierowcy w międzynarodowym transporcie turystycznym.