Cytuj:
witam, zależy jaki rocznik auta chodzi Ci po głowie. Początkowe roczniki XPI miały swoje bolączki, Scania sukcesywnie eliminowała usterki. Po 2010/2011 r prod były już mniej awaryjne egzemplarze. Należy zwrócić uwagę na Tubo VGT, były akcje na zmianę oprogramowania Turbiny oraz jednostki, pompa paliwowa wys ciśn wymiana ceramicznych tłoczków na stalowe, oraz modyfikacje w ukł EGR nowe typy uszczelnień kolektorów, Poza tym należy dbać o jakość paliwa i raz w roku zrobić sumienną diagnostykę. Lejące wtryski często powodowały spustoszenie zgięte korbowody, wyłupane tuleje itp. Tyle z własnych doświadczeń. Ogólnie auto zadbane odwdzięczy się naprawdę niskim spalaniem.
Auta po 2011 są znacznie mniej problematyczne niż 2008 -2010.
Opłaca się kupować auta z ASO, bo koszta naprawy potrafią pozbawić kasy na rate za udi R8.
Awarycje sterowanie VGT, zaworki EGRa... generalnie od tego się zaczyna, a kończy się kosztami.