Strona 4 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6162 Następna
Autor
Wiadomość
Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 13:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

z tego co wiem, sprawdzanie czasu dwutygoniowego jest niespotykane. do tej pory BAG żądała tarczki tylko z ostatniego tygonia, a częściej 2-3 wstecz. posiadanie tarczek z ostatnich 2 tygodni weszło dopiero od 01-05-2006. więc do tej pory wiadomo jak to wyglądało.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 13:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 21 mar 2006, 16:03
Posty: 39
GG: 5688840
Lokalizacja: Lublin/Zamość

Czyli jeżeli trzeba, to jedzie się cały czas na przedłużonym czasie pracy nawet po 1.05.2006??


Tytuł:
Post Wysłano: 19 maja 2006, 22:07

Czyli podsumowując rozumiem, że 45 godzinna przerwa tygodniowa wynika z utd i jest do wykorzystania w każdym tygodniu (teoretycznie-przymusowo, bo wynika z ustawy), natomiast są odstępstwa o których wspominaliśmy wcześniej - czy mam rację :?:


Tytuł:
Post Wysłano: 29 maja 2006, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 24 maja 2006, 22:34
Posty: 1

Zmiany dotyczące czasu pracy jak i tachografu cyfrowego są opisane w naszej publikacji "Czas pracy - Vademecum kierowcy i pracodawcy". Autorem pozycji jest b. inspektor transportu drogowego p. Sebastian Paluch. Ksiązka napisana w sposób zrozumiały (nie stanowi wyciągu z przepisów jak to do tej pory wyglądało u innych autorów).

Zawiera wszystkie przepisy rozporządzenia UE 561/2006 które częściowo weszło już w życie 1 maja 2006 roku (tachograf cyfrowy jak i obowiązek posiadania podczas kontroli ITD wykresówek z bieżącego tygodnia jak i z 15 poprzednich dni). Jak również opisuje zmiany które wejdą w życie w kwietniu/maju 2007 roku (nowe przepisy socjalne)

Co najważniejsze całość przepisów opisuje z praktycznego punktu widzenia! Ponadto do książki dołączony jest cały tekst w/w rozporządzenia oraz słowniczek najważniejszych pojęć przydatnych kierowcy w transporcie międzynarodowym (języki: angielski, niemiecki, francuski i rosyjski)

Dostępna jest już w sprzedaży! Cena detaliczna 27 zł
Książka dostępna jest na http://www.PortalTransportu.pl
Można ją również zamówić w siedzibie firmy:
SPH Credo
ul. Wojska Polskiego 43
64-920 Piła
tel. 067 214 22 88 lub 067 214 22 55

Pozdrawiamy
SPH Credo


Tytuł:
Post Wysłano: 05 cze 2006, 12:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2006, 12:05
Posty: 1
Lokalizacja: Gogolin, Wawa

Witam wszystkich

A jak wygląda sprawa odpoczynku dziennego kierowcy, gdy skorzysta on z 10h jazdy? Czy odpoczynek dzienny w w/w przypadku musi wynosic 11h, czy może być skrócony np do 9h?

I kwestia odwrotna gdy dzielimy odpoczynek dzienny na 8h+...
to możemy jechać 10h czy max 9h?

W ustawie czasu pracy kierowcy nie znalazłem odp na powyższe niejasności!!!

pozdrawiam

_________________
Przemek


Tytuł:
Post Wysłano: 10 cze 2006, 17:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2006, 17:12
Posty: 2

Spróbuje wyjaśnić w prosty sposób czas odpoczynku:

1. Rozporządzenia UE są podstawą do rozliczenia czasu pracy kierowcy
- tydzień jest od 00:00 poniedziałek do 24:00 niedziela
- jazda dzienna
a) standard 9 godzin;
b) 2 razy w tygodniu można wydłużyć do 10 godzin
- odpoczynek dzienny dla jednego kierowcy
a) standard 11 godzin;
b) musi być wykonany wciągu 24 godzin odkąd zaczynam pracę
c) 3 razy w tygodniu można skrócić do 9 godzin pod warunkiem, że przed upływem następnego tygodnia otrzymam równoważny okres odpoczynku, stanowiący rekompensatę.

Rekompensata za skrócenie dziennego okresu odpoczynku musi być dołączona do innego odpoczynku, co najmniej ośmiogodzinnego i będzie udzielona na żądanie w miejscu parkowania lub w miejscu zamieszkania

d) tzw. podzielony odpoczynek na dwie lub trzy części tj. jeden nieprzerwany 8 godzin i uzupełnienie do 12 godzin (tzn. 8+4=12; 8+3+1=12; 8+2+2=12)
- odpoczynek dla załogi
a) standard 8 godzin
b) musi być wykonany w ciągu 30 godzin odkąd załoga zaczęła pracę
- odpoczynek tygodniowy
a) standard 45 godzin
b) skrócony do 36 godzin - jeżeli będzie on odbierany w miejscu normalnej bazy pojazdu lub w miejscu zamieszkania kierowcy,
c) skrócony do 24 godzin - jeśli jest odbierany gdzie indziej.

Każdy skrócony odpoczynek tygodniowy będzie rekompensowany równoważnym okresem odpoczynku odbieranym łącznie przed upływem trzeciego tygodnia następującego po tygodniu, określonym.

Rekompensata za skrócenie tygodniowego okresu odpoczynku musi być dołączona do innego odpoczynku, co najmniej ośmiogodzinnego i będzie udzielona na żądanie w miejscu parkowania lub w miejscu zamieszkania
.


Np..
I tydzień
1 - 7

Poniedziałek – 10 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Wtorek – 8 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Środa – 9 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Czwartek – 10 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Piątek – 9 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Sobota - 8 godzin jazdy 24 godziny odpoczynku – skrócony o 21 h odpoczynek

II tydzień
8 – 14

Poniedziałek – 7 godzin jazdy 13 godzin odpoczynku – odebrane skrócenie 2 h (11+2)
Wtorek – 8 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Środa – 9 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Czwartek – 10 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Piątek – 5 godzin jazdy 19 godzin odpoczynku – odebrane skrócenia
(11+2+2+2+2)

Sobota - 8 godzin jazdy 36 godziny odpoczynku – skrócony o 9 h odpoczynek

III tydzień
15 – 21


IV tydzień
22 – 28
w tym tygodniu muszę wykonać tą rekompensatę za I tydzień tj. 21 h dołączoną do innego odpoczynku a także swój tygodniowy odpoczynek

[ Dodano: Sob, 10.06.2006, 18:15 ]
Normy czasu pracy nie zmieniły się.

NOWE ROZPORZĄDZENIE, KTÓRE ZMIENI NORMY CZASU PRACY (pełny tekst można znaleźć na stronie http://www.netpolska.com/ue/rozporzadze ... 1_2006.pdf)

art 29 Rozporządzenia (WE) nr 561/2006

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dnia 11 kwietnia 2007 r., z wyjątkiem art. 10 ust. 5, art. 26 ust. 3 i 4 oraz art. 27, które wchodzą w życie dnia 1 maja 2006 r. Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

tj.
art. 10 ust. 5
"5. a) Przedsiębiorstwa transportowe używające pojazdów objętych zakresem niniejszego rozporządzenia
i wyposażonych w urządzenia rejestrujące zgodne z załącznikiem IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85:
i) zapewniają wczytywanie danych z jednostki pojazdowej oraz karty kierowcy z częstotliwością określoną przez Państwo Członkowskie oraz wczytywanie odpowiednich danych częściej, tak aby zapewnić wczytanie danych dotyczących wszystkich działań podejmowanych przez to przedsiębiorstwo lub dla niego;
ii) zapewniają, aby wszystkie dane wczytane zarówno z jednostki pojazdowej jak i z karty kierowcy, były przechowywane przez co najmniej dwanaście miesięcy po ich zarejestrowaniu oraz, na żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych, były dostępne, bezpośrednio albo na odległość, na terenie tego przedsiębiorstwa.
b) Do celów niniejszego ustępu pojęcie „wczytywanie danych” jest rozumiane zgodnie z definicją określoną
w załączniku IB, rozdział I lit. s) rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85.
c) Komisja może, zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 24 ust. 2, określić maksymalny okres, w którym zgodnie z lit. a) ppkt i) należy wczytać odpowiednie dane."

Artykuł 26 ust. 3 i 4 wprowadza w rozporządzeniu (EWG) nr 3821/85 następujące zmiany:

Art. 26 ust 3

"3. Artykuł 14 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. Przedsiębiorstwo przechowuje wykresówki i wydruki w każdym przypadku sporządzenia wydruków zgodnie z art. 15 ust. 1, w porządku chronologicznym oraz czytelnej formie, przez co najmniej rok po ich użyciu oraz wydaje ich kopie zainteresowanym kierowcom, na ich wniosek. Przedsiębiorstwo wydaje także zainteresowanym kierowcom na ich wniosek kopie danych wczytanych z kart kierowców oraz ich wydruki na papierze. Wykresówki, wydruki, oraz wczytane dane okazuje się lub doręcza na żądanie każdego upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych.”."

Art. 26 ust 4

"4. W art. 15 wprowadza się następujące zmiany:
— w ust. 1 dodaje się akapit w następującym brzmieniu:
„Gdy karta kierowcy ulegnie uszkodzeniu, jest niesprawna lub nie jest w posiadaniu kierowcy, kierowca:
a) na początku trasy drukuje dane prowadzonego przez siebie pojazdu i wpisuje na tym wydruku:
i) dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z podpisem;
ii) okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d);
b) na końcu trasy drukuje on informacje odnoszące się do okresów zarejestrowanych przez urządzenie rejestrujące, zapisuje wszystkie okresy innej pracy, dyspozycyjności i odpoczynku od chwili sporządzenia wydruku na początku trasy, które nie zostały zarejestrowane przez tachograf oraz zaznacza na tym dokumencie dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z jego podpisem.”,

— w ust. 2 akapit drugi otrzymuje następujące brzmienie:
„Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d): a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty; lub
b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone jest urządzenie
rejestrujące. Jeśli pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB jedzie więcej niż jeden kierowca, kierowcy ci upewniają się, że ich karty kierowcy zostały włożone w odpowiednie
otwory tachografu.”,

— w ust. 3 lit. b) i c) otrzymują następujące brzmienie:
„b) ‘inna praca’ oznacza wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją z art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego (*), a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; są one rejestrowane pod symbolem ;
c) ‘okresy gotowości’ zdefiniowane w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE są rejestrowane pod symbolem (*) Dz.U. L 80 z 23.3.2002, str. 35.”,

— skreśla się ust. 4,

— ustęp 7 otrzymuje następujące brzmienie:
„7 a) Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, kierowca ten musi być w stanie okazać, na każde żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych:
i) wykresówki z bieżącego tygodnia oraz wykresówki używane przez kierowcę w ciągu poprzednich 15 dni;
ii) kartę kierowcy, jeśli ją posiada; oraz
iii) wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w ciągu bieżącego tygodnia oraz poprzednich 15 dni zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006.
Jednakże po dniu 1 stycznia 2008 r. okresy, o których mowa w ppkt i) oraz iii), obejmują bieżący dzień i poprzednie 28 dni.
b) Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, kierowca musi być w stanie okazać, na każde żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych:
i) kartę kierowcy, której jest posiadaczem;
ii) wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w ciągu bieżącego tygodnia oraz poprzednich 15 dni zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz
iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w poprzednim akapicie, w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I.
Jednakże po dniu 1 stycznia 2008 r. okresy, o których mowa w ppkt. ii), obejmują bieżący dzień i poprzednie 28 dni.
c) Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006, analizując wykresówki, wyświetlone lub wydrukowane dane zapisane przez urządzenie rejestrujące lub przez kartę kierowcy, lub, jeśli ich brak, analizując wszelkie inne dokumenty pomocnicze, usprawiedliwiające nieprzestrzeganie przepisów, takie jak określone w art. 16 ust. 2 i 3.”."


"Artykuł 27
W rozporządzeniu (WE) nr 2135/98 wprowadza się następujące zmiany:
1. Artykuł 2 ust. 1 lit. a) otrzymuje następujące brzmienie:
„1. a) Od dwudziestego dnia po dniu opublikowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego i zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) nr 2135/98 (*) pojazdy dopuszczone do ruchu po raz pierwszy będą wyposażane w urządzenie rejestrujące zgodnie z wymaganiami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85. (*) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, str. 1.” L 102/12 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 11.4.2006
2. Artykuł 2 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. Państwa Członkowskie zastosują środki niezbędne dla umożliwienia im wydania kart kierowców najpóźniej w dwudziestym dniu od dnia publikacji rozporządzenia (WE) nr 561/2006.”."


Tytuł:
Post Wysłano: 13 cze 2006, 10:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 cze 2006, 11:54
Posty: 7
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Witam kolegów!
Mam 2 pytania odnośnie czasu pracy i jego ewidencji ale w pojazdach < 3,5t (niestety):
1. Ile mogę jechać, ile pauzować itd... (może jakaś ustawa?)
2. Czy w w/w pojazdach musze ewidencjonować prace na karcie drogowej? A jeśli tak to jak to poprawnie robić?
Z góry dzięki!

_________________
DUŻE jest piękne!!!


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2006, 13:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 cze 2006, 17:12
Posty: 2

Witam kolegów!
Mam 2 pytania odnośnie czasu pracy i jego ewidencji ale w pojazdach < 3,5t (niestety):
1. Ile mogę jechać, ile pauzować itd... (może jakaś ustawa?)
2. Czy w w/w pojazdach musze ewidencjonować prace na karcie drogowej? A jeśli tak to jak to poprawnie robić?
Z góry dzięki!

Proponuje się zapoznać szczegółowo z ustawą z dnia 16 kwietnia 2004r. o czasie pracy kierowców (Dz.U. 2004 nr 92 poz. 879 ze zm) i z Kodeksem pracy (Dz.U. z 1998 r. Nr 21, poz. 994, z późn. zm.)


Tytuł:
Post Wysłano: 17 cze 2006, 13:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

a jak to jest z weekendem, jesli kierowca jest w domu a auto stoi na bazie powiedzmy 3 dni? co wtedy rysuje tarczka?


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2006, 13:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lis 2005, 15:47
Posty: 57
Lokalizacja: lublin

Wtedy albo nie zamykasz tacha albo zakładasz nową tarczę przed opuszczeniem auta(rysuje pauze) i dołączasz do tego żółtą tarczę...

_________________
życie w drodze...


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2006, 17:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lut 2005, 15:10
Posty: 157
GG: 0

"żółtą" ?
a co widać podczas kontroli skoro tacho było otwarte? jak udowodnić że pauzowaliśmy?


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2006, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

na każdy weekend musimy mieć tarczkę urlopową.
przepisy czasu pracy dotyczą kierującego, samochód jako maszyna nie musi się z tarczek rozliczać.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 19 cze 2006, 23:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2005, 23:43
Posty: 445
Lokalizacja: Sosnowiec

z tego wygląda ze kierowca szykując się do dłuższego zabawienia w UE musi mieć ze sobą pokaźny plik tarczek - czyste na najblizsze dni i tygodnie, oraz wyrysowane z ostatnich chyba dwoch tygodni (o ile się nie mylę).. trochę się tego nazbiera...

_________________
Może się matka na jakiegoś kierowcę zapatrzyła, bo mnie do samochodów ciągnie...


Tytuł:
Post Wysłano: 20 cze 2006, 11:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2005, 11:11
Posty: 155
GG: 3235417
Lokalizacja: Legionowo

Niby potrzeba tego sporo, ale lepiej to wszystko miec co by unknac jakis nieprzyjemnosci. Wlorzyc gdzies do poleczki tudziez schowka i niech sobie leza te wszystkie wykresowki.

_________________
http://www.fan4truck.bo.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 22 cze 2006, 15:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
Niby potrzeba tego sporo, ale lepiej to wszystko miec co by unknac jakis nieprzyjemnosci. Wlorzyc gdzies do poleczki tudziez schowka i niech sobie leza te wszystkie wykresowki.
Tylko to nie takie proste. Ostatnio zetknąłem się z przypadkiem jak niemiecka Policja "przetrzepała" całe auto jednego z polskich kierowców i znaleźli jego kalendarz w którym wszystko notuje....


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sie 2006, 12:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sie 2006, 12:15
Posty: 1
Lokalizacja: Opole

Cytuj:
Spróbuje wyjaśnić w prosty sposób czas odpoczynku:

1. Rozporządzenia UE są podstawą do rozliczenia czasu pracy kierowcy
- tydzień jest od 00:00 poniedziałek do 24:00 niedziela
- jazda dzienna
a) standard 9 godzin;
b) 2 razy w tygodniu można wydłużyć do 10 godzin
- odpoczynek dzienny dla jednego kierowcy
a) standard 11 godzin;
b) musi być wykonany wciągu 24 godzin odkąd zaczynam pracę
c) 3 razy w tygodniu można skrócić do 9 godzin pod warunkiem, że przed upływem następnego tygodnia otrzymam równoważny okres odpoczynku, stanowiący rekompensatę.

Rekompensata za skrócenie dziennego okresu odpoczynku musi być dołączona do innego odpoczynku, co najmniej ośmiogodzinnego i będzie udzielona na żądanie w miejscu parkowania lub w miejscu zamieszkania

d) tzw. podzielony odpoczynek na dwie lub trzy części tj. jeden nieprzerwany 8 godzin i uzupełnienie do 12 godzin (tzn. 8+4=12; 8+3+1=12; 8+2+2=12)
- odpoczynek dla załogi
a) standard 8 godzin
b) musi być wykonany w ciągu 30 godzin odkąd załoga zaczęła pracę
- odpoczynek tygodniowy
a) standard 45 godzin
b) skrócony do 36 godzin - jeżeli będzie on odbierany w miejscu normalnej bazy pojazdu lub w miejscu zamieszkania kierowcy,
c) skrócony do 24 godzin - jeśli jest odbierany gdzie indziej.

Każdy skrócony odpoczynek tygodniowy będzie rekompensowany równoważnym okresem odpoczynku odbieranym łącznie przed upływem trzeciego tygodnia następującego po tygodniu, określonym.

Rekompensata za skrócenie tygodniowego okresu odpoczynku musi być dołączona do innego odpoczynku, co najmniej ośmiogodzinnego i będzie udzielona na żądanie w miejscu parkowania lub w miejscu zamieszkania
.


Np..
I tydzień
1 - 7

Poniedziałek – 10 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Wtorek – 8 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Środa – 9 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Czwartek – 10 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Piątek – 9 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Sobota - 8 godzin jazdy 24 godziny odpoczynku – skrócony o 21 h odpoczynek

II tydzień
8 – 14

Poniedziałek – 7 godzin jazdy 13 godzin odpoczynku – odebrane skrócenie 2 h (11+2)
Wtorek – 8 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Środa – 9 godzin jazdy 9 godzin odpoczynku – skrócony o 2 h odpoczynek
Czwartek – 10 godzin jazdy 11 godzin odpoczynku
Piątek – 5 godzin jazdy 19 godzin odpoczynku – odebrane skrócenia
(11+2+2+2+2)

Sobota - 8 godzin jazdy 36 godziny odpoczynku – skrócony o 9 h odpoczynek

III tydzień
15 – 21


IV tydzień
22 – 28
w tym tygodniu muszę wykonać tą rekompensatę za I tydzień tj. 21 h dołączoną do innego odpoczynku a także swój tygodniowy odpoczynek

[ Dodano: Sob, 10.06.2006, 18:15 ]
Normy czasu pracy nie zmieniły się.

NOWE ROZPORZĄDZENIE, KTÓRE ZMIENI NORMY CZASU PRACY (pełny tekst można znaleźć na stronie http://www.netpolska.com/ue/rozporzadze ... 1_2006.pdf)

art 29 Rozporządzenia (WE) nr 561/2006

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dnia 11 kwietnia 2007 r., z wyjątkiem art. 10 ust. 5, art. 26 ust. 3 i 4 oraz art. 27, które wchodzą w życie dnia 1 maja 2006 r. Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.

tj.
art. 10 ust. 5
"5. a) Przedsiębiorstwa transportowe używające pojazdów objętych zakresem niniejszego rozporządzenia
i wyposażonych w urządzenia rejestrujące zgodne z załącznikiem IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85:
i) zapewniają wczytywanie danych z jednostki pojazdowej oraz karty kierowcy z częstotliwością określoną przez Państwo Członkowskie oraz wczytywanie odpowiednich danych częściej, tak aby zapewnić wczytanie danych dotyczących wszystkich działań podejmowanych przez to przedsiębiorstwo lub dla niego;
ii) zapewniają, aby wszystkie dane wczytane zarówno z jednostki pojazdowej jak i z karty kierowcy, były przechowywane przez co najmniej dwanaście miesięcy po ich zarejestrowaniu oraz, na żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych, były dostępne, bezpośrednio albo na odległość, na terenie tego przedsiębiorstwa.
b) Do celów niniejszego ustępu pojęcie „wczytywanie danych” jest rozumiane zgodnie z definicją określoną
w załączniku IB, rozdział I lit. s) rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85.
c) Komisja może, zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 24 ust. 2, określić maksymalny okres, w którym zgodnie z lit. a) ppkt i) należy wczytać odpowiednie dane."

Artykuł 26 ust. 3 i 4 wprowadza w rozporządzeniu (EWG) nr 3821/85 następujące zmiany:

Art. 26 ust 3

"3. Artykuł 14 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. Przedsiębiorstwo przechowuje wykresówki i wydruki w każdym przypadku sporządzenia wydruków zgodnie z art. 15 ust. 1, w porządku chronologicznym oraz czytelnej formie, przez co najmniej rok po ich użyciu oraz wydaje ich kopie zainteresowanym kierowcom, na ich wniosek. Przedsiębiorstwo wydaje także zainteresowanym kierowcom na ich wniosek kopie danych wczytanych z kart kierowców oraz ich wydruki na papierze. Wykresówki, wydruki, oraz wczytane dane okazuje się lub doręcza na żądanie każdego upoważnionego funkcjonariusza służb kontrolnych.”."

Art. 26 ust 4

"4. W art. 15 wprowadza się następujące zmiany:
— w ust. 1 dodaje się akapit w następującym brzmieniu:
„Gdy karta kierowcy ulegnie uszkodzeniu, jest niesprawna lub nie jest w posiadaniu kierowcy, kierowca:
a) na początku trasy drukuje dane prowadzonego przez siebie pojazdu i wpisuje na tym wydruku:
i) dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z podpisem;
ii) okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d);
b) na końcu trasy drukuje on informacje odnoszące się do okresów zarejestrowanych przez urządzenie rejestrujące, zapisuje wszystkie okresy innej pracy, dyspozycyjności i odpoczynku od chwili sporządzenia wydruku na początku trasy, które nie zostały zarejestrowane przez tachograf oraz zaznacza na tym dokumencie dane umożliwiające identyfikację kierowcy (nazwisko, numer karty kierowcy lub prawa jazdy kierowcy), wraz z jego podpisem.”,

— w ust. 2 akapit drugi otrzymuje następujące brzmienie:
„Jeżeli w wyniku oddalenia się od pojazdu kierowca nie jest w stanie używać urządzeń zainstalowanych w pojeździe, to okresy, o których mowa w ust. 3 tiret drugie lit. b), c) i d): a) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, wprowadza się na wykresówkę, ręcznie, w drodze automatycznej rejestracji lub innym sposobem, czytelnie i nie brudząc karty; lub
b) jeśli pojazd wyposażony jest w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, wprowadza się na kartę kierowcy przy użyciu urządzenia do ręcznego wprowadzania danych, w jakie wyposażone jest urządzenie
rejestrujące. Jeśli pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB jedzie więcej niż jeden kierowca, kierowcy ci upewniają się, że ich karty kierowcy zostały włożone w odpowiednie
otwory tachografu.”,

— w ust. 3 lit. b) i c) otrzymują następujące brzmienie:
„b) ‘inna praca’ oznacza wszelkie czynności inne niż prowadzenie pojazdu, zgodnie z definicją z art. 3 lit. a) dyrektywy 2002/15/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 marca 2002 r. w sprawie organizacji czasu pracy osób wykonujących czynności w trasie w zakresie transportu drogowego (*), a także wszelkie prace wykonywane dla tego samego lub innego pracodawcy w sektorze transportowym lub poza nim; są one rejestrowane pod symbolem ;
c) ‘okresy gotowości’ zdefiniowane w art. 3 lit. b) dyrektywy 2002/15/WE są rejestrowane pod symbolem (*) Dz.U. L 80 z 23.3.2002, str. 35.”,

— skreśla się ust. 4,

— ustęp 7 otrzymuje następujące brzmienie:
„7 a) Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I, kierowca ten musi być w stanie okazać, na każde żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych:
i) wykresówki z bieżącego tygodnia oraz wykresówki używane przez kierowcę w ciągu poprzednich 15 dni;
ii) kartę kierowcy, jeśli ją posiada; oraz
iii) wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w ciągu bieżącego tygodnia oraz poprzednich 15 dni zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006.
Jednakże po dniu 1 stycznia 2008 r. okresy, o których mowa w ppkt i) oraz iii), obejmują bieżący dzień i poprzednie 28 dni.
b) Jeśli kierowca prowadzi pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem IB, kierowca musi być w stanie okazać, na każde żądanie funkcjonariusza służb kontrolnych:
i) kartę kierowcy, której jest posiadaczem;
ii) wszelkie zapisy odręczne i wydruki sporządzone w ciągu bieżącego tygodnia oraz poprzednich 15 dni zgodnie z wymaganiami niniejszego rozporządzenia oraz rozporządzenia (WE) nr 561/2006 oraz
iii) wykresówki odpowiadające okresowi, o którym mowa w poprzednim akapicie, w trakcie którego prowadził on pojazd wyposażony w urządzenie rejestrujące zgodnie z załącznikiem I.
Jednakże po dniu 1 stycznia 2008 r. okresy, o których mowa w ppkt. ii), obejmują bieżący dzień i poprzednie 28 dni.
c) Upoważniony funkcjonariusz służb kontrolnych może sprawdzić przestrzeganie przepisów rozporządzenia (WE) nr 561/2006, analizując wykresówki, wyświetlone lub wydrukowane dane zapisane przez urządzenie rejestrujące lub przez kartę kierowcy, lub, jeśli ich brak, analizując wszelkie inne dokumenty pomocnicze, usprawiedliwiające nieprzestrzeganie przepisów, takie jak określone w art. 16 ust. 2 i 3.”."


"Artykuł 27
W rozporządzeniu (WE) nr 2135/98 wprowadza się następujące zmiany:
1. Artykuł 2 ust. 1 lit. a) otrzymuje następujące brzmienie:
„1. a) Od dwudziestego dnia po dniu opublikowania rozporządzenia (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego i zmieniającego rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) nr 2135/98 (*) pojazdy dopuszczone do ruchu po raz pierwszy będą wyposażane w urządzenie rejestrujące zgodnie z wymaganiami załącznika IB do rozporządzenia (EWG) nr 3821/85. (*) Dz.U. L 102 z 11.4.2006, str. 1.” L 102/12 PL Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej 11.4.2006
2. Artykuł 2 ust. 2 otrzymuje następujące brzmienie:
„2. Państwa Członkowskie zastosują środki niezbędne dla umożliwienia im wydania kart kierowców najpóźniej w dwudziestym dniu od dnia publikacji rozporządzenia (WE) nr 561/2006.”.[/b]

Proponuję dobrze czytać najnowsze akty prawne.

NIE MA PRZERYWANEGO ODPOCZYNKU DZIENNEGO NA 3 RAZY GDZIE JEDEN Z ODCINKÓW MUSI WYNOSIĆ MIN 8 GODZ

Rozporządzenie mówi jednoznacznie:
- odpoczynek dzienny winien wynosic 11 godz lub w przypadku skrócenia to 9 godz ale przy zachowaniu zasady 9 godz + 3 godz.

Nie wprowadzajcie zamieszania

Pozdrawiam
Janusz Golinkiewicz
Opole 602681789[/url][/list][/list][/code]
[/u][/i]

[ Dodano: Wto, 01.08.2006, 12:31 ]
Witam

Wiele osób tutaj wprowadza zamieszanie. Nie mylcie i nie mieszajcie przepisów starych i nowych.
Jeśli ktoś chce czegos sie dowiedziec to prosze o majle

Pozdrawiam

Janusz Golinkiewicz
Opole 602681789


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sie 2006, 16:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Źródło: http://www.etransport.pl

Czas pracy kierowców – po zmianach w 2006 roku

Cytuj:
Dla kierowców, którzy prowadzą duże pojazdy przede wszystkim powyżej 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej lub samochody osobowe mające powyżej 9 miejsc łącznie z miejscem dla kierowcy, zatrudnionych zarówno na podstawie umowy o pracę jaki i umowie cywilnoprawnej (np. umowa zlecenia czy tzw. samozatrudnienie) obowiązuje rozporządzenie WE nr 3820/85, a od 11 kwietnia 2007 r. rozporządzenie WE nr 561/2006. Dodatkowo kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę obowiązuje ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców, obowiązująca od 1 maja 2004 r. a także w sprawach nieuregulowanych Kodeks pracy.

W stosunku do małych pojazdów (auta poniżej 3,5 t dopuszczalnej masy całkowitej lub samochody osobowe mające poniżej 9 miejsc łącznie z miejscem dla kierowcy) istotne jest kryterium, na jakiej podstawie kierowcy są zatrudnieni:

— do kierowców zatrudnionych na podstawie umowy o pracę stosuje się przepisy tylko ustawę o czasie pracy kierowców oraz Kodeks pracy

— do kierowców prowadzących pojazdy na podstawie umów innych niż umowa o pracę – nie stosuje się ani rozporządzenia WE nr 3820/85, ani ustawy o czasie pracy kierowców. Kierowcy ci są w najgorszej sytuacji, ponieważ swoje prawa muszą zagwarantować sobie łączącą między stronami umową.
W zakresie prowadzenia, przerw i odpoczynku mają zastosowanie przepisy w zależności, jakim pojazdem i w jakiej formie jest zatrudniony kierowca.

— Dla kierowców dużych pojazdów zatrudnionych na umowie o pracę albo umowie cywilnoprawnej:

1. Dzienny czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 9 godzin. Jednakże może zostać przedłużony do nie więcej niż 10 godzin nie częściej niż dwa razy w tygodniu. Tygodniowy czas prowadzenia pojazdu nie może przekroczyć 56 godzin i nie może skutkować przekroczeniem maksymalnego tygodniowego czasu pracy ustalonego w dyrektywie nr 2002/15/WE . Łączny czas prowadzenia pojazdu w ciągu dwóch kolejnych tygodni nie może przekroczyć 90 godzin.

2. Podczas jazdy kierowca jest uprawniony do przerwy wynoszącej 45 minut po okresie prowadzenia pojazdu 4,5 godziny. Od 11.04.2007 r., na podstawie rozporządzenia WE nr 561/2006, powyższą przerwę będzie można zastąpić przerwą długości co najmniej 15 minut, po której nastąpi przerwa długości co najmniej 30 minut, rozłożone w czasie w taki sposób, aby zachować zgodność z powyższą zasadą. Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 3820/85, możliwe jest dzielenie przerwy, na części, z których każda powinna trwać, co najmniej 15 minut.

3. Regularny dzienny okres odpoczynku wynosi co najmniej 11 godzin. Odpoczynek ten będzie można wykorzystać, od 11.04.2007 r., w dwóch częściach, z których pierwsza musi nieprzerwanie trwać co najmniej 3 godziny a druga co najmniej 9 godzin. Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 3820/85, przepisy pozwalają na dzielenie odpoczynku na trzy części, z których jedna z nich musi wynosić co najmniej 8 godzin.

4. Kierowca może mieć najwyżej 3 skrócone dzienne okresy odpoczynku pomiędzy dwoma tygodniowymi okresami odpoczynku. Przez „skrócony dzienny okres odpoczynku” rozumie się nieprzerwany odpoczynek trwający co najmniej 9 godzin, ale krócej niż 11 godzin.

5. od 11.04.2007 r. na podstawie rozporządzenia WE nr 561/2006, wymiar dobowego odpoczynku przy prowadzeniu pojazdu przez załogę, będzie wynosił co najmniej 9 godzin, a nie jak obecnie, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 3820/85 - 8 godzin.

6. kierowca, który towarzyszy pojazdowi transportowanemu promem lub pociągiem i wykorzystuje regularny dzienny okres odpoczynku. Okres ten będzie można przerwać, od 11.04.2006 r., nie więcej niż dwukrotnie innymi czynnościami trwającymi łącznie nie dłużej niż godzinę. Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 3820/85, przepisy pozwalają przerwanie odpoczynku tylko jednokrotnie w ciągu godziny. Podczas odpoczynku kierowca musi mieć do dyspozycji koję lub kuszetkę.

7. Tygodniowy okres odpoczynku rozpoczyna się nie później niż po zakończeniu 6 dni licząc od końca poprzedniego tygodniowego okresu odpoczynku. W zakresie tygodniowego odpoczynku nowe rozporządzenie WE nr 561/2006 wprowadziło zasadę, że w ciągu dwóch kolejnych tygodni kierowca wykorzystuje co najmniej: dwa regularne tygodniowe okresy odpoczynku (2 x 45 godzin) lub jeden regularny tygodniowy okres odpoczynku (45 godzin) i jeden skrócony tygodniowy okres odpoczynku trwający co najmniej 24 godziny. Skrócenie to należy jednak skompensować równoważnym odpoczynkiem wykorzystanym jednorazowo przed końcem trzeciego tygodnia następującego po danym tygodniu w którym skrócono odpoczynek.

Obecnie, zgodnie z rozporządzeniem WE nr 3820/85, okres odpoczynku może być skrócony do minimum 36 kolejnych godzin, jeżeli będzie on odbierany w miejscu normalnej bazy pojazdu lub w miejscu zamieszkania kierowcy, albo do minimum 24 kolejnych godzin, jeśli jest odbierany gdzie indziej. Każde skrócenie musi być rekompensowane równoważnym okresem odpoczynku odbieranym łącznie przed upływem trzeciego tygodnia następującego po tygodniu, w którym odpoczynek skrócono.

- Dla kierowców małych pojazdów (na umowie o pracę) przewiduje się przerwy:

1. 15 minut – gdy dobowy wymiar czasu pracy wynosi co najmniej 6 godzin. Nie ma możliwości skrócenia;

2. min. 45 minut – po 6 godzinach pracy, gdy dobowy wymiar czasu pracy wynosi więcej ni 9 godzin. Przerwę można podzielić na krótsze odcinki, ale wynoszące min. 15 minut;

3. min. 30 minut – przy przewozach regularnych po 4 godzinach prowadzenia pojazdu, jeżeli przerwa powyżej 30 minut zakłócałaby miejski ruch uliczny, a ponadto kierowca nie ma możliwości wykorzystania pozostałych 15 minut do których jest uprawniony w ciągu 4,5 godziny prowadzenia pojazdu przed przerwą 30 minutową;

4. min. 30 minut – po 6 godzinach pracy, gdy dobowy wymiar wynosi do 9 godzin. Przerwę można podzielić na krótsze odcinki, ale wynoszące min. 15 minut;
- Dla kierowców małych pojazdów (na umowie cywilnoprawnej):
nie stosuje się ani rozporządzenia WE nr 3820/85, ani ustawy o czasie pracy kierowców. Kierowcy ci są w najgorszej sytuacji, ponieważ swoje prawa muszą zagwarantować sobie łączącą między stronami umową.

***************************
W artykule wykorzystano informacje pochodzące z publikacji "Transport Drogowy w Praktyce - Zbiór aktualnych wymagań i praktycznych rozwiązań dla specjalisty ds. transportu” Wydawnictwa Forum - więcej informacji znajdziecie Państwo na stronie http://www.e-forum.pl

więcej: http://www.e-forum.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 01 sie 2006, 17:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2005, 22:31
Posty: 1147

Cytuj:
na każdy weekend musimy mieć tarczkę urlopową.
przepisy czasu pracy dotyczą kierującego, samochód jako maszyna nie musi się z tarczek rozliczać.
Nie dam głowy ale jeżeli nic się nie zmieniło to nie wymaga się tarczek na dni wolne od pracy.Dzisiaj o 14:00 zjechałem na baze,tarczkę wyjąłem i włoże nową dopiero jutro wieczorem jak ruszę dalej na Ukrainę.Żółte krążki stosujemy tylko na dni robocze,jeżeli auto zjedzie na bazę w czwartek a wyjeżdża w poniedziałek rano to w drogę zabiera krążek wypisany tylko na piątek.

_________________
"CHCĘ UMRZEĆ WE ŚNIE JAK MÓJ DZIADEK, A NIE KRZYCZĄC JAK JEGO PASAŻEROWIE."


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sie 2006, 20:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6330
Lokalizacja: Wrocław

ja też nie jestem na 100% pewien jak jest w przepisach, ale wysyłając kierowów przez kilka krajów wyposażamy ich w żółte tarczki weekendowe.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sie 2006, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Wydaje mi się, że kierowca nie może mieć przy sobie czystej żółtej tarczki, gdyż może mieć przez to poważne problemy i znam przypadek, że miał. Podczas kontroli w Calias. Natomiast u mojego ojca w fimie powiedzieli, ze żółte tarczki nie są uznawane i dlatego dostaje on takie pismo z pieczecią oraz podpisem pracodawcy, że od dnia X do dnia X był na okresie wolnym od pracy.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 4 z 162 [ Posty: 3235 ] Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3 4 5 6162 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: