Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 mar 2016, 14:08
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Witam, problem jak w tytule, ubywa powoli płynu, nie jakieś wielkie ilości ale praktycznie po kilku dniach po dolewce wyświetla się na konsoli ze brakuje płynu, ruszę samochodem to wszystko znika i jest ok. Wczoraj już brakowało prawie 2 litry i po ruszeniu słychać było w centralnej części konsoli bulgotanie (nagrzewnica?). Czy możliwe jest ze układ jest zapowietrzony?
Dodam jeszcze ze wycieków nie ma, samochód stal na suchym betonie i nic nie było widać, oleju tez nie przybywa.

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 sie 2011, 22:06
Posty: 1775
Samochód: XF 105.460
Lokalizacja: STA

Panie, u mnie na zimnym silniku też wyświetla że jest mało płynu, a po zagrzaniu silnika już tego komunikatu nie ma. Co do bulgotania to muszę nasłuchiwać, bo nie zwróciłem uwagi czy coś bulgocze. Wg mnie czujnik masz sprawny no bo wyświetla błąd. Aż pojadę do auta sprawdzić poziom płynu, bo sam jestem ciekaw jaki jest poziom...zaraz wracam :)
EDIT:
No i jestem. Sprawdziłem poziom płynu i jest prawidłowy. Wydaje mi się, że u Ciebie będzie wyciek, ale na tyle mały ze gdy silnik jest ciepły to ten płyn zdąży wyparować. W którymś temacie o tym czytałem, ale nie pamiętam już w którym...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

W dafie płynu dolewaj na opuszczonych poduszkach nie będzie piszczal.

Miałem przypadek w którym pękł gumowy łącznik przewodu od chłodzenia retardera. Płyn na wolnych obrotach nawet kropla nie poleciała, na wyższych się lało jak z durszlaka. Spróbuj obrotów dać i szukać wycieku

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

czas na mały update objawów.
Sprawa wygląda tak ze jedynym widocznym tropem jest wyciek z wężyka od odpowietrznika ze zbiorniczka wyrównawczego. Widać ewidentnie ze jest mokry na końcu a belka która idzie w poprzek jest zamoczona na tej wysokości. Na postoju, nawet przy podtrzymaniu obrotów nic nie widać. Podłączyłem nowy wężyk a na końcu dałem kanisterek 5l żeby zobaczyć czy zbiera się cokolwiek - sucho ale silnik nie dogrzałem do optymalnej temperatury wiec eksperyment może być mało wiarygodny na tym etapie. Doradzono mi ze może ten odpowietrznik może robić problem ale nie za bardzo wiem jak powinien prawidłowo pracować bo:
- identyczny jest w f2000 i w działaniu są różnice: z dafa odpowietrznik "piszczy" po wdmuchiwaniu do środka powietrza a wyciąganiu powietrza do siebie zasysa język a z mana odwrotnie, nic nie gra i nie można zassać języka na wylocie.
Mam jeszcze kilka już mniej widocznych teorii
Powiedziano mi, z kilku źródeł ale na przykładzie mana ze może to być zawór egr (daf go posiada?)
Jak duże jest dopuszczalne ciśnienie w zbiorniczku, czy np po całonocnym postoju na drugi dzień rano to ciśnienie dalej może być czy za ten czas nie powinno go być wcale?
A teraz bardziej czarny scenariusz, czy można bez rozbierania góry sprawdzić czy tuleja nie jest pęknięta albo obniżona? Jakieś jednoznaczne objawy?

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ja w każdym manie miałem odpowietrznik który zachowuje się tak samo jak opisany przez ciebie w dafie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Witam Nie czuć zapachu płynu na ciepłym? U mnie tylko że w 430km euro 3 szukałem ze 3 miecha gdzie ginie płyn. plam nie zostawiał a płyn ginął. okazało się że puściła miedziana uszczelka na górze silnika płyn sączył się tylko na odpalonym silniku i zaraz odparowywał. Można poznać po białym nalocie lub zainwestować w barwnik i lampę uv

_________________
Jakub


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

W DAFie lubią padać też czujniki poziomu cieczy. Po prostu na kostce od czujnika osadza się nalot i nie ma styku.

A i ja miałem podobny przypadek. Tyle, że na zimnym silniku mi ciekło a na ciepłym nie było nic widać. Okazało się, że uszczelka między pompą wody a blokiem silnika zużyła się i straciła właściwości elastyczne. Rozszerzać się rozszerzała i kiedy silnik był ciepły układ uszczelniony natomiast nie wracała do pierwotnej postaci i na zimnym nie było uszczelnienia przez co uciekał płyn.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Można i zrobić i tak podłącz węża z powietrzem do tego korka z odpowietrznikiem i ustaw ciśnienie na 1,5-2.0 bara i patrz gdzie cieknie płyn

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


W EURO5 nie ma EGR.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Pożycz od kogoś i zamień korek na zbiorniku wyrównawczym w jednym naszym klamocie on dawał du...

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

Dziekuje za podpowiedzi. Sprawa na ta chwile wyglada tak ze na 101% ucieka przez odpowietrznik w zbiorniku. Zalozylem odpowietrznik od f2000, wezyk i kanisterek, wychodzi na to ze ile bylo w zbiorniczku tyle jest w kanisterku. Płyn czysty, olej czysty nie przybywa. Tylko czemu robi ciśnienie i wypi3rdala ten płyn, teraz głównym podejrzanym jest kompresor. Co prawda typowaliśmy go w 1 kolejności ale po sprawdzeniu ukladu czy nie bije powietrza wyszlo ze jest ok


Wysłane z Noki 3310

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 cze 2015, 17:26
Posty: 121
Samochód: DAF CF
Lokalizacja: Olsztyn/Dobre Miasto

Sprawdź pompę wody.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Osobisty blog

http://tnijurl.com/dc93d995a045/


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1936
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

and the winner is: opadnięta tuleja

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Niemożliwe :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2016, 7:40
Posty: 30
Samochód: DAF

Witam u mnie w dafie chyba jest to samo duże utrzymujące się ciśnienie w chłodnicy, bulgotanie jak pokręcam zaworem w kabinie ciepło/zimno. Mam pytanie do Settler co zrobiłeś, gdzie robiłeś i ile to kosztowało


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

mam dafa xf410

tandem bulgocze mu pod deska jak kolega

plyn ma a na czerwono mu wywala stop i ze czujnik wody co jakis czas co to moze byc /?

dodatkowo mial trase 150 okolo 15 t potem 150 na pusto spalnie 37

zmieniona pompka paliwa mala i zawory ustawione ostatnio


co moze byc ? czujnik z roktemu zmieniony na org dafa


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 paź 2016, 7:40
Posty: 30
Samochód: DAF

u mnie nic się nie wyświetla czasami niski poziom płynu bo mam niedokręcony niebieski korek na zbiorniczku wyrównawczym i trochę tamtędy wywala, bo takie ciśnienie rosło aż przewody pękały najlepiej sprawdź czujnikiem na obecność CO2 to ci wyjdzie skąd to powietrze ja to robiłem na serwisie


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 17 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: