Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 24 kwie 2015, 19:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
mam taki problem ciekawostkę.
Po zaciągnięciu ręcznego powinna zapalić się czerwona kontrolka (P).
U mnie wygląda to tak że jeśli na zegarze nie ma powietrza lub jest w granicach 5 atm kontrolka się świeci.
Natomiast jeśli powietrze jest kontrolka gaśnie pomimo że ręczny jest zaciągnięty.
Miał ktoś taki przypadek problem?
Czujnik na 6-cio drożnym wymieniłem ten po prawej stronie chyba ze to nie ten ????


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 12:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Ktoś podpiął wtyczkę nie pod ten czujnik .


Post Wysłano: 25 kwie 2015, 20:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

"Ktoś podpiął wtyczkę nie pod ten czujnik"
Też tak myślałem na początku zanim napisałem na forum, kabina do góry i lipa w 6-cio drożny wkręconych jest 5 czujników i z tego co wiem chyba że się mylę 3 odpowiedzialne są za ciśnienie w obwodach powietrznych jeśli któryś by był walnięty lub ciśnienie niewłaściwe- powinna świecić się czerwona kropka obok zegara ciśnienia powietrza a po włączeniu biegu powinien załączyć się brzęczyk - 4 pokazuje ciśnienie za zegarze i ostatni 5 który wydawało mi się że jest właśnie od obwodu ręcznego. Podmieniłem go ale nic to nie dało.
Nie da się podpiąć do tego 5 wtyczki z pozostałych 4 czujników aby je zamienić bo instalacja nie sięga.
Jedynie da się zamienić miejscami 3 wtyczki na obwodach powietrznych ale są oznaczone i właściwie podpięte i raczej nie mają chyba wpływu na układ ręcznego.
Stąd moje pytanie cz w układzie jest jeszcze jakiś czujnik o którym nie wiem?


Post Wysłano: 27 kwie 2015, 21:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 cze 2007, 12:36
Posty: 917
GG: 0
Lokalizacja: kurpie

Bardzo łatwo to sprawdzić w momencie gdy nie ma powietrza i świeci lampka od ręcznego odpinaj po kolei wtyczki i sprawdz kiedy zgasnie lampka .


Post Wysłano: 16 maja 2016, 20:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Odgrzeje temat co prawda minął rok ale problemu do dziś nie rozwiązałem.
Sprawdziłem czujniki na 6-cio drożnym podpinałem kompa i dalej problem.
Ręczny zaciągnięty powierza nie ma kontrolka zaciągniętego ręcznego świeci się tak jak powinna.Nabijając powietrze przy pewnej wartości powierza kontrolka gaśnie i nie zapali się dopóki nie zejdzie powietrze z układu.Usterka nie szkodliwa ale denerwująca.Podpowie ktoś szukać przyczyny.


Post Wysłano: 16 maja 2016, 21:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czy oprócz kontrolki od hamulca ręcznego przy niskim ciśnieniu powietrza zapala się też inna kontrolka na czerwono?
Jeśli niema innej kontrolki to ta od ręcznego hamulca spełnia dwie role i zapala się w dwóch przypadkach gdy jest za małe ciśnienie w układzie hamulcowym i gdy jest zaciągnięty hamulec ręczny.
Czyli by wychodziło że sygnał nie dochodzi do kontrolki od czujnika hamulca ręcznego
Aby sprawdzić który to czujnik z tych dwóch.
To odkręć jeden z czujników przy zaciagnietym recznym nie powinno lecieć powietrze, gdy zwolnisz hamulec ręczny na czujniku powinno pojawić się powietrze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 maja 2016, 13:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

witam
Tak przy niskim ciśnieniu zapala się czerwony stop ,oraz mała czerwona kropka przy zegarze powietrza informująca o niskim ciśnieniu w modułach hamulcowych i na zegarze wiatru wtedy ok 5-6 atm. Kontrolka (P) parking świeci informując o zaciągniętym ręcznym do momentu nabicia pewnej ilości powietrza potem gaśnie.Po spuszczeniu ręcznego nie zapala się a po ponownym zaciągnięciu kontrolka się nie świeci a powinna bo ręczny zaciągnięty.Zastanawiam się cz przypadkiem sygnał nie jest wysyłany z tylnego modułu hamulca i cz to nie będzie jego wina.


Post Wysłano: 17 maja 2016, 14:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Ty to masz od początku jak jeździsz tym autem czy się popsuło za twojej kadencji

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 17 maja 2016, 15:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 maja 2010, 21:38
Posty: 182
GG: 0

Powiem Ci że nie wiem wyszło jak wymieniłem spalone żarówki.
Nie ma schematu instalacji akurat do e-techa z 2001 w starej desce bo było łatwiej stwierdzić skąd przychodzi sygnał do tej kontrolki.Po 2001 inna deska i instalacja


Post Wysłano: 17 maja 2016, 19:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To możliwe że ktoś zły czujnik wsadził od hamulca ręcznego
Tak jak pisałem masz dwa czujniki które nie wiesz od czego są to wykręcić po koleji i zwolnij hamulec ręczny i zobacz czy wtedy będzie lecieć powietrze z otworu w którym był czujnik

Jeszcze jedno czujnik od hamulca ręcznego może znajdować się koło tylnego mostu, gdzie znajduje się zawór hamulca ręcznego odpowiedzialny za podawanie powietrza na siłowniki hsmulcowe

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 10 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: