Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2016, 21:55
Posty: 18

Witam. Zastanawiam sie nad zakupem wywrotki dwuosiowej z napedem 4x4. Mam do wyboru 4 marki:
Mercedes 1717 SK rok 1993 4x4 cena 55 tys netto
Scania 112h rok 1987 4x4 cena 41,5 tys netto
Steyr 16s23 rok 1995 4x4 cena 42 tys netto
Man 4x4 rok 1989 cena 48 tys netto

Bardzo proszę was o poradę którą z powyzszych wywrotek wybrać. Dzięki wielkie za odpowiedzi. Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Man z tych roczników będzie nie do zajechania

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2007, 22:50
Posty: 782
Lokalizacja: Ślesin / Konin

Zobacz sobie to: http://otomoto.pl/oferta/scania-93h-4x4-ID2bFWKy.html

Znajomy sprzedaje, cały kiper zrobiony.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Do czego to auto? Usługi czy dla siebie pod określoną pracę?? - odpowiedni kiper sobie dobrać.
Myślisz rozwojowo o kupnie przyczepy ?? Jeśli tak, to potrzebna Ci moc.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2016, 21:55
Posty: 18

Witam. Autko ma mi służyć jako wywrotka pod koparko-ładowarkę , czyli wjechać wszędzie, wywieźć ziemię, przywieźć....itp i z racji tego że mieszkam w beskidzie małym musi mieć napęd 4x4. Przyczepy nie planuję.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2016, 21:55
Posty: 18

Cytuj:
Zobacz sobie to: http://otomoto.pl/oferta/scania-93h-4x4-ID2bFWKy.html

Znajomy sprzedaje, cały kiper zrobiony.
Widziałem już i brana jest pod uwagę. :)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Brać to, co jest w najlepszym stanie. W tych rocznikach były produkowane samochody o legendarnej wręcz trwałości, ale każdy z nich może już być wyeksploatowany.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Luka dobrze mówi,aczkolwiek skłaniał bym się ku mercedesowi.Mieliśmy takie bydle w firmie i nawet nisko ciągał,gadzina nie do pokonania.polecam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Z tych pojazdów to tylko ten MAN coś tam jest wart. Merc ze względu na zabójczą moc odpada, stayer to prehistoria (dla mnie) , a scanie obydwie widać, że swoje w życiu przeszły ... tej z zielonym kiprem bym nie wziął dodatkowo ze względu na zabudowę (krótka, wysoka i nie zdejmowane słupki - wszystko to ma dużą wadę przy współpracy z kop - ład ).
A najlepszy opis w tej z Zakopca - stan wizualny idealny - :lol: :lol: :lol: ludzie wstydu nie mają - chyba,że zdjęcia mu się pomyliły i nie to auto na fotkach :lol:

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

W tej Scanii może są odrobinę za wysokie, za to w Manie zdecydowanie za niskie. Zawsze mnie zastanawia czym Niemcy się kierują robiąc takie burty, ewenement na skalę Europejską. Krótka zabudowa, to krótki samochód, krótki samochód to zwrotność.
Jeśli ta skrzynia w Manie ma 4m, burty mają ze 40 cm, a szerokość wewnętrzna pewnie w okolicach 2,45m to wychodzi 3,9 m3 pojemności. 9t piachu będzie miało objętość ok. 5,3 m3 , a biorąc pod uwagę, że nigdy nie rozrównuje się materiału dokładnie między burtami, to będzie porządna pryzma wystawała nad te burty. Jeśli dobrze pamiętam wysokość burt, to w solówce przy ładowności 6t mam ok 4,9 m3 pojemności skrzyni, gdzie 6t piachu ma objętość 3,5 m3... i jest dobrze. No chyba, że kiero lubi biegać z łopatą i rozgarnywać, ja nie lubię.

Faktycznie z tych samochodów chyba MAN wygląda najlepiej, ale już widać, że gnije kabina. To dość powszechne w tych samochodach, ale zobacz czy już było robione i jak jest zrobione.

Merc wygląda spoko, ale przy tym tonażu i napędach 170 KM to sporo za mało.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Ja bym kierował się w strone mana, zarejestrowany jako specjalny :D fakt burty niskie ale zawsze można zrobić przykładki, wizualnie pięknie to nie będzie wyglądało ale i tak pod koparką burty nie raz zostaną obite.


Luka, ja mam 4,3 x 2,45 x 1,3 i mam biedę załadować 10t węgla tak żeby nie było widać ponad burty.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Węgiel trochę inaczej się wozi niż pozostałe materiały sypkie, bo ma małą gęstość, stąd też bardzo wysokie burty w zabudowach do węgla. 10t węgla będzie miało ok 13 m3, czyli mniej więcej tyle ile pojemność Twojej zabudowy. 10t piachu to niecałe 6m3.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
W tej Scanii może są odrobinę za wysokie, za to w Manie zdecydowanie za niskie. Zawsze mnie zastanawia czym Niemcy się kierują robiąc takie burty, ewenement na skalę Europejską. Krótka zabudowa, to krótki samochód, krótki samochód to zwrotność.
Jeśli ta skrzynia w Manie ma 4m, burty mają ze 40 cm, a szerokość wewnętrzna pewnie w okolicach 2,45m to wychodzi 3,9 m3 pojemności. 9t piachu będzie miało objętość ok. 5,3 m3 , a biorąc pod uwagę, że nigdy nie rozrównuje się materiału dokładnie między burtami, to będzie porządna pryzma wystawała nad te burty. Jeśli dobrze pamiętam wysokość burt, to w solówce przy ładowności 6t mam ok 4,9 m3 pojemności skrzyni, gdzie 6t piachu ma objętość 3,5 m3... i jest dobrze. No chyba, że kiero lubi biegać z łopatą i rozgarnywać, ja nie lubię.

Faktycznie z tych samochodów chyba MAN wygląda najlepiej, ale już widać, że gnije kabina. To dość powszechne w tych samochodach, ale zobacz czy już było robione i jak jest zrobione.

Merc wygląda spoko, ale przy tym tonażu i napędach 170 KM to sporo za mało.
Niemcy nie są głupie i mają spore doświadczenie w tym co robią i to dobrze robią :)

Źle do tego podchodzisz. Pojedziesz na budowę, pod koparkę, operator Ci na mały czy duży kiper na wali do puki nie przeleci przez burty ... I tu właśnie, pozornie mały, niski, kiper jest ok, bo na wykopie ziemi po 14-15t tam wchodzi ... Gdzie auto oficjalnie przy 4x4 ma ładowności między 8 a 9 ton ... A użeraj się z debilami, przez parę dni na jednej budowie gdzie wywozisz 20 czy więcej aut dziennie... Zwrócisz uwagę to raz może dwa załaduje Cię ok a później znów full, a tak niech se ładuje, nie musisz wychodzić w błoto po kolana w czasie deszczu lub kurzu latem ...
10t piasku załadowane na kiper Meillera wygląda ok, w oczy nie razi. Wiem bo mam już któreś z kolei takie auto w takiej konfiguracji.
Mają one zazwyczaj 4,6-4,8 wewnątrz i 50 lub 60 cm burty. Krótsze są z hds'em - ale tam znów ładowności jest poniżej 7t więc znów proporcje są zachowane.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nijak się nie zgadzam :D
Nikt nie robi takich niskich burt jak Niemcy - ani Holendrzy, ani Francuzi, ani Polacy.
Pierwszy samochód operator się pyta ile ładować, a później wystarczy wychylić się z kabiny, stojąc na stopniach i skontrolować czy dobrze ładuje i tyle.
Chyba inaczej patrzymy na to co razi w oczy, bo mnie razi jak wystaje duża pryzma nad burtami. Trudno bez latania z łopatą dobrze załadować samochód jeśli zapas pojemności skrzyni jest żaden.

Przy HDSach, takie burty to w ogóle porażka. Nie bez powodu na skrzyniach z HDSami zakłada się burty (aluminiowe) czasem i blisko 1m, bo one dodatkowo zabezpieczają ładunek.

Też nie jestem zwolennikiem wysokich burt, ale w 18-tonówce mam bodaj 0,65 i jest w porządku, także pod HDSa. Ale w tym MANie są zdecydowanie niższe.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 04 gru 2016, 21:55
Posty: 18

Dzięki za opinie . Panowie czyli reasumując kierować się w stronę Mana mam rozumieć?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Nijak się nie zgadzam :D
Nikt nie robi takich niskich burt jak Niemcy - ani Holendrzy, ani Francuzi, ani Polacy.
Pierwszy samochód operator się pyta ile ładować, a później wystarczy wychylić się z kabiny, stojąc na stopniach i skontrolować czy dobrze ładuje i tyle.
Chyba inaczej patrzymy na to co razi w oczy, bo mnie razi jak wystaje duża pryzma nad burtami. Trudno bez latania z łopatą dobrze załadować samochód jeśli zapas pojemności skrzyni jest żaden.

Przy HDSach, takie burty to w ogóle porażka. Nie bez powodu na skrzyniach z HDSami zakłada się burty (aluminiowe) czasem i blisko 1m, bo one dodatkowo zabezpieczają ładunek.

Też nie jestem zwolennikiem wysokich burt, ale w 18-tonówce mam bodaj 0,65 i jest w porządku, także pod HDSa. Ale w tym MANie są zdecydowanie niższe.
Teoretyzujesz, a ja Ci mówię jak jest w praktyce :) W tym manie są 50cm - czyli ok 6m3 - nie starczy na 10t piasku? Bez żadnej łopaty czubek jest 10cm nad burty przy odpowiednim załadunku - przy kiepskim operatorze nawet metrowa burta nie starczy ...
I pamiętaj, że rozmawiamy o 4x4 a nie o 4x2 z hds do budowlanki. 4x4 z hds jest w 98%używany jako wywrotka a czasami coś dźwiga w przeciwieństwie do 4x2 z hds gdzie zazwyczaj skrzynia jest sztywna - i tam i o wszem ,typowa budowlanka (do wożenia materiałów budowlanych a nie kruszyw) ma 1m alu burty jak i przyczepy do budowlanki też mają 1m a czasami 120cm z taką jakby nadstawką.

Cytuj:
Dzięki za opinie . Panowie czyli reasumując kierować się w stronę Mana mam rozumieć?
Przeczytaj prywatną wiadomość.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Jeżdżę takimi samochodami, ale skoro twierdzisz, że teoretyzuję...
10t piasku będzie miało ok 5,9 m3, więc, żeby zmieścić w burtach, to trzeba albo łopatą równać, albo cackać się ładowarką. Inne urządzenia do załadunku i pryzma co najmniej kilkadziesiąt cm nad burtami, bo narożniki skrzyni puste.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 18 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: