Kilka dni temu podczas lekkiego przymrozku rano pojawił sie komunikat " uklad hamulcow - usterka" towarzyszy temu czerwony trojkąt i napis "zatrzymaj sie". Po usunieciu komunikatu przyciskiem Esc powraca i przysłania cały wyswietlacz.
komunikat pojawił sie rano i pomimo odłączenia klemy i ponownej jej podłączeniu był widoczny przez całe 2 dni pracy. W diagnostyce auta pojawił sie błąd "zawor ciś. modulatora abs os 2 strona lewa i prawa - bład danych".
Hamulca zachowuja sie normalnie tzn zarowno pusty i pełny skład hamuje z odpowiednia siła.
Doczytałem ze modulatory abs osi 2 znajduja sie pod siodłem oraz ze rzadko ulegaja awari.
Wczoraj rano po odpaleniu auta i nabiciu powierza błędu nie było dopoki nie wcisnełem hamuca.
blad zniknął po puszczeniu hamulca i tak w kołko. Dodam ze wystarczy lekkie wcisniecie swiatła sie zapalaja i wywala komunikat.
Moje pytanie jest takie : Czy automat swiateł stop jest jednocznie jakims czujnikiem cisnienia i moze miec bezposredni wpływ na ten błąd modulatorów i towarzyszący komunikat? bo wydaje mi sie ze malo prawdopodobne aby 2 modulatory zostały uszkodzone jednoczenie choć moze sie myle.
troche dluga rozprawa ale chcialem jak najdokładnie opisac problem.
co do bezpiecznikow to zostaly do sprawdzenia te pod nogami pasazera reszta sprawdzona
wiem o ktora wiazke chodzi tylko jak ja sprawdzic ? rozumiem ze trzeba sprawdzac kazdy kabel oddzielnie najlepiej miernikiem czy jest "przejscie"
droznosc tłumnikow sprawdzalem w ten sposob ze po umyci z brudu modulatorow pod siodłem odrazu (jak jescze byla woda na tlumnikach ) jedna osoba wciskała hamulec a ja widziałem ze woda w tłumników "tryska " po tym mysle ze tlumniki sa drozne
sa jeszcze przewody ze zlaczkami nad samymi modulatorami tez sa do sprawdzenia
czytałem tez ze jesli wystepuje blad z modulatorami nalezy sprawdzic droznosc przewodow powietrza ktore wchodza do modulatorów - tylko dlaczego hamulce zachowuja sie normalnie skoro modulatory nie działaja
po swietach zabieram sie do dlubania przy tym ale cos czuje ze to nie bedzie łatwe
Modulatory działają. Gdyby nie działały mial byś gorszy problem. Dla pewności posluchaj czy grają podczas hamowania.
Tam pod nogami chyba nie ma bezpieczników id Ebs, le sprawdź.
Wiązka bedzie miec przejście, wiec sprawdzanie miernikiem czy nawet żarówka 21W nie ma sensu.
Tam sie przeciera, lub pęka izolacja na przewodach, ktore się stykają z masa, lub masują sie przez wilgoć. Rozbierz wiązkę, porozcinaj opaski, i kazdy przewód sprawdź czy nie przetarty jest.
Jest tez opcja MANa, ze zgniła kostka, lub modulator sie skończył. Ale zaczął bym od wiązki, wersja najtańsza.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 16 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę