Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 sty 2017, 15:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14

witam

tytuł tematu może trochę mylić, bo nie chodzi mi o to ile ciężarówka maksymalnie dźwignie :-)

szukam informacji, która ciężarówka o DMC całkowitym 9T ma zarazem najniższą masę własną, oczywiście legalnie !

do 7.5T liderem jest chyba Canter, masa własna około 2,8T, plus lekka zabudowa, więc około 4 tony ładunku powinien brać (legalnie !!!)


szukam auta dla siebie, które przy stosunkowo niewielkich gabarytach, niskiej masie może najwięcej legalnie wozić, paka (platforma) będzie miała wymiar około 500x220cm

przetrzepałem internet, ale nic nie mogę konkretnego znaleźć dlatego prosze o pomoc w zdobyciu informacji


Post Wysłano: 18 sty 2017, 12:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14

dalej drążę temat

IVECO 70c ma DMC 7200,a masa własna golasa to około 2500, więc też sporo zostaje na zabudowę i ładunek


przejrzałem też inne marki typu DAF, MAN, Iveco Eurocargo takie na 7,5, i na 9 ton...i jaki ma sens takie auto, skoro utzrymanie takiego pojazdu kosztuje więcej niż Cantera czy Iveco 70C, a biorą tyle samo, a najczęściej mniej...standardem jest łądunek rzędu 2-4 tony

jedynym argumentem jaki nasuwa mi się na myśl, to tylko to że mają podłogę kontenera na wysokości ramp wyładowczych

czy jest jakaś 9 tonówka która weźmie 5 ton ładunku?


Post Wysłano: 18 sty 2017, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

A nie zastanawiałeś się nad autem 12t? jak już szukasz 9t DMC to opłaty masz takie same od 9t jak i od 12t a zostaje Ci większa ładowność, łatwiej odsprzedać ew samochód.


Post Wysłano: 18 sty 2017, 14:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:
dalej drążę temat

IVECO 70c ma DMC 7200,a masa własna golasa to około 2500, więc też sporo zostaje na zabudowę i ładunek


przejrzałem też inne marki typu DAF, MAN, Iveco Eurocargo takie na 7,5, i na 9 ton...i jaki ma sens takie auto, skoro utzrymanie takiego pojazdu kosztuje więcej niż Cantera czy Iveco 70C, a biorą tyle samo, a najczęściej mniej...standardem jest łądunek rzędu 2-4 tony

jedynym argumentem jaki nasuwa mi się na myśl, to tylko to że mają podłogę kontenera na wysokości ramp wyładowczych

czy jest jakaś 9 tonówka która weźmie 5 ton ładunku?
nie ma takiej.
5 ton ładunku to ma 12 tonówka choć to zależy od zabudowy i długości.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności, jakbyś znalazł platformę na krótkiej ramie to spokojnie by Ci wyszło ok 6.5t


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:24
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

Cytuj:
Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności
Aby na pewno ten 12xx ma te 6t? Nie mówię że nie może, ale mięliśmy dwa, i obydwa miały 4,8t ładowności. Fakt, że to były izotermy z windami, ale te zabudowy do ciężkich nie należły, a w dodatku były to 7 metrówki. Te auta same z siebie są ciężkie przez chociażby dużą i grubą ramę, co daje wiele "możliwości". Atego może mieć te 6t ładowności ale po zarejestrowaniu na 15t dmc.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Cytuj:
Cytuj:
Atego 12** z plandeką nie całe 8m długie ma 6t ładowności
Aby na pewno ten 12xx ma te 6t? Nie mówię że nie może, ale mięliśmy dwa, i obydwa miały 4,8t ładowności. Fakt, że to były izotermy z windami, ale te zabudowy do ciężkich nie należły, a w dodatku były to 7 metrówki. Te auta same z siebie są ciężkie przez chociażby dużą i grubą ramę, co daje wiele "możliwości". Atego może mieć te 6t ładowności ale po zarejestrowaniu na 15t dmc.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka
Dzienna kabina, silnik 4cylindrowy, plandeka bez drzwi zwykła szmata ma ok 6.1t, biorąc pod uwagę konfigurację Twoich ateg to trochę inna bajka przy pełnej kabinie, klapie.
Atego 1518 (silnik 4cylindrowy) z chłodnią bez klapy 12epal ma ok 9t ładowności.


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lut 2005, 18:59
Posty: 834

To zmienia postać rzeczy :) zapomniałem całkiem o 4 cylindrówkach. Niepotrzebnie zrobiłem zamieszanie :mrgreen: Dzięki za sprostowanie.

Wysłane z mojego F5121 przy użyciu Tapatalka


Post Wysłano: 18 sty 2017, 15:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Też nie jestem zwolennikiem 4cylindrów ale jednak waga robi swoje, akurat egzemplarz 1518 z 9t ład przy chłodni oglądałem przypadkiem, ale współczuje kierowcy ciągnąć 15t gdzieś po górkach 4cylindrowym silnikiem :lol:


Post Wysłano: 18 sty 2017, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14

cieszę się, że zaczęła się dyskusja


odnośnie kwestii, 9 czy 12 ton - też się nad zastanawiałem...

1. auto będzie jeździło w 90% po Wrocławiu, i zastanawiam się czy 12t będzie mogło się po moim mieście dosyć swobodnie poruszać. Niestety nigdy nie patrzyłem na znaki dla ciężarówek, bo nie jeździłem, więc nie wiem jak wygląda oznakowanie Wrocka
2. problem z pieniędzmi, chciałbym na auto dać ze 50-70K, a obawiam się, że w tych pieniądzach nie kupię nic dobrego w 12T, a zależy mi też żeby auto miał normę Euro5.....bo za chwilę przywalą zakazami wjazdu...a kupuję auto na kilka dobrych lat
3. ważne dla mnie aby w kabinie były 3 miejsca


z tego co piszecie to kupno 9t jest to bezsens
więc
albo kupić Cantera czy Iveco na 7.5T
albo 12T

na Cantera wezmę towaru 4T, legalnie
a ile wezmę na 12T? możecie podac jakieś modele?

i kwestia utrzymania auta, o ile droższe będzie utrzymanie 12T niż 7,5T - paliwo, naprawy, gumy, itd.itd, bo na pewno będzie więcej palić i na pewno części są sporo droższe do 12T


Post Wysłano: 19 sty 2017, 15:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2017, 15:20
Posty: 4
Samochód: Iveco 50C14

duża ładowność, tak a propo możliowści dwunastotonówki

https://www.otomoto.pl/oferta/daf-lf-45 ... yvUhD.html

jeden duży minus, tylko 2 miejsca w kabinie
mały minus, Euro4 a nie 5
za to Ładowność: 7414kg !!!


Post Wysłano: 19 sty 2017, 15:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Na papierze czy w rzeczywistości? Chociaż to możliwe, krótka platforma - waży tyle co nic.


Post Wysłano: 19 sty 2017, 18:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Raczej realna 4.5t może ważyć, Eurocargo Izoterma 12paletowa waży 4.9t


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 13 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: