Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Cytuj:
Cytuj:
no własnie bez zmian , pod obciążeniem tylko około 1/3 zielonej skali na wskaźniku, a dzisiaj podpiąłem sobie uniwersalny manometr ze skalą od -0,3 do 2,5 i na wolnych jest 0 a po dodaniu gazu robi się podciśnienie ok -0,2 . Co jest grane?? tzn że turbo w ogóle nie pompuje??
może to -0,2 jest przed turbiną :D .
Nie nie, żarty odstawmy na bok:) takie ciśnienie jest między turbo a głowicami;)


Cytuj:
Turbina na postoju praktycznie nie pompuje, tak ma byc.
Najlepiej jest załadować, i pod jakieś wzniesienie dać w palnik.
Lub na pusto, na wysokim biegu przytrzymać hamulcem kilka sekund aż bedzie czuć że silnik ciągnie pełną parą.
W takim razie sprawdzę na tym manometrze jutro w trasie i dam znac

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Nie znam Scani ale żeby turbina pompowała musi mieć odpowiednią ilość spalin i powietrza. Sprawdź ten trop ,regulacja zaworów ,uszczelki pod kolektorem wydechowym, klapka hamulca silnikowego.Przy sporej nieszczelności ic powinien dymić.Sprawdź też dolot powietrza od filtra do turbiny.Jako ciekawostka kolega jadąc jelczem 415 wyrzucił torbę foliową która trafiła na kominek od powietrza ,brak mocy natychmiast.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 paź 2010, 17:16
Posty: 816

Może właśnie gdzieś wydech przytkany,też mocy nie będzie i dużo spali.I nie ma paliwa,nie ma spalin,nie ma powietrza w IC.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Koledzy dobrze radzą jeśli masz już ogarniętą stronę za turbiną to teraz
przed turbiną czyli:
-filtr powietrza, czy nie zatkany jest dolot
-ogólnie kolektor wydechowy czy nie jest gdzieś mocno okopcony
-hamulec górski czy się cofa czy nie blokuje spalin
-no i wreszcie tłumnik czy się w środku nie rozleciał czy nie blokuje spalin

generalnie jeśli jest możliwość to najlepiej by było za turbiną
na rurze wydechowej wkręcić zegar i nie powinien być większy opór niż 0,2bara

no i na końcu sama turbina to że nie bierze oleju to nie znaczy że jest cacy mogą być łopatki
od strony "gorącej" uszkodzone i nie jest w stanie robić roboty
jak nic nie znajdziesz to zostaje ci zwieść turbinę do speca niech oceni ...

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 cze 2006, 11:21
Posty: 85
Lokalizacja: Zamość/Sitaniec

Na sucho ciężko będzie Ci tak sprawdzić turbinę, najlepiej jakbyś załadował ze 22 tony i przeleciał z tym kawałek a z boku by siadł ktoś z komputerem, wtedy byś miał najbardziej rzeczywisty wynik mocy doładowania. Ja miałem taki przypadek że nie dość że intercooler był nieszczelny to dodatkowo w dolocie przy mocowaniu jednej ze śrub mocujących zrobiła się dziura że kciuk wchodził. Po wymianie IC i pospawaniu dziury wszystko gra.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Temat rozwiazany, okazało się że nowy filtr powietrza był jakiś trafiony i turbina miała ciężko ciągnąć powietrze, po wymianie filtra moc wróciła.

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Boss czy filtron?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

teraz ory, a wtedy chyba cassena.

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 lis 2011, 13:37
Posty: 209
Samochód: AFN

Jak chcesz mieć taniej oryginalny filtr powietrza do Scanii to kup z firmy Donaldson. Sprawdzone organoleptycznie - to jest ta sama linia produkcyjna, brak tylko napisu SCANIA.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 lis 2010, 11:05
Posty: 32
GG: 36544131
Samochód: Scania 164 V8 480
Lokalizacja: Gostyń

Dzięki, na przyszłość będę wiedział:)

_________________
A - 2.06.2008r. B - 2.06.2008r. T - 2.06.2008r.
C - 15.07.2011r. C+E - 14.09.2011r. KWP - 19.09.2011r.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: