Strona 80 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 8288 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 kwie 2017, 11:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

BTW Bajzel mysle ze beda firmy które kompleksowo beda świadczyły taka Usługę Door2Door i w Efekcie będzie jedna faktura za pudło Chiny -WWA gdzie będzie plynela puszka rzeka i będzie za to jedna faktura ale podwykonawców po drodze będzie pierdyliard mimo ze klient nie będzie nawet od tym wiedział.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 17 kwie 2017, 12:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
BTW Bajzel mysle ze beda firmy które kompleksowo beda świadczyły taka Usługę Door2Door i w Efekcie będzie jedna faktura za pudło Chiny -WWA gdzie będzie plynela puszka rzeka i będzie za to jedna faktura ale podwykonawców po drodze będzie pierdyliard mimo ze klient nie będzie nawet od tym wiedział.
No oczywiście, przecież dzisiaj tak samo wygląda z kontenerami statek-droga czy statek-kolej-droga :)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 17 kwie 2017, 12:18

Tego typu rozwiązania są świetne na papierze i w excelu jak się liczy ile zostanie na ratę do Q7.

W praktyce się okazuje, że jak auto się wykraczy to wystarczy naczepę przepiąć.

A jak się wykraczy statek/pociąg/barka czy inny wynalazek to nie dość, że nikt nie wie kiedy to dojedzie, nikt nie wie jak to zdjąć z tego wynalazku, to nie upierdzielamy 1 ładunku tylko kilkanaście i klient zanim 2 raz skorzysta z tej spedycji to popuka się w głowę i wybierze droższe rozwiązanie.

Przerabiałem to, byłem tam, to po prostu nie działa.


Post Wysłano: 17 kwie 2017, 12:43

Im więcej punktów przeładunkowych tym większe prawdopodobieństwo opóźnień, komplikacji oraz innych nieprzewidzianych zdarzeń. No i wg mnie większe koszta obsługi. A w przypadku transportu śródlądowego tak jest (z kontenerowca na plac, z placu na barkę, z barki na plac, z placu na ramę podkontenerową i do klienta).


Post Wysłano: 17 kwie 2017, 12:52

Punkt przeładunkowy to nie komplikacja - bo tam najczęściej jakoś można to zabrać.

Gorzej jak ten intermodal Ci się kuźwa w połowie drogi rozkraczy. No i wtedy się zaczyna cyrk własnie.
Obrazek

A komplikacje są przeróżne i ciekawe, ataki terrorystyczne, zamieszki, obchody 10 kwietnia, awarię sprzętu, krzywe tory (w przypadku pociagów). Przecież to włosy sobie z głowy można powyrywać.


Post Wysłano: 17 kwie 2017, 13:07

Punkt przeładunkowy to ognisko zapalne dla opóźnień (awarie sprzętu, korki w "godzinach szczytu", itp.). Poza tym, im dłuższy łańcuch pośredników w przewozie tym większe prawdopodobieństwo na to, że gdzieś, w którymś momencie coś się wysypie.


Post Wysłano: 28 kwie 2017, 21:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 paź 2011, 20:57
Posty: 366
Samochód: Czerwona Paryżanka 460Dxi
Lokalizacja: Skierniewice

Tiry na tory, puszki na Wisłę, inspektory na plażę.

_________________
" Home is where the heart is "


Post Wysłano: 10 maja 2017, 0:01

Żeby takie zestawy były w Polsce oficjalnie dopuszczone do ruchu to wszystkie ETeeMy to po trzy dwudziestki by brały. Przecież to czysta żyła złota. Sześć frachtów za dwa przejazdy. No i stawki to by dopiero poleciaaaaały ;)


Post Wysłano: 15 maja 2017, 22:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Jest ktoś kto na Rotterdam lata i ogarnia temat wyrobienia Cargo Card, co gdzie jak dla czego?


Post Wysłano: 12 cze 2017, 20:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pytanie za 100 punktów, dotyczy DCT Gdańsk
Czy do pobrania pustego kontenera na DCT wystarczy tylko referencja tak samo jak na zdanie pustego kontenera.
Czy jednak jest potrzebna awizacja na tej śmiesznej E-Bramie na pobranie pustego kontenera jak w przypadku załadunku pełnego kontenera?

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 12 cze 2017, 22:56
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Odpowiadam to co Ci odpisałem w PW :) Puste puszki w DCT nie łapie e-brama czyli nie robisz awizacji gdy zdajesz do portu pustego lub podejmujesz z portu pustego ;)

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 09 lis 2017, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:33
Posty: 5
Samochód: ???

Jestem nowy więc pragnę wszystkich powitać. Jeździłem kiedyś przez 6 lat FH 12 z cysterną z paliwem, ale to było 12 lat temu. Po 12 latach postanowiłem wrócić do transportu. Tym razem na swoim i kontenery. Trafiła się szansa jazdy bez pośredników. Prosiłbym Was o pomoc bo nie mam zbytnio wiedzy o tym rodzaju transportu.
Na początek-jaki koń i jaka naczepa???
Szukam czegoś po 2010 roku. Komfort nie jest dla mnie najważniejszy. Podstawa to ekonomia i bezawaryjność. Kolega mi poleca premiumkę 2011r. 400tyś km z pewnej ręki za przystępną cenę, która dla mnie też ma znaczenie. Co byście ewentualnie polecili i z jakim silnikiem do tego rodzaju transportu i dlaczego. Wiem że każdy powie że volvo czy scania ale to nie na moją kieszeń.
Druga sprawa to jak wyglądają formalności???
Jakie dokumenty od ładunku się wozi, gdzie się odbiera, gdzie zdaje. Jak wygląda odbiór kontenera.
Trzecia kwestia to jakie stawki są za kontener???
Trasy prawdopodobnie Gdynia- W-wa, Hamburg- W-wa.
Z góry dziękuję za pomoc.


Post Wysłano: 10 lis 2017, 20:44
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 21 wrz 2009, 14:36
Posty: 415
GG: 2487564
Lokalizacja: Wilkowice k. Bielska-Białej

Cytuj:
... Trafiła się szansa jazdy bez pośredników.

Trzecia kwestia to jakie stawki są za kontener???
Trasy prawdopodobnie Gdynia- W-wa, Hamburg- W-wa.
To raczej jak masz jazdę bez pośredników, na ustalonych trasach to znasz stawkę. Od tego się zaczyna rozmowę, za ile będziemy jeździć :)


Post Wysłano: 11 lis 2017, 12:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:33
Posty: 5
Samochód: ???

Tak jak napisałem trafiła się szansa, a nie mam już wszystko ustalone.
Zanim zacznę rozmowę i ustalanie takich kwestii, chciałbym się zorientować w temacie żeby wiedzieć jak tę rozmowę przeprowadzić.
Napisałem że nie mam doświadczenia w tego typu transporcie i dlatego proszę was o pomoc.

Jak oficjalnie jest problem to proszę na pw.


Post Wysłano: 11 lis 2017, 12:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Jeden rabin Ci powie ze pojedzie za 1,5zl a inny powie ze 5 mało. Jednej strony mamy wolny rynek i Możesz jeździć za ile chcesz ale z drugiej to Jeśli chcesz kupić samochód i być przewoźnikiem to powiewneś mieć certyfikat kompetencji zawodowych a to z kolei powinno Cie nauczyć liczyć stawkę. Podpowiedzieć Ci możemy ze taka premiera po kraju spali jakieś 30-33 litry na setkę :) a Resztę to kalkulator, karta i długopis :)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Post Wysłano: 11 lis 2017, 14:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 11 lis 2017, 10:09
Posty: 1

dla niektorych 10 zł to zbyt mmalo .... szok!


Post Wysłano: 11 lis 2017, 14:51

Jak oficjalnie jest ze stawkami - nie powiem Ci.
Jeździsz pod spedycją (dajmy na to X, czy też Y) to ciągając ich ramę jest nieco lepiej jak wchodząc ze swoją ramą pod spedycję. Dlaczego? No prosty rachunek - rama musi jeździć, żeby się spłacała, bo najczęściej jest w leasingu. Jeżdżąc pod spedycją trafiasz pod "opiekę" spedytora, którego nie obchodzi co, jak i gdzie. Dostajesz zlecenie, jedziesz do portu, podejmujesz kontener (jeśli nie jest na tzw. "stopce") zabierasz pudło i w drogę.
Spedycja daje Ci informację (a dokładnie masz na liście przewozowym, który najczęściej kierowcy dostają na maila) czy przed rozładunkiem konieczna jest odprawa na urzędzie celnym, czy też nie.
Musisz się liczyć z tym, że spedycji może nie obchodzić Twój czas pracy/jazdy - masz dojechać i koniec. Nierzadko terminy dostawy ściągnięte są z przysłowiowego sufitu.
Jeśli nie masz eksportu na to pudło to najczęściej ściągają Cię w rejon portu/depotu kontenerowego "drobnicą" w postaci kurierki. Czy taka praktyka jest "legalna" względem armatora (właściciela kontenera) - nie wiem.
Podjęcie kontenera: jeśli podejmujesz w Gdyni (BCT, GCT) awizuje Cię spedycja. Jeśli jedziesz pierwszy raz do BCT (Baltic Container Terminal) musisz wyrobić sobie przepustkę (u ochrony w budynku przy porcie, jeśli mnie pamięć nie myli od 7:00 - 19:00). Przepustka jest ważna na 10 lat,wyrabia się ją bezpłatnie, czas trwania ok. 15 min. Nie mając przepustki nie wjedziesz do portu a tym samym nie złożysz/podejmiesz kontenera.
Bardzo ważną rzeczą jest informacja, czy kontener musi mieć robiony opis na złożeniu/podjęciu go z portu. Opisu dokonują 2 firmy: SGS lub Shipcontrol (zależy z którą spedycja/zleceniodawca ma podpisaną umowę). Na liście przewozowym jest podana informacja. Dla własnego bezpieczeństwa (a raczej bezpieczeństwa kieszeni) upewnij się, jeśli nie ma takiej informacji, czy trzeba robić opis. Jeśli stan techniczny budzi Twoje zastrzeżenia a nie ma konieczności opisu - skontaktuj się ze spedycją. Zwykłe rysy, rdza, itp. nie są problemem. Gorzej jest, jeśli są wgniecenia powierzchni, rozdarcia poszycia, czy też uszkodzone/zniszczone rygle w drzwiach.
Reasumując:
1. Dostajesz zlecenie (nr kontenera, PIN na podjęcie, adres podjęcia)
2. Jedziesz na port, zgłaszasz się po odbiór kontenera. Na wydruku (lub SMSem) dostajesz informację, w którym sektorze i na którym polu jest Twój kontener.
- Jeśli jedziesz na DCT (Gdańsk) musisz wcześniej zarejestrować się w systemie e-bama, gdzie wybierzesz widełki czasowe, kiedy możesz podjąć kontener. System wprowadzony w celu uniknięcia kolejek.
3. Jeśli nie masz rozciągniętej/skróconej ramy - w odpowiednim do tego celu miejscu (w szczególności w DCT!!!) zmieniasz rozstaw ramy pod odpowiedni kontener (20', 40', 45').
4. Podjeżdżasz na sektor i czekasz na suwnicę - musisz ustawić się tak, by suwnicowy zakładając Ci puszkę na ramę postawił ją na ryglach - siedzisz w kabinie, drzwi otwarte i delikatnie przód-tył autem, żeby wskoczyło jak należy.
5. Odjeżdżasz spod suwnicy, ryglujesz pudło i na bramę. Tam sprawdzają plombę/nr kontenera i wyjazd.
6. Jeśli jest konieczne to robisz opis kontenera.
Przy składaniu kontenera czynności są odwrotne. Musisz też mieć na uwadze, zapytać spedycji, czy kontener ma być ważony w porcie. Jeśli będzie musiał być zważony a Ty tego nie zrobisz - dostaniesz po kieszeni. Taka przyjemność kosztuje 280 zł (wiem, bo zapłaciłem). Ważną informacją na liście przewozowym jest tzw Cut-Off na kontener, czyli ostateczny termin złożenia załadowanego kontenera w porcie. Za termin ten uważa się rejestrację złożenia kontenera przez kierowcę w biurze portu, tuż przed wjazdem do portu. Spóźnisz się to zapłacisz karę i to dość słoną - postój kontenera w porcie kosztuje (kiedyś słyszałem o przypadku - spedycja pod którą jeździłem, zapłaciła 2000 EUR za tydzień postoju).
Jeśli składasz odprawiony kontener w DCT (Gdańsk), GCT "chińczyk" (Gdynia) to w biurze zostawiasz tzw. MRN. Ten sam dokument, jeśli zdajesz odprawione pudło w BCT (Gdynia) zostawiasz w skrzynce tuż przed szlabanem wjazdowym do portu. Resztę dokumentów transportowych przekazujesz swojej spedycji.

Robota z jednej strony fajna bo w zasadzie niewiele Cię interesuje. Załadowanie pudła na ramę, zabezpieczenie go, dowiezienie. Reszta po stronie odbiorcy towaru. Z minusów? Czasy przejazdów/rozładunków/załadunków ściągnięte z gwiazd, nocna gonitwa z kurierką (jak nie masz eksportu), czasem zdarza się czekać i ponad dobę na zlecenie - to akurat zależy od "obrotności" spedycji.
Jeśli o czymś zapomniałem/coś pominąłem - przepraszam. Jak masz jakieś niejasności - pytaj. W miarę posiadanej wiedzy postaram się odpowiedzieć.

Pytałeś o samochód? Przy takim budżecie to albo DAF, albo Iveco. MAN-a unikałbym jak ognia. Jeździłem dwoma różnymi z serii TGA i po prostu żenada. Silnik D20 440 KM nie radzi sobie tak dobrze jak ze zbliżonej pojemności Iveco 450KM. DAF - komfort jazdy dość dobry, prosta konstrukcja, wygodny do "mieszkania". Iveco - owszem narzekają ludzie na awarie (zwłaszcza elektryczne), trzeszczące, łuszczące się plastiki. Z pewnością te dwa auta (DAF, Iveco) nie są tak "prestiżowe" jak Scania, czy Volvo. Ale też robią robotę. A przy mądrym użytkowniku naprawdę są wdzięcznymi autami. Sam byłem wrogo nastawiony do FIAT-a, ale jeżdżę nim już pół roku i stwierdzam, że to auto da się polubić. Mając do wyboru MAN/Iveco wybrałbym Iveco. Do Premiumki nie wypowiem się- nie jeździłem.


Post Wysłano: 11 lis 2017, 21:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:33
Posty: 5
Samochód: ???

Proszę kogoś kto jeździ na swoim na pw.


Post Wysłano: 12 lis 2017, 22:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 lis 2017, 20:33
Posty: 5
Samochód: ???

Użytkownik mógłbyś jeszcze coś napisać na temat naczepy. Jaka by była najlepsza?


Post Wysłano: 12 lis 2017, 22:39

Niestety - jeździłem z jednym tylko egzemplarzem, nie mam porównania do innych modeli, producentów więc w tym temacie się nie wypowiem.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 80 z 88 [ Posty: 1744 ] Przejdź na stronę Poprzednia 178 79 80 81 8288 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: