Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 14 lip 2006, 10:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6316
Lokalizacja: Wrocław

Ceny ropy osiągają szczyty w raz z tym producenci chcąc utrzymać ceny transportu starają się obnizyć koszty eksploatacji pojazdów.
działając w trzech dziedzinach:

1. Silnik
2. Opony
3. Aerodynamika

Silniki po wkroczeniu wszechobecnej elektroniki osiągaja dwukrotnie większe moce z tej samej pojemności niż 40 lat temu.
Opony z przeznaczeniem do jazdy po autostradach z dodatkiem silikonu (specjalność Michelin) pozwalają zmiejszyć opory toczenia.
Teraz zaczyna się walka o opór powietrza. największa jest tam gdzie ten opór jest największy, czyli gdzie ciężarówki jeżdżą najszybciej (Ameryka).
Dotyczy to zarówno ciągnika:

Obrazek
, części łączącej, jak i naczepy:

Obrazek.
w Polsce można już zauważyć pojedyncze naczepy z zabudowanym spodem, jednak tyły naczep nie zmieniły się od lat.

źródło: Georgia Tech Research Newa


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2006, 9:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 sty 2006, 14:15
Posty: 98
Lokalizacja: LUBLIN

No faktycznie. Gdyby pomyśleli o jakihś choćby owiewkach na naczepie, i ospoilerowaniu wozu ( samochody często są już w pełnym komplecie owiewek), to firma nie straciłaby na kosztach :wink:

_________________
....:::::ŚLĄSK WROCŁAW & MOTOR LUBLIN::::...Na zawsze razem....Motor&Chełmianka


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2006, 9:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 lut 2006, 16:55
Posty: 1362
Samochód: Duży
Lokalizacja: WLKP

Ale jeśli produkt finalny ma wyglądać tak jak to na zdjęciach to .... :/ To poprostu nie jest zbyt atrakcyjne,a wręcz brzydkie...Wiadomo,że ma nalezycie spełniać swoje zadanie-ale jakiś krztałt ciekawy też powinno miec...

_________________
Fan Transportu

Nowe spodnie - 300zł,
Nowy telefon - 1500zł,
Obecność na WC - bezcenne...


Tytuł:
Post Wysłano: 15 lip 2006, 23:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 maja 2006, 15:31
Posty: 38
Lokalizacja: Opolszczyzna

Cytuj:
Wiadomo,że ma nalezycie spełniać swoje zadanie-ale jakiś krztałt ciekawy też powinno miec...
Niestety estetyka ni jak sie ma do ekonomii. Większość przewoźników wolała by zamontować dodatkowe spojlery gdyby one miały zmniejszyć zurzycie paliwa i jeździć taniej, niż jeździć "ładnym zestawem" z większym zurzyciem paliwa.


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2006, 14:04

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Puki co w europie walka z oporem aerodynamicznym jest mocno ograniczona przez wagonową konstrukcję kabin, które moża wygładzić tylko do pewnego stopnia ale zawsze będą tępo przecinac powietrze. Jedynie możemy się spowiedziwać tych tragicznie wyglądających osłon dołu naczepy i kombinacje z oponami (np. Super Single ale to puki co się nie sprawdza).

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2006, 21:53

Niby owiewki są przydatne ale zarazem też nie. Niby opór powietrza pomiędzy ciągnikiem a naczepa jest mniejszy dzięki nim ale tara sie zwiększa. Tym bardziej że 40 ton i koniec.więc trzeba mieć jak najlżejsze auta. Ma to swoje dobre i złe strony.pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 16 lip 2006, 22:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Cytuj:
Niby owiewki są przydatne ale zarazem też nie. Niby opór powietrza pomiędzy ciągnikiem a naczepa jest mniejszy dzięki nim ale tara sie zwiększa. Tym bardziej że 40 ton i koniec.więc trzeba mieć jak najlżejsze auta. Ma to swoje dobre i złe strony.pozdro
Bez przesady te owieki to tylko kawałki włókna szklanego nie przesadzaj z ich wagą bo ona sie gubi w tych 40 tonach i raczej więcej oszczędzają sobą niż zwiekszają spalanie swoją masą.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2006, 19:29

HitmA sorry ale się chyba nie rozumiemy. Ja pisałem że owiewki ZMNIEJSZAJĄ palenie samochodu, ale nie pisz że są lekkie! Ja jak z ojcem zdjeliśmy z XF kompletne owiewki to tara się o 250kg zmniejszyła. To na wywrotke jest dużo.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2006, 19:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2006, 17:50
Posty: 76

Wydawać by się mogło że wszystko jest dopracowane... a jednak są tacy którzy chcą ulepszać rzeczy sprawdzone. Hm... W zasadzie główny pęd i opór powietrza kończy się za owiewkami bocznymi i dachowymi ciągnika siodłowego. Możliwości zmian konstrukcyjnych (bez podnoszenia kosztów i wagi naczepy co w sumie daje odwrotne działanie) to "przysłowiowe" znikome procenty oszczędności. Producenci aut od lat badają swoje produkty w tunelach aerodynamicznych zanim opuszczą fabrykę aby stworzyć jak najbardziej opływowy (w ramach konstrukcyjnych możliwości) pojazdu. Oczywiście można założyć że producenci naczep także dbają o kieszeń klienta i proponują rozwiązania pomagające w uzyskaniu większej opływowości ich produktu. I chwała im za to. Ale wydaje mi się że główna przyczyna i możliwości oszczędności...wynikają z zachowań i specyfiki jazdy kierowcy. Tylko od jego umiejętności oraz znajomości techniki jazdy zależy ile auto spali paliwa.


Tytuł:
Post Wysłano: 19 lip 2006, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Posty: 344
Lokalizacja: Tarnowskie Góry

Adamek z całym szacunkiem dla Ciebie ale powiedz mi szczerze czym jest 250 Kg w zestawie który może ważyc 40 T DMC ? bo Ty już tak mówisz że naprawde do tego stopnia żeby nie brać kolegi w trase to jest kolejne 90 Kg + jego rzeczy wychodzi 100 Kg czyłi niecała połowa owieiwek no weź sie zastanów.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 10:06

HitmA powiedz mi jedną rzecz: co przewozisz i jakim jeździsz zestawem. Bo na wywrotkach się robi wszystko żeby były najlżejsze. skoro tara wynosi 15900kg (bo takie ciężkie są nowe polskie wywrotki) a całkowita nie może przekroczyć 40 ton to ile Ty towaru weźmiesz? :/ 24100kg netto? No to co to jest?! Skoro w dowodzie w naczepie masz wbite 28000kg?Kolego zastanów się! Chcesz za darmo jeździć?? :/


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 12:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 maja 2005, 20:22
Posty: 80
Lokalizacja: z pierwszej linii frontu

Pierwszy raz słyszę żeby usuwać owiewki z powodu ich ciężaru :shock: Co prawda nigdy nie ważyłem owiewek ale ciężko mi uwierzyć żę ważą 250kg.

_________________
_Życie, mierzone w kilometrach _
Nie czujesz, że żyjesz, dopóki nie osiągniesz granicy możliwości.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 13:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Mnie też Owiec. My zakładliśmy do TGA owiewki firmy KUDA (bo auta były bez) i nie sadzę, żeby trochę plastiku ważyło 250 kg.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 16:33

Może to i brzmi trochę nieprawdopodobnie ale tyle ważyły jak je ważyliśmy. Tylko że tamte były troche zmocnione. Ale jak to nie wiem. Może dlatego. I koleo może ta firma robi inne. Bo tamte były z tworzywa sztucznego czy czegoś takiego. Więc napewno więcej ważą od platkikowych.pozdro


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 17:08

No kolego jesteś w błędzie. To były spoljery z dodatkowymi mocowaniami i zmocnione. jeśli by nawet no to 200kg waża albo ok. Tylko że mamy 2 identyczne. Jeden ma ospoljerowanie a drugi nie. I różnica jest +/- 200kg


Tytuł:
Post Wysłano: 20 lip 2006, 17:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3195
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Adamek Wzmocnione.
Ja myślałem że jednym z wielu tworzyw sztucznych jest właśnie plastik...Ale skoro:
Cytuj:
Bo tamte były z tworzywa sztucznego czy czegoś takiego. Więc napewno więcej ważą od platkikowych.pozdro
Moim zdaniem wszystko zależy od kierowcy i ukształowania terenu, stanu technicznego pojadu.
Pozdrawiam

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: