Cytuj:
Ma się rozumieć, że DMC zestawu ciągnik+naczepa może być w zasadzie nieograniczone, a zestawu solo+przyczepa 40t i nie ma żadnych odstępstw jak przy CS?
Nie - chodzi o DMC techniczne pojazdów - jak w ciągniku często gęsto spotykasz 60t(lub więcej) tak w wywrotkach (pojazdach ciężarowych) jest to rzadkością i tu już Ci zezwolenia nie pomogą bo ten pojazd nie jest do tego przystosowany i już.
Zazwyczaj auta ciężarowe mają 44t (jak kolegi Marka) i możesz ciągnąc na pozwoleniach taką przyczepę by zmieścici się w tych 44 - a teraz na jego przykładzie - 6x6 waży pewnie ok 13,5t jak Polska zabudowa to z tonę wiecej - srednio niech będzie 14t + przyczepa 4 osie to minimum 8t a może i być 9 dodać ich koparkę 22t czyli RMC przyczepy wychodzi 30t czyli auto które może ciągnąć taką przyczepę musi być doładowane by jego RMC wyniosło trochę ponad 21t (pamiętamy przecież o zależności RMC + 40% = RMC przyczepy) - i co nam wychodzi ?? ponad 51 t ... Zostaje przekroczone DMC techniczne zestawu dla tego pojazdu i dupa - zezwolenia se można między książki włożyć skoro technicznie zestaw nie jest przystosowany pod takie masy.
Miałem kiedyś Volvo 4ośkę - DMC techniczne 65t - nie byłoby żadnego problemu - zezwolenia i ogień na tłoki
A że ktoś ciąga to se ciąga - ja też ciągnikiem 3 osiowym wożę se piasek(czy inny węgiel, pyry czy zboże) z 3 osiową naczepą - a kto mi zabroni ?? Ale DMC mogę mieć 40t jak inni (mimo wpisu w DR 44t).
Fajny zestaw do szamb betonowych lata po całej Polsce - 4 osiowe volvo z HDS i 3 osiowa przyczepa i wozi po dwa szamba - czasami jedno waży 20t ... I wiadomo czemu nocą jeżdzą
Z jednym szambem przekraczają DMC 40t a co dopiero z dwoma ... Na to nawet zezwolenia nie pomogą bo na zezwolenia można ładunki nie podzielne tylko wozić.