Witam wszystkich. Ostatnio miałem pasażera i nagle przestało działać zamykanie/podnoszenie szyby pasażera. Nie wiem czy razem zasterowaliśmy jego szybą typu on w dół a ja do góry (czy to ma jakiś wpływ?) ale przestało działać zamykanie. W domu sprawdziłem bezpiecznik, przełącznik działał poprawnia, sterował ok bo sprawdzałem kontrolką i dobrałem się do przekaźników. Są tam 2 x BOSCH 0 332 209 206. Jeden z nich działał przy opuszczaniu szyby (słychać było jak cewka zwiera styki), ale drugi lekko tylko "pstrykał". Pojechałem do sklepu z przekaźnikiem i dali mi odpowiednik 571. Dla pewności na zapas wziąłem jeszcze 551 bo szczerze mówiąc to schemat tego 571 mi się nie podobał i wg mnie działał inaczej niż mój BOSCH. Według mnie w oryginalnym BOSCHu po podaniu sterowania pojawia się prąd na wyjściu(pinie) 87a, a kiedy cewka nie jest wyzwolona to na pinie 87. Na odpowiedniku 571 kiedy damy sterowanie pojawia się na pinie 87, a kiedy nie jest uruchomiona cewka to na 87a a więc jest dokładnie odwrotnie niż w moim BOSCHu (bo cewka zawsze przyciąga łącznik stykowy, tak? czy może też odpychać i schemat dotyczy stanu początkowego styków bez podania sterowania a więc BOSCH i 571 są identyczne?).
Po zamontowaniu przekaźnika o dziwo szyba działała! Nacieszyłem się może kilkukrotnym użyciem i znowu nie działała, ale tym razem opuszanie, spalił się ten nowy przekaźnik, zamontowałem go widocznie w drugiem gnieździe bo inaczej po spaleniu nie działałoby znowu podnoszenie... Opisy pinów z tyłu przy BOSCHu i 571 są identyczne, pin 87a jest z tyłu idealnie na środku. Zastanawia mnie jeszcze ten przekaźnik 551, jak rozróżnić który pinu 87 z tyłu, obydwa mają tą samą nazwę a na schemacie widać, że obojętnie czy cewka jest wyzwolona czy nie to zawsze na pinie 87 będzie prąd....?
Co to za opornik jest narysowany na oryginalnym BOSCHu? Ma za zadanie jakoś "wyciszyć" pojawiające się napięcie a 571 tego nie ma i to może być problemem? Proszę aby ktoś mnie oświecił...
P.S. Wiem, że nie działa przekaź nik danej funkcji typu "opuszczanie/podnoszenie" bo po przełożeniu przekaźników działa funkcja przeciwna.
Pytam jeszcze przy okazji, od czego jest bezpiecznik zaznaczony na czerwono na dwóch ostatnich fotkach? Mam go cały czas rozwartego bo po załączeniu silnik jakoś inaczej pracuje, jakby miał mniej mocy i łagodniej pracował, sądziłem, że to od wentylatora wiskozy, ale to chyba nie to, ostatnio zwarłem go i zrobiłem jeden kurs to auto pracowało dziwnie jakby inny silnik, mieszanka mana i kamaza.... Początkowo wziąłem z niego prąd do zasilenia ledów ale potem zrezygnowałem i podłączyłem do kolejnego bezpiecznika na prawo od niego, mam nadzieję, że to nie ma nic wspólnego z paleniem się moich przekaźników szyb;-)