Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 kwie 2018, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2018, 12:06
Posty: 4

Dzień Dobry,
Mam pytanie odnośnie zielonej warunkowej strzałki, jak się zachowawyć przy kat C.
Np. dojeżdzam do skrzyżowania i pali się zielona strzałka więc się zatrzymuje przed nią, ustępuje pieszym i tutaj pojawia się problem czy jechac dalej czy nie jezeli mam zablokować połowe przejscia dla pieszych i np sceżke dla rowerzystów.


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 12:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
Dzień Dobry,
Mam pytanie odnośnie zielonej warunkowej strzałki, jak się zachowawyć przy kat C.
Np. dojeżdzam do skrzyżowania i pali się zielona strzałka więc się zatrzymuje przed nią, ustępuje pieszym i tutaj pojawia się problem czy jechac dalej czy nie jezeli mam zablokować połowe przejscia dla pieszych i np sceżke dla rowerzystów.
Tak samo jak przy kat.b jezeli nie ma mozliwosci plynnie opuscic skrzyzowanie to sie na nie nie wjezdza

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 12:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2018, 12:06
Posty: 4

Ale mi nie chodzi o sam wjazd na skrzyzowanie . Osobowka w moim miescie wszedzie sie zmieszcze za pasami i za droga rowerowa, ale ciezarowka nie ma szans zawsze kawalek zajme pasow albo sciezki rowerowej. A jak na egzaminie bede stal na zielonej strzalce ( nie podjade za sygnalizator) to nie bedzie to spowalnianie/tamowanie ruchu??

Dzieki za odpowiedz


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 13:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Najlepiej to zapytaj swojego instruktora on zna zapewne zwyczaje egzaminatorów.
Jeden ci przymknie oko inny uwali gdyz na pasach nie wolno sie zatrzymywac.

Sygnalizator zapewne jest przed pasami wiec powinienes sie zatrzymac przednim upewnic czy masz wolne skrzyzowanie i wtedy juz bez zatrzymywania je pokonać

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 14:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2018, 12:06
Posty: 4

własnie nie mam jak zapytac instruktora, sygnalizator jest przed pasami ale z tego miejsca nie jestem w stanie ocenic czy zdąrze przejechac przed samochodami jadacymi z lewej strony. I mam taka rozkmine stac czy jechac i blokowac.


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 14:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

No to oczywiste ze stac

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 14:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3198
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

:o
Ja proponuję wycieczke pieszą do księgarni. Kup sobie słownik i coś o przepisach ruchu drogowego...

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 18:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5992

Podjeżdżasz, zatrzymujesz się przed przejściem, ruszasz, dojeżdżasz do skrzyżowania i się włączasz. Zablokujesz to trudno, odległość od drogi poprzecznej do pasów jest zaprojektowana pod osobówki, większym nie masz innej możliwości niż przyblokować chwilowo przejście.


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 20:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2018, 12:06
Posty: 4

No ok ale jak bd stal na przejsciu/sciezce to nie bedzie wymuszenie/blokowanie, jesli nadjedzie pieszy/rowerzysta?


Post Wysłano: 18 kwie 2018, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6001
Samochód: Volvo FH

Najprościej i najlepiej, zapytaj egzaminatora.
Przecież powie, zrób tak jak powie i tyle.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Post Wysłano: 26 kwie 2018, 9:14

Cytuj:
Zielona strzałka oznacza warunkowe pozwolenie na wjazdza sygnalizator. Warunek jest taki, że należy ustąpić pierwszeństwa wszystkim innym uczestnikom ruchu.W szczególności chodzi o pieszych, dla których w tym momencie nadawany jest sygnał zielony oraz o pojazdy poruszające się po prostopadłej drodze, również zgodnie z zielonym sygnałem. Zielona strzałka nie jest bowiem zielonym światłem! Obowiązkiem kierującego pojazdem, gdy nadawana jest zielona strzałka, jest zatrzymanie się przed sygnalizatorem. Przepis ten wynika z dużego prawdopodobieństwa, że na przejściu dla pieszych (za sygnalizatorem) znajdują się osoby przechodzący przez jednię. Zatrzymanie się konieczne jest również dlatego, że osoby te mogą być zasłonięte przez inne pojazdy np. te stojące obok, na pasie ruchu na wprost lub w lewo. Kontynuacja jazdy możliwa jest dopiero wówczas, gdy kierowca upewni się, że jego manewr nie stworzy zagrożenia dla innych uczestników ruchu. Kolejne zatrzymanie może nastąpić wówczas, gdy kierujący dojedzie do drogi poprzecznej. Tam również musi ustąpić pierwszeństwa. Zatrzymanie nie jest konieczne, gdy kierujący ma pewność, że na nikim nie wymusi pierwszeństwa.
Źródło: http://info-car.pl/infocar/artykuly/zie ... episy.html

Stajesz przed sygnalizatorem, puszczasz pieszych jak sa, patrzysz na rowerzystów czy nie jadą. Ruszasz i dopiero patrzysz czy masz wolne, jak trzeba to stoisz i czekasz. To nie jest zatrzymanie na pasach z Twojej winy tylko wymuszone warunkami w ruchu drogowym.
Do ronda jak dojezdzasz i czekasz żeby wjechać to też pasy zastawiasz i co?
Pasy i przejścia są tak umieszczone niby że względu na bezpieczeństwo pieszych.
Nie bierz chlopie do siebie tak wszystkiego bo nie zdasz napewno. Bardziej patrz żebyś po liniach nie jeździł jak nie musisz bo za to Cię uje**


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 11 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: