Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 sty 2018, 12:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:06
Posty: 11
GG: 123
Samochód: man 8x8

Witam.
Posiadam Mana F2000 z 1997 roku, 4 oske 8x8 mianowicie od jakiegoś czasu ciężko kręci się kierownicą, wymienione zostały filtry oraz olej a problem pozostał, pompa cicho pracuje stało się to z dnia na dzień można powiedzieć, posiadam takiego samego mana i w nim kierownica chodzi leciutko a w tym trzeba się trochę nameczyc.
Z góry dziękuję za odpowiedź. Pozdrawiam.


Post Wysłano: 18 sty 2018, 19:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Zwrotnice w jakim stanie?


Post Wysłano: 18 sty 2018, 22:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:06
Posty: 11
GG: 123
Samochód: man 8x8

Wszystkie 4 zwrotnice góra i dół są świeżo po remoncie bo dolene stały ale wszystko jest wymienione.


Post Wysłano: 19 sty 2018, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

W renówce często zapiekał się krzyżak na wałku kierownicy i wtedy ciężko kręciło się nawet na lodzie.


Post Wysłano: 22 sty 2018, 13:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 18 kwie 2013, 19:06
Posty: 11
GG: 123
Samochód: man 8x8

A orientuje się ktoś może jakie powinno być ciśnienie w układzie? Nie mam pojęcia gdzie jeszcze szukać, wszystkie zawory trzymają jak należy.
Proszę o pomoc.


Post Wysłano: 22 sty 2018, 17:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Może padło wspomaganie drugiej osi skrętnej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2018, 8:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

Podepnę się pod temat, jako dot.tej samej dziedziny. Mianowicie, czy przekładnie kierownicze w tych manach mają możliwość kasowania luzu, który na kierownicy odczuwalny jest jako obrót jałowy, zwany popularnie właśnie luzem☺? W moim 6x6 f2000, na przekładni jest śruba z nacięciem na śrubokręt,wchodząca w korpus, zabezpieczona na wierzchu nakrętką,służącą chyba jako kontra. Nie chciał bym coś zepsuć i być niemiło zaskoczonym w czasie jazdy, czy też unieruchomic auta, kręcąc tą srubą w ciemno. Wolę zapytać kogoś z wiedzą na ten temat. Dzięki za wszelkie sugestie.


Post Wysłano: 01 kwie 2018, 9:03
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeśli posiadasz taką śrubę na śrubokręt z boku kolumny kierowniczej to za pomocą tej śruby można skasować luz w kolumnie kierowniczej
Standardowy f2000 nie posiada śruby do regulacji luzu w kolumnie kierowniczej i pozostaje tylko regeneracja owej kolumny kierowniczej

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 01 kwie 2018, 18:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 paź 2010, 7:42
Posty: 11
GG: 0

Tak, mam taką śrubę. Jest widoczna po prawej stronie patrząc od przodu auta. Jest nawet łatwo dostępna. Po świętach spróbuję dokonac regulacji. Dzięki za szybką odpowiedź. Zdrowych, pogodnych życzę.


Post Wysłano: 05 lip 2018, 15:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2009, 14:56
Posty: 21
GG: 1007555
Samochód: Man 27.403

Witam, mam podobny problem, kierownica zaczęła mi się blokować, nie było szans ruszyć, dopiero po lekkim odbiciu w druga stronę kreci się normalnie. Naprawiłem zwrotnice bo jedna była przytarta i wymieniłem kolumnę, już nie blokuje kierownicy ale chodzi ciężko i nie wraca sama do punktu zero czyli po wyjściu z zakrętu muszę sam prostować auto... co to możne być bo już mi się pomysły skończyły. Czy możne to być wina geometrii kół ?


Post Wysłano: 05 lip 2018, 15:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podnieś przód do góry i skręć kołami zobacz czy będą się same prostowac
Za wracanie kół do jazdy na wprost jest odpowiedzialna zbieżność kół ale to powiecmy odpowiada za pół obrotu kierownicą
Jeśli musisz zrobić obrót kierownicą lub więcej aby auto jechało prosto to musisz jeszcze raz sprawdzić czy zwrotnice nie trzymają

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 05 lip 2018, 15:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2009, 14:56
Posty: 21
GG: 1007555
Samochód: Man 27.403

Podnosiłem przód, pełen skręt ale nie wraca ani centymetra. zbije jutro drążek i zobaczę te zwrotnice jeszcze raz, jedna strona zrobiona bo była zajechana straszne, zero oleju. Wydaje mi się ze koła mam za bardzo do środka pochylone ale nie wiem czy to możne być przyczyna ze aż tak je blokuje ze nie wracają...


Post Wysłano: 05 lip 2018, 16:52

Panowie, o czym Wy piszecie? Jak kierownica może wracać do położenia "jazda na wprost", kiedy koła się nie kręcą?
Efektem powracania kół do jazdy na wprost jest nałożenie się dwóch czynników: właściwej geometrii osi kierowanej oraz ruchu obrotowego kół. Nie twórzcie proszę nowej fizyki...


Post Wysłano: 05 lip 2018, 18:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2009, 14:56
Posty: 21
GG: 1007555
Samochód: Man 27.403

Cytuj:
Panowie, o czym Wy piszecie? Jak kierownica może wracać do położenia "jazda na wprost", kiedy koła się nie kręcą?
Efektem powracania kół do jazdy na wprost jest nałożenie się dwóch czynników: właściwej geometrii osi kierowanej oraz ruchu obrotowego kół. Nie twórzcie proszę nowej fizyki...
To jest sprawa oczywista, tylko pytanie czy zła geometria może doprowadzić do tego ze koła nie wracają ani centymetra ? dodam ze kierownica po podniesieniu przodu jak by wcale lżej nie chodziła...


Post Wysłano: 05 lip 2018, 18:36

A krzyżaki sprawdzone?


Post Wysłano: 05 lip 2018, 19:22
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Miałem krzyżak zapieczony i objawy podobne jak wyżej. Warto sprawdzić.

Wysłane z mojego D2303 przy użyciu Tapatalka


_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Post Wysłano: 05 lip 2018, 19:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 09 mar 2009, 14:56
Posty: 21
GG: 1007555
Samochód: Man 27.403

Przy kolumnie jest coś ala krzyżak plastikowy, ale tam chyba nie ma żadnych łożysk ? przynajmniej nie widać. Górnych chyba muszę wyjąc żeby sprawdzić, bo przez tą dziurę nie wiele widać a podczas kręcenia nie czuć żeby coś się w nim rozleciało. Jak wyjąc ten górny ? wystarczy odpiąć drążek od przekładni i odkręcić śrubę przy górnym krzyżaku ?


Post Wysłano: 05 lip 2018, 19:48

Prysnąć smarem z dodatkiem teflonu. Jeśli nastąpi poprawa to masz przyczynę.


Post Wysłano: 05 lip 2018, 20:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

przy przekładni masz normalny żeliwny krzyżak (przynajmniej taki powinien być w oryginale) i jak to w krzyżaku masz łożyska wałkowe.
ja bym to potraktował olejem - dobrze "namoczył" i jak będziesz kręcił kierownicą to jak jest zapieczony to rdza zacznie wypływać.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 05 lip 2018, 21:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6018
Samochód: Volvo FH

A tam wymyślata. WD40 bez demontażu załatwia temat.
Na chwilę, ale załatwia.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: