Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 wrz 2018, 16:12
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Kup sobie klucz z przekładnią planetarną i każdą śrubę nim odkrecisz

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 03 wrz 2018, 21:45
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Po pierwsze nie piszemy posta pod postem tylko używamy opcji edycji. Po drugie widzę robota lubi głupiego. Klucz planetarny to klucz planetarny. Nie ma, żadnej mocy klucza, jest po prostu przekładnia planetarna, która umożliwia odkręcenie śruby od koła nawet tej dokręconej pneumatem. Mało tego. Kluczem planetarnym jesteś w stanie tak dokręcić nakrętkę, że oberwiesz na niej gwint a ty chcesz zwykłym krzyżakiem koła odkręcać? No chyba, że masz imadło w łapie to zwracam honor.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 6:32

Kiedyś przyjdzie Ci odkręcić 40, 60 nakrętek bo będziesz robił hamulce w naczepie, będziesz chciał przełożyć koła na osiach, wtedy "podziękujesz" kluczowi z rurką, kluczowi planetarnemu.
Osobiście, mając swoje auto, kawałek placu pod warsztat, kupiłbym pneumata. A na drogę - zwykły klucz z niedługą rurką. No, ale to ja bym tak zrobił. Zresztą, co ja się tam znam - jestem tylko kierowcą, który jeździ u kogoś.
Lubisz się szarpać - a kupuj klucz planetarny.


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 9:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sty 2012, 16:41
Posty: 862
Lokalizacja: POS

Klucz planetarny tez ma rozne przełożenia .

Ja osobiscie w aucie mam planetarny i normalny klucz z rurkami , (3 kawałki łączone ze sobą w sumie chyba 1.5m)
Szczerze , jak śruby nie są zapieczone to biore rurę i zwykły klucz bo szybciej . Ale jak już tym bym nie dał rady . To wyciągam planetarny i już temat ogarnięty .


Ostatnio robiłem hamulce w naczepie 4 koła na raz , jak bym miał odkręcać je ręcznie rurą , bądź planetarnym to szczerze checi by mi odeszły , a tak pneumat i po 2 godzinach pracy wszystko poskręcane i gotowe do jazdy .

_________________
DAF 95XF 430


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 9:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Bo klucz planetarny służy jedynie do ruszenia nakrętki a nie do odkręcania nakrętki, chyba że ktoś lubi kręcić korbką x czasu aby jedną nakrętke odkręcić od koła.
W drodze jest bardziej praktyczny klucz planetarny od pneumatycznego bo mniej miejsca zajmuje oraz nie potrzebuje węża z powietrzem.
Na warsztacie /bazie jak się często odkręca koła to wiadomo że lepiej się wtedy sprawdzi klucz pneumatyczny czy elektryczny.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 22:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 lip 2009, 19:23
Posty: 137
GG: 0
Samochód: man f2000
Lokalizacja: Tomaszów Mazowiecki

Przetyk w tym kluczu z linka wygnie się na pierwszej nakrętce. Rozejrzyj się lepiej za używanym oryginalnym kluczem ze scani. Do tego na złomie kup sobie 1,5metra rury bezszwowej. A do piaskowania to podjedz na wulkanizację niech ci delikatnie poluzują jak masz kilka km później koła zrzucać. Szkoda rąk .

_________________
Jakub


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 23:12

Półtora metra rury? Przy dobrej przetyczce i grubościennej rurce wystarczy Mu sumarycznie metr, góra 1m20cm. Zawsze takim sprzętem dokręcałem, odkręcałem nakrętki i jakoś nie miałem z tym problemów.


Post Wysłano: 04 wrz 2018, 23:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Post Wysłano: 05 wrz 2018, 5:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

A ja w wozie mam przewód do powietrza i jak się co zesra to przekładniowym firmy Bass ruszam a następnie kluczem pneumatycznym.Oczywiście od czasu do czasu kapinkę oleju popłynie do klucza,żeby nie było.Kiedyś po wystrzale samym przekładniowym kręciłem,a szpilki zapieczone były do końca gwintów.to cały dzień się zeszło.przy pneumacie nie ma takich problemów. :wink:


Post Wysłano: 05 wrz 2018, 8:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Wystrzały to raczej rzadkość. wiec kup aby przekładniowy..
Zamiast pneumatyka kup dobry pistolet do pompowania kół i sprawdzania ciśnienia i strzelania nie będzie..
wulkanizacji mobilnych jest teraz tyle ze za przekładkę wystrzału na s7 płaciłem 100 zł netto wiec ja sam koła na pewno bym nie zmieniał..


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 8:13
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 sty 2011, 15:46
Posty: 4180
Samochód: DAF XF105.410
Lokalizacja: Wieluń / Wieruszów

Ja od siebie poleciłbym Ci klucz planetarny + klucz do dokręcania taki jak pokazał PrzemoBTC. Moim zdaniem najrozsądniejsze rozwiązanie.

_________________
09.09.2011r. Sylwek. Pamiętamy. [*]

Ex Naczelny Forumowy Kierowca z Powołania.
#BigosLover


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 13:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 wrz 2013, 10:45
Posty: 331
Samochód: 105.410

za drogo nie ?


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 14:19

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
To teraz już sam nie wiem.mobilny serwis z okolic choroszczy powiedział 100zł dojazd A mam do nich 4km i po 23zł za koło śmiech na sali
To dużo czy mało, bo jestem zdezorientowany.


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 18:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Ja moge dac 200 a kola zmieniał sam nie bede.. na drodze ide za barierki niech sie bawia
Woz serwisowy nawet na starym wraku koszuje worek kasy na czyms musza to odbic..


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 20:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

A probowales wogole te kola odkrecic moze by poszly bez problemu.
Ogolnie mam przekladniowy moim zdaniem super sprawa ale przez 8 lat 5 razy odkrecalem kola i zawsze oryginalnym dafowskim szlo bez problemu

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 22:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2014, 17:45
Posty: 219
Samochód: Fiat Skoda
Lokalizacja: SRS

Jak masz zardzewiałe szpilki to na początek szczotka druciana na wiertarkę najlepiej taka stożkowa. Przeleć wszystkie szpilki dokładnie żeby nie zostało rdzy. Spryskaj wd 40 lub czymś podobnym w ostateczności olej. Popuść śruby tym normalnym kluczem. Jak śię nie chcesz męczyć a nie masz kompresora podłkonisz się pod konia bierzesz normalny klucz pneumatyczny i po sprawie. Na przyszłość posmaruj szpilki smarem miedziowym lub ceramicznym. Masz spokuj na przyszłość a w razie w. Nie musisz się szarpać. W poprzednie robocie miałem taki najzwyklejszy klucz pneumatyczny kupiony w suderze bodajże za 400zł i dawało to radę. Wiadomo było to rozwiązanie awaryjne ale dawało radę.

_________________
Kierowca z Biedronki , inni kierowcy patrzą na mnie z politowaniem :?


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 22:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie


Cytuj:
Spryskaj wd 40 lub czymś podobnym w ostateczności olej. Popuść śruby t Na przyszłość posmaruj szpilki smarem miedziowym lub ceramicznym. Masz spokuj na przyszłość a w razie w. Nie musisz się szarpać.
Pewnie tylko nie zapomni co tydzień kola dokrecac chyba ze lubisz chodzic po polach



Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 22:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Kupowanie używanego klucza to zły pomysł może być luz na szpilkach. Pamiętaj że Scania ma rozmiar nakrętek 33.
Kiedyś odkręcalo się ręcznie cały zestaw i człowiek dawał radę.. jak kupisz pneumatyczny klucz to wąż i podłączasz pod kłódkę z ciągnika i wszystko odkrecisz.


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 22:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Moze wyjasnisz co ma uzywany klucz do luzu na szpilkach bo nie ten tego?

Wysłane z mojego LG-H850 przy użyciu Tapatalka


_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 06 wrz 2018, 23:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 sty 2013, 20:49
Posty: 73

Klucz czy nakrętki mogę być już wyrobione i wtedy jakiś luz jest.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: