Scania 93 250 z 1994 r. Wywrotka świerzo sprowadzona z Niemiec. Ciśnienie oleju na wolnych 7,5bar, na obrotach do 30 bar!! Miał ktoś styczność z takim przypadkiem? Wrzucam film z pomiaru ciśnienia.
Ty tak serio? 1 bar = 100kPa. Czarne liczby na skali to kPa. Matematykę zostawiam Tobie
Edit.
Przepraszam. Nie zauważyłem opisu na bokach. Weź sobie inny manometr. Wyglada mi, że nie masz problemu z ciśnieniem a jednostkami i oznaczeniami na manometrze.
Rejestracja:25 gru 2010, 23:04 Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy
w każdym silniku i w każdej pompie oleju jest zawór zwrotny, który powinien się otworzyć gdy ciśnienie przekracza wartość xxx (ustalona przez producenta pojazdu) - kiedyś w np. Żukach by troszkę podnieść ciśnienie podkładało się podkładkę pod sprężynę w pompie oleju - może tu też ktoś chciał "poprawić ciśnienie".
_________________ nie cytuję postów innych użytkowników
na końcu filmu wypluło uszczelniacz na filtrze oleju. tj przy 2500obr=30bar/atm
przeglądaliśmy zawór przy pompie i nie wygląda,że było coś ruszane. jest tylko zawleczka>korek z oringiem>sprężyna>tłoczek. Żadnych podkładek regulacyjnych.
Jest też podobny(mniejszy) zawór w bloku z prawej strony i nie wygląda na uszkodzony czy kombinowany.
Nieszczelności pojawiły sie juz chyba spod każdej głowicy.
Może macie kontakt do kogoś kto zjadł zęby na starych silnikach Scani??
_________________ ART-KOP Usługi koparko-ładowarką oraz wywrotką
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Tu się nie przegląda tylko trzeba by założyć drugi zawór przelewowy na pompie oleju jeśli pompa oleju daje maksymalne ciśnienie oleju jakie jest w stanie wytworzyć w układzie smarowania
Druga możliwość to zapchana główna magistrala olejowa ale i tak zawór powinien obniżać ciśnienie w układzie smarowania
wymien zawor na pompie .moze zrobil sie jakis zadzior wewnatrz ze nie chce sie otworzyc . raczej one nie kosztuja fortune bo to przewaznie prymitywna konstrukcja jedna kuleczka ,podkladka i sprezyna. zobaczcie czy olej dochodzi do dzwigienek zaworow na ostatnim tloku -wystarczy zrzucic pokrywe zaworow na 6 tloku i czy olej scieka . u mnie kiedys w tga d28 wpadla podkladka nad kulka do zaworu i robilo sie takie cisnienie ze wyrwalo pokrywe filtra oleju. Myslelismy ze pokrywa byla nie dokrecoa czy cos ale jak wyrwalo kolejna po chwili tojuz wiadomo bylo ze cos z cisnieniem nie tak. Zreszta w TGA D28 ten zawor to jeden wielki fabrik fehler bo auto kupilem zatarte a okazalo sie ze ta podkladka wpadla do pompy oleju .Po tych przegodach dorobilem przekladke pomiedzy mocowanie zaworu a zawor o srednicy otworu dokladnie takim jak otwor w podkladce (a ta podkladeczka byle jak fabrycznie zacisnieta). tak ze teraz jak wyrwie ta podkladke ona i tak nie bedzie potrafila sie przemiescic .
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 11 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę