Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Padł mi w Midlumce silnik o oznaczeniu DCI6ACJ01 - 6174 195kW 2005r.
Ciężko o kompletną używkę, znalazłem DCI6WJ01 który na zdjęciach wygląda tam samo, a sprzedawca twierdzi że to ten sam silnik który różni się jedynie sprężarką.
Jest dostępny także DCI6AJ01 który na wygląd różni się pokrywą zaworów (metalowa, u mnie plastik).

Orientuje się ktoś czy w ogóle warto się nimi interesować?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zanim zaczniesz coś kupować i przekładać z używek przemyśl temat czy nie prościej sprzedać to co zostało i dołożyć kasy i kupić coś nowszego.

przerabiałem temat samodzielnie i wyszło mi że nie warto remontować czy kupować używany który też się okaże do remontu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
zanim zaczniesz coś kupować i przekładać z używek przemyśl temat czy nie prościej sprzedać to co zostało i dołożyć kasy i kupić coś nowszego.

przerabiałem temat samodzielnie i wyszło mi że nie warto remontować czy kupować używany który też się okaże do remontu.
Myślałem o tym, ale to solówka i w takiej konfiguracji jak ją mam czyli duża kabina (podwyższana, przy 180cm wzrostu można stanąć i jest jeszcze luz do dachu) + firanka z suwanym dachem + winda to bardzo ciężka sprawa w zakupie. Na viatollu mam E4. Za 100k mozna kupić Atego z milionem na liczniku więc to żaden interes. :)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Podstawa to musi pasować wiązka elektryczna silnika
Jeśli silnik różni się tylko np sprężarką powietrza to nie przyszkadza w przekładce silnika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Podstawa to musi pasować wiązka elektryczna silnika
Jeśli silnik różni się tylko np sprężarką powietrza to nie przyszkadza w przekładce silnika
Właśnie dlatego chcę wymontować stary silnik z osprzętem, wrzucić na auto i jechać z nim po drugi żeby mieć porównanie.
Gdyby coś nie pasowało to zawsze mogę ze starego coś przełożyć, bo cały osprzęt mam w pełni sprawny.

Co do mojego silnika, stuka dołem, spała dużo oleju, ma sporo luz na wale korbowym.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Cytuj:


Myślałem o tym, ale to solówka i w takiej konfiguracji jak ją mam czyli duża kabina (podwyższana, przy 180cm wzrostu można stanąć i jest jeszcze luz do dachu) + firanka z suwanym dachem + winda to bardzo ciężka sprawa w zakupie. Na viatollu mam E4. Za 100k mozna kupić Atego z milionem na liczniku więc to żaden interes. :)
tak samo myślałem, a jak już zrobiłem przekładkę i uruchomiłem silnik to tak jakoś dziwnie chodził.
rozebraliśmy na czynniki pierwsze i z 2 silników oraz z nowych części złożyliśmy jeden dobry motor - jak policzyłem wszystkie koszty oraz stracony czas wyszło mi że kupił bym nowszy samochód i dawno bym jeździł - to była tez renówka.
przekładkę robiłem dla siebie nie na sprzedaż - handlarz sprzedający silnik zapewni cię że ma 500 tys i jest w świetnym stanie "grama oleju nie bierze" itd.... - rób jak uważasz jak zrobisz to napisz.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
handlarz sprzedający silnik zapewni cię że ma 500 tys i jest w świetnym stanie
Wiadomo :D dlatego szukam takiego który jest jeszcze w ramie. Wszystkiego się nie sprawdzi ale na pewno lepiej tak niż brać w ciemno.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

liczysz że go odpalisz?
zapomnij nie będzie chłodnicy, by taki silnik sprawdzić musi trochę pochodzić itd.....

napisze ci kolejny raz - przerabiałem to nie polecam.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Chyba że naprawa jest nie opłacalna lub nie możliwa obecnego silnika to niema wyjscia.
Co do kupna silnika to jak z loteria albo trafi dobra sztukę albo złom.
To tak samo jak ma kupić drugie auto, tez nie wie co kupi.

Też jak ostatnio kupowałem auto to wizualnie było zapuszczone, ale mechanicznie okazało się dobre plus niski przebieg.
Jak bym miał je kupować oczami to powinienem obrócić się na pięcie i nie oglądać dalej auta

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
Chyba że naprawa jest nie opłacalna lub nie możliwa obecnego silnika to niema wyjscia.
Remontować pewnie się da, ale nie mam pojęcia ile to może kosztować.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

a co mu sie stało?

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
a co mu sie stało?
Zaczęły się problemy z nieregularnym dymieniem na niebiesko. Robiliśmy wtryski, wymieniane uszczelniacze zaworowe, nic. Ostatnio po odpaleniu w kanale okazało się że głośno stuka z okolic miski. Z góry, z przodu i z boku auta nic nie słychać. Miska zdjęta. Po zdjęciu skrzyni po lekkim podeprzeniu koła zamachowego breszką czuć że jest dość duży luz.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

daj sobie spokój z remontem - uwierz mi przećwiczyłem dokładnie to samo - starego trupa wyremontujesz i dalej będzie stary.
nie masz całej kasy na lepszy zakup to dopożycz, a nie pchaj fury pieniędzy w trupa.
jak rozbierzesz silnik to sie okaże że jeszcze to i to i to i milion dwieście części trzeba będzie kupić i pamiętaj nie wszystko kupisz w zamiennikach czy używkach część będziesz musiał kupić w oryginale.

jak chcesz to zrobić oszczędnościowo to szukaj samego wału i daj do tego nowe panewki główne i korbowe.
wał kupisz zapłacisz mniej pieniędzy i jak dasz do szlifu to może jeszcze trochę pojeździsz.
na alledrogo masz wały od 900 do 2900 w zależności od stanu.
zresztą zrobisz jak uważasz ale po czasie wspomnisz moje słowa.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Cytuj:
jak chcesz to zrobić oszczędnościowo to szukaj samego wału i daj do tego nowe panewki główne i korbowe.
wał kupisz zapłacisz mniej pieniędzy i jak dasz do szlifu to może jeszcze trochę pojeździsz.
na alledrogo masz wały od 900 do 2900 w zależności od stanu.
zresztą zrobisz jak uważasz ale po czasie wspomnisz moje słowa.
Może jest to jakieś wyjście. :!:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 kwie 2012, 15:14
Posty: 70
Samochód: Solówki: Atego, Midlum, TGA, TGS

Silnik poszedł do remontu. Stukał wałkiem rozrządu, kopcił turbiną. Klapa na wydechu była przymknięta.
Wał korbowy ok, poszedł do polerki. Wałek rozrządu jest po szlifie, przy okazji wymiana panewek, tulei, tłoków. Głowica jest ok i została tylko splanowana i dostała nowe uszczelniacze.
Cena używanego, gołego słupka w nieznanym stanie to ok 5 netto. A trzeba przerzucić cały osprzęt. Tutaj za te części co wyżej + kompletne uszczelki do wszystkiego Reinza + złożenie wyjdzie poniżej 10 netto.
Moim zdaniem przy takiej różnicy w cenie nie warto kupować używki, która za chwile może wymagać remontu.
W chwili obecnej powoli składamy.

Kupowanie auta za 100k z podobnym przebiegiem nie da żadnej gwarancji że długo pojeździ bezawaryjnie. Auta jeźdzą po kraju, w większości blisko domu więc salonowe nówki na siebie nie zarobią.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: