No dobra, to po kolei. W sumie do niedawna, gdzie byś nie poszedł to wynajem był możliwy. Teraz z tego co słyszałem, część marek/dealerów się wycofuje z tematu ze względu na całą masę aut po wynajmach, których nikt nie chce kupić. Dlatego o konkrety to już musisz pytać bezpośrednio u dealera.
Auta są nowe, jeżeli chodzi o koszty to masz proste liczenie. Umawiasz się z dealerem na cenę za 3 lata (przy określonym przebiegu, ograniczonym limitem), to jest cena, za którą też będziesz mógł to auto wykupić. Spłacasz utratę wartości (cenę nowego auta minus cenę auta po 3 latach), plus ubezpieczenie, podatki drogowe i całą tą masę pierdół.
W tej chwili nie wiem jak się kształtują ceny, ale półtorej roku temu takie najzwyklejsze volvo z placu, to było 3500 E wpłaty początkowej i 36 rat po 1430 E. W cenie masz wtedy finansowanie, ubezpieczenie, koszt rejestracji, podatek drogowy i kontrakt serwisowy.
Ale to też nie jest tak, że wynajem=kompletnie nic nie dopłacasz. W standardzie pewnie każdy dealer da Ci jakiś pakiet serwisowy, ale diabeł zawsze tkwi w szczegółach. Tutaj np. masz porównanie pakietów w Volvo znowu :
https://www.volvotrucks.pl/pl-pl/servic ... -blue.html
Z oponami jest tak, że najczęściej wymagany jest odpowiedni bieżnik (minimalny) przy zdawaniu auta.
Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania to pisz.