Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sie 2019, 22:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

Aktualnie mam 445/45 r 19,5 na obu osiach.
Planuję zmianę na 435/50 r 19,5 na razie na jednej osi - gdzie je założyć?
Na pierwszą czy drugą oś.
Uprzedzając sugestie i pytania jeden komplet 445/45 jest po przebiegu ok 50 tys. i ma jeszcze sporo bieżnika i jak to "dziadowi" szkoda mi go wyrzucić.
Z zalet 435/50 ten model jest węższy i minimalnie wyższy jednak zmieści się w wysokości.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 02 sie 2019, 22:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Aktualnie mam 445/45 r 19,5 na obu osiach.
Planuję zmianę na 435/50 r 19,5 na razie na jednej osi - gdzie je założyć?
Na pierwszą czy drugą oś.
Uprzedzając sugestie i pytania jeden komplet 445/45 jest po przebiegu ok 50 tys. i ma jeszcze sporo bieżnika i jak to "dziadowi" szkoda mi go wyrzucić.
Z zalet 435/50 ten model jest węższy i minimalnie wyższy jednak zmieści się w wysokości.
Pytania iście laika. Jakbym nie wiedział że tu chwilę jesteś to bym pomyślał że podpucha.
A na poważnie. Nowe na 1 lub 3 os.
Nie wiem jak i gdzie je uzyskujesz bo mega jest dedykowana na dalekie przebiegi więc 50tkm to prawie nowa opona :wink: nooooo chyba że jakiś leao czy inny SsangYong to może jej połowę już nie być :mrgreen:
Oba rozmiary są alternatywne względem siebie więc wejdzie Ci tak jakbyś nic nie zmieniał.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 02 sie 2019, 23:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Przyczepa. 2 osie. Ma założyć na 1 albo na 3 oś?


Post Wysłano: 03 sie 2019, 0:13
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Przyczepa. 2 osie. Ma założyć na 1 albo na 3 oś?
nie doczytałem co nie zmienia faktu, że zawsze na koniec, pierwsza jest "podparta" dyszlem

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 03 sie 2019, 5:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

nie każda mega jeździ na długich dystansach czasami jest tak że kręci się w kółko.
zadałem pytanie z myślą o tym by zachować maksymalnie płaską podłogę i jednocześnie by zawieszenie pracowało prawidłowo.
chinek nie zakładam szkoda pieniędzy i roboty celuję w Bridgestona R 166.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 sie 2019, 6:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 mar 2012, 21:26
Posty: 317
GG: 0
Samochód: VOLVO

ZZX , bridge w tym rozmiarze odradzam. U mnie wydarly się środki ,a na bokach jeszcze było 5-6mm bieżnika.


Post Wysłano: 03 sie 2019, 6:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Cytuj:
Cytuj:
Przyczepa. 2 osie. Ma założyć na 1 albo na 3 oś?
nie doczytałem co nie zmienia faktu, że zawsze na koniec, pierwsza jest "podparta" dyszlem
Na pewno? Na takiej przyczepie jest nacisk 1t na dyszlu (w dół), więc to właśnie pierwszą oś powinno bardziej dociskać.


Post Wysłano: 03 sie 2019, 9:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

teraz na 2 osi są continentale nalewane fabrycznie ( takimi kupiłem) i wydarły się tylko zewnętrzne strony bieżnika - zastanawiam się na przyczyną. czy to jest wina opony, czy może charakteru pracy jaka wykonują.
być może w końcu zdecyduję się na Michelina ten na pewno wytrzyma.

na dyszlu jest 1 tona nacisku - ładunki mam na całej podłodze równo ułożone od 2 do 8 ton.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 03 sie 2019, 15:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Nie znam się na dyszlach ale we wszystkich tandemach jakie obsługujemy najpierw leci druga os więc teoria docisku na dyszlu upada. Podobnie jak na zaczepie królewskim to że na niego napiera tonaz nie oznacza że 1 os leci szybciej niż ostatnia. Do tego mamy kręcenie się regionalnie i ostatnia os wygląda jak wygląda.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 03 sie 2019, 22:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

to że druga oś szybciej się zużywa ( w przypadku tego rozmiaru) to już wiem.
tylko co dalej????
co założyć by dłużej pojeździć.
a może nie zawracać sobie gitary nowymi tylko założyć używkę np. michelina pogłębianego i tak co roku no może co dwa lata.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 04 sie 2019, 0:09
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Jeśli przewaga kręcenia w miejscu się i regionalnie to kup budżetową oponę markową. Mamy kilku klientów którzy na regional kupili megi (bo była promocja :D ), mamy takich co im się robota zmieniła i co byś nie kombinował mege w regionalu zamordujesz 2x szybciej i niezależnie czy to Michał czy coś tańszego premium. Byleby nie chinka bo to w żadnych warunkach pracy nie daje rady.
Weź kup jakieś savy 435/50 i "będziesz Pan zadowolony" a opona dużo nie kosztuje natomiast daje rade zwłaszcza przy lekkich ładunkach.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 04 sie 2019, 17:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Jakie opony 215/75r17.5 do przyczepy na krańcu ?
Przyczepa ma 9.3m długości + 1.2m przedłużki z tyłu do transportu kostek słomy.
Przyczepa 3 osiowa.
Przyczepa jest ładowana nawet do 4.6m wysokości od ziemi. waga słomy to około 16 ton plus przyczepa 5200.
Na 1 osi mam nowe goodyeary rht zakładane 2 lata temu i tu jest wszystko ok.
Na 2 osi były stare kormorano stomile jednak jedna wywaliła dość mocno wszystkie 4 poszły do zmiany.
Kupiłem na szybko 4 barumy i założyłem je na ostatnia oś a 4 letnie goodyeary rht dałem na środkową no i dwie wywaliły w przeciągu tygodnia... Fakt ze były to opony które miałem na tandemie jak jeździł nim kierowca i walił nimi po krawężnikach .
Strzeliły dość mocno ale tylko na boku tak jak by dostały tam wcześniejszej.

Teraz pytanie co kupic na środkową oś i do ilu pompować ?


Jakie ciśnienie do tych opony? miałem nabite po 9 bar.. i stary kormoran przy wystrzale dosłownie rozerwał się cały pokrzywił poprzeczkę od podłogi :)


Post Wysłano: 04 sie 2019, 17:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Jakie opony 215/75r17.5 do przyczepy na krańcu ?

Strzeliły dość mocno ale tylko na boku tak jak by dostały tam wcześniejszej.

Teraz pytanie co kupic na środkową oś i do ilu pompować ?


Jakie ciśnienie do tych opony? miałem nabite po 9 bar.. i stary kormoran przy wystrzale dosłownie rozerwał się cały pokrzywił poprzeczkę od podłogi :)
Strzelił tylko na boku :mrgreen: a gdzie jeszcze jak nie tylko miały strzelić?

Kormoran z napisem Stomil czyli produkcja w tamtym wieku :mrgreen:

Zawyzone ciśnienie a wystrzaly nie mają związku.

Kup opony dedykowane do podczolgowek o wzmocnionej budowie. Dedykacje do podczolgowek i pod nie projektowane ma obecnie gy kmaxT i dunlop.
Ale pamiętaj żadna opona i projektant nie przewiduje głupoty użytkownika. :wink:

Pompuj między 8 a 9bar i będzie ok.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 09 sie 2019, 13:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Ja katuje na małych kółkach sailuny o wzmocnionej budowie i o dziwo dają radę a kosztują nawet nie połowę markowej opony o tej nośności. Porównuje np z matadorem massive które są sprawdzone - wiadomo chinol jest mniej trwały ale wg mnie i tak wart więcej niż kosztuje a zawsze to nowa opona.


Post Wysłano: 26 sie 2019, 19:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

z tym "katuje" Sauliny i dają redę to chyba przesadziłeś :mrgreen: :lol:

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 26 sie 2019, 20:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Cytuj:
z tym "katuje" Sauliny i dają redę to chyba przesadziłeś :mrgreen: :lol:
Jeśli są na piętowej przyczepie do żywca to naprawdę maja katusze.


Post Wysłano: 16 sie 2022, 21:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Ktoś ma doświadczenia z Kumho KRT03? Szukam czegoś w rozmiarze 265/70R19,5. Cena dość rozsądną.


Post Wysłano: 28 wrz 2022, 16:15
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 maja 2013, 21:26
Posty: 784
Lokalizacja: Myślenice

Cytuj:
Ktoś ma doświadczenia z Kumho KRT03? Szukam czegoś w rozmiarze 265/70R19,5. Cena dość rozsądną.
R17,5 i 19,5 to opony "specjalnej troski" nie kombinuj tu ze słabymi markami. Ilość powietrza w nich, ich wielkość vs docelowe wożenie na nich powoduje, że pracują ciężej od standardowych dużych kół. W związku z tym często bezmarkowe nie wytrzymują. Chyba, że wiesz że będzie na prawdę lekko wożone i nie w stylu kurierki po krawężnikach i jeszcze windą z tyłu. Minimum z minimum co wytrzymuje w tych rozmiarach to klasa np Savy i w górę (a i to nie wszystkie). Częste pęknięcia opon nad felgą z powodów które wyżej opisałem. Ciśnienie jest tu kluczowe i to bliżej 8,5 barów niż książkowo 6,5-7 bar. Wahania ciśnienia też są spore bo obiętościowo jest go mało w nich, więc kontrola co najmniej co 2 m-ce.

_________________
PNEUMASTER Profesjonalny Mobilny Serwis Opon Wulkanizacja 24h
https://pneumaster.eu
https://facebook.com/SerwisOpon24/
https://g.page/SerwisOpon?share


Post Wysłano: 07 paź 2022, 22:22

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Dzięki za odpowiedź.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: