Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 09 sie 2019, 11:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

witam. mam problem z paliwem z lewego zbiornika na początku pobierało ale zostawalo jakieś 300litrow kolega podpowiedział żeby zaślepic odpowietrznik na lewym tu gdzie smok ale teraz nic nie pobralo. i jeszcze na jakiej zasadzie działa ten zaworek odpowietrzajacy?? ktoś coś pomoże?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

W nowych scaniach też potrafi nie przyciągać z jednego do drugiego.
Jak pobierało, to kranik raczej masz odkrecone.
Weź pistolet z kabiny i przedmuchaj z jednego do drugiego. Tylko z umiarem dmuchaj , żeby Ci się ze zbiornika kowal nie zrobił.

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Rozumiem ze masz w prawym zbiorniku smok.
Jeśli tak to robisz co następuje:
1) sprawdzasz kraniki na dole zbiorników czy są odkręcone (skoro już coś przeleciało to powinny być odkręcone)
2) w prawym zbiorniku odkręcisz korek wlewu
3) sprawdzasz czy w lewym zbiorniku korek wlewu jest szczelnie dokręcony
4) na lewym zbiorniku na gorze masz czarny gumowy waż odpowietrzenie - wyciągnij go z ramy, możesz mieć taki badziew zbierający jakieś pozostałości ropy, pociągnięte mocniej to wyjdzie spokojnie.
5) w wyżej wymieniony odpowietrznik dmuchasz powietrzem z pistoletu z kabiny. Dmuchaj po około 30-40 sekund i czekaj aż trochę ciśnienie odpuści w zbiorniku żebyś go nie wybrzuszył. Pamiętaj ze jak przelejesz całe paliwo z lewego do zera to później w przewodzie łączącym będzie coś jakby bańka powietrzna i jak go zalejesz następnym razem to jest szansa ze paliwo samo się nie przeleje bez ponownego dmuchnięcia.
Niestety standard w scani


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

ok rozumiem ale jak zrobić żeby samo pobierało paliwo i czy 2 odpowietrznik mają być odetkane??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Spróbuj przepompować tylko trochę żeby udrożnić i powinno lecieć już ładnie. Przy przepompowywaniu w prawym zbiorniku z odpowietrznikiem nic nie rób, niech bedxie jak jest, ciśnienie ucieknie przez otwarty korek. W lewym musisz pilnować żeby powietrze dmuchnięcie nie uciekało przez niego, zagnij czy coś między pompowaniami. Jak skończysz to włóż je na swoje miejsce i nic z nimi więcej nie rób ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 kwie 2014, 20:51
Posty: 1884

Cytuj:
ok rozumiem ale jak zrobić żeby samo pobierało paliwo i czy 2 odpowietrznik mają być odetkane??
Jak już przepompujesz, to nie zaginaj i nie zawiązuj odpowietrzników i powinno hulać

Wysłane z mojego SM-G925F przy użyciu Tapatalka



Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

zaraz zaraz bo się wkradł błąd ja mam w lewym smoka a prawy jest bez w którym mi zostaje paliwo. czyli w niego mam dmuchać w odpowietrznik tak? to który odpowietrznik mam zatkac podczas dmuchania??


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Prosta fizyka. Musisz zrobić podciśnienie w tym gdzie paliwo zostaje. Czyli dmuchasz w prawy odpowietrznik i go zatykasz żeby powietrze nie uciekło. Ja poprostu wciskam pistolet, dmucham i nie wyjmuje


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 gru 2010, 17:24
Posty: 6014
Samochód: Volvo FH

Prosta fizyka jest taka, że żeby wedle twojej rady zrobić podciśnienie to musiał by odessać powietrze ze zbiornika w którym paliwo zostaje. Skutek był by dokładnie odwrotny od zamierzanego.

Jak widać fizyka nie jest taka prosta.

_________________
Naczelny Prywaciarz WC :).

Kania to ch uuu j!!! 8)


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 paź 2013, 12:49
Posty: 96
Samochód: scania 124L

czyli co mam zrobić bo się trochę już zgubiłem he.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 mar 2011, 14:19
Posty: 835
GG: 0

dmuchać w zbiornik gdzie jest paliwo, proste jak pier :roll:

Edit:
@piterlbn to Twoje auto czy u kogoś jeździsz?

_________________
:mrgreen:


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Prosta fizyka jest taka, że żeby wedle twojej rady zrobić podciśnienie to musiał by odessać powietrze ze zbiornika w którym paliwo zostaje. Skutek był by dokładnie odwrotny od zamierzanego.

Jak widać fizyka nie jest taka prosta.
Mój błąd faktycznie, nadciśnienie, pardon ;)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 23 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: