Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
Mam problem ze skrzynią biegów automat AT2412 w Premium DXI. Od czasu do czasu po wrzuceniu biegu autko jedzie, ale po chwili blokuję się na jednym biegu i już nie można go zatrzymać ( pomaga wtedy tylko zgaszenie auta). Sytuacja ta ma miejsce tylko z rana, po pauzie ( w warunkach dużych wilgotności powietrza lub lekkich przymrozków, całe lato był spokój ). Po nagrzaniu auta do temperatury roboczej i kilkukrotnej próbie włączenia biegu zaczyna działać. Śmiga później cały dzień bezproblemowo. Miał ktoś podobny przypadek ?.
Miałem podobny przypadek, ale w Mercedesie. Gdy było wilgotno biegi znikały lub auto blokowało się na jednym przełożeniu. Winna okazała się pęknięta obudowa elektroniki modułu Range. Woda dostała się do środka i skrzynia przestawała działać aż do momentu osuszenia. Może i u Ciebie jest podobny, elektryczny problem.
@Lesiu u mnie pomogło rozebranie cewek (na cewkach masz uszczelniacze gumowe oringi) wyczyszczenie przesmarowanie i jak narazie spokój od wiosny, te cewki masz jak zdejmiesz pierwsza obudowe bez wybieraka, pod elektroniką, bynajmniej w volvo nie wiem jak premium.
Bo dodatkowo wymieniałem płytę główna bo niby jakiś procesor był przepalony czy przerwe miał aczkolwiek myślę ze to 3tys wydane w błoto ;/
Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
Myślę Sebastian,że to będzie ta przyczyna. Nie masz przypadkiem jakieś zdjęcia poglądowego. Nie rozbierałem jeszcze skrzyni biegów i nie chce czegoś urwać. Temat ogarnę pod koniec tygodnia najwcześniej.
nie fotki żadnej chyba nie mam, bynajmniej na tel nie widzę, odkręcasz od góry wszystkie śrubki, trzeba uważać tylko przy ściąganiu pokrywy by nie urwać taśmy łączącej elektronike z wybierakiem, musisz odchylic od tylu pokrywe wsadzić rękę i wypiąć wtyczkę w przedniej części, a później to pokrywe do góry nogami torxy i wio
Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
ok, dziękuje za pomoc, temat ogarnę weekendowo, znalazłem filmik na Youtube - rosjanin Igor Gruntowsky pokazuje co i jak w jednym z filmików. Napiszę czy zdało to u mnie egzamin.
Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
Sebastian, rozebrałem pokrywę skrzyni i dostałem się do cewek. Oringi wyczyszczone i posmarowane. Złożyłem wszystko tak jak było. Autko odpaliło. Zestaw spięty, podszykowany do wyjazdu. Dziś rano auto nie chce odpalić, nie mam pojęcia co się [wycenzurowano]. Przy przekręcaniu kluczyka słychać tylko jakieś syknięcie z okolic skrzyni, wcześniej się to nie zdarzało.
Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
kolego MAN tylko, że ja tym autkiem jeszcze jeździłem po montażu (było ok), a na biegu nie zdarzyło mi się zostawić nigdy wcześniej. Pojawił się teraz błąd Restart MID128 SID39 FMI10
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Jeśli w obudowie sprzęgła jest jakiś otwór to weź długi śrubokręt i spróbuj nim obrócić koło zamachowe.
Opierając śrubokręt o wieniec zębaty na kole zamachowym od rozrusznika.
Jeśli się nieda obrócić koła zamachowego pozostanie podnieść przynajmniej jedno koło napędowe i zwolnić hamulec ręczny.
Jeśli nieda się kręcić kołem to skrzynia biegów będzie na biegu
Rejestracja:18 lis 2014, 17:45 Posty: 36
Samochód: Renault Premium
Witam, przyczyną że auto nie odpalało była cewka z dwoma przewodami na rozruszniku (24V 6825 U001T 46472). Kupiłem trochę w ciemno ale udało się trafić.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 9 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę