Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 25 gru 2019, 11:17

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Witam Panów:) Panowie mam problem z Manem TGA silnik D20 mianowicie polega on na nieprawidłowym rozruchu silnika. Wygląda to następująco:
-przekręcam stacyjkę w pozycję włączenia zapłonu jest ok kontrolki się zapalają na wyświetlaczu świeci N stacyjka w pozycję rozruchu i cisza,
-przełączam stacyjkę w pozycję 0 następnie włączenie zapłonu od razu powoduje uruchomienie auta i ta sekwencja zawsze działa tak samo .
Dodam że wypiąłem kości od EDC i był tam olej czy mogło dojść do zalania EDC i w nim tkwi problem dodam że błędów brak


Post Wysłano: 25 gru 2019, 11:36
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Czegoś tu nie rozumiem w tym opisie.
Twierdzisz że przekręcasz drugi raz kluczyk w pozycje zapłon kontrolki się palą i rozrusznik w tej pozycji sam się włącza co uruchamia silnik. To co powoduje wyłączenie rozrusznika?
Według tego opisu to w pozycji zapłon rozrusznik powinien kręcić cały czas. Czyli już dawno powinien się rozsypać rozrusznik.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

A on sobie odpala przestaje kręcić jak silnik odpali także mam zagadkę :)


Post Wysłano: 25 gru 2019, 14:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nagraj film jak to padło zapala, bo nie che mi się w to wierzyć że silnik sam odpala i wyłącza przy tym rozrusznik
Na początku do sprawdzenia kostka od stacyjki

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Dwie podmienione ze sprawnych aut kolego z tego co wiem edc wyzwala rozrusznik więc jeśli dostanie impuls o uruchomieniu silnika przestanie kręcić


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Ja też nie wierzyłem jak klient zadzwonił i opisał usterkę byłem święcie przekonany jak TY że kostka stacyjki :)


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Nie podoba mi się ten olej w kostkach od EDC wydmuchałem wyczyściłem ale nie pomogło


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To mniej więcej wygląda tak.
Z stacyjki wychodzi analogowy sygnał do sterownika FFR z sterownika FFR wychodzi cyfrowy sygnał przez can do sterownika EDC. W sterowniku EDC jest przekaźnik który daje analogowy sygnał do tego małego przekaźnika który jest zamontowany na samym rozruszniku
Czyli kolejna żecz do sprawdzenia to ten mały przekaźnik oraz kable od niego.
Zalany olejem sterownik edc nie ma wpływu na pracę rozrusznika

Do sterownika FFR idzie kabel 50300 podaj na niego plus i zobacz czy silnik odpali

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 16:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Dokładnie mam schemat i z niego wynika tak jak mówisz wiesz ale jakby był uszkodzony ten mały przekaźnik to on by nie kręcił wcale a on po wyłączeniu i ponownym włączeniu zapłonu kręci od razu jak się zapalą kontrolki :( Nawet stacyjki na rozruch nie biorę odpiąłem kostke od niego podłączyłem kontrolkę i sterowanie odbywa się tak samo jak jest podłączony


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Chyba że gdzieś plus po stacyjce podaje na ten przewód 50300 ale to by za każdym przekręceniem zapłonu kręcił anie jedno włączenie nic a kolejne skutkuje odpaleniem


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:00
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dlatego podaj napięcie na ten kabel.
Jeśli silnik nie odpali to do sprawdzenia komputerem diagnostyczny czy sterownik edc dostaje sygnał z sterownika FFR.
Jak nie to zawsze możesz pociągnąć kabel z stacyjki do tego małego przekaźnika na rozruszniku.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jeszcze jedna sprawa może ktoś dołożył nie fabryczny alarm lub immobiliser

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Tak trzeba zrobić ten mały przekaźnik masę i + dostaje z EDC tak . Tyle tylko że wtedy rozruch jest możliwy wczasie pracy silnika i bez wyrzucenia na luz


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Wiesz co nie widzę żeby coś tam było kopane dokładane ale zajrzę za tablicę może coś jest powiem Ci że to chyba jest tak proste że aż trudne :)


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To zobacz jeszcze czy pojawia się napięcie na tym kablu przy sterowniku jak przekrecasz kluczyk i w tym momencie co sam odpala.
Nawet jeśli skrzynia biegów zostanie na biegu to podczas wyłączaniu zapłonu czy gaszeniu silnika skrzynia sama wyrzuca bieg na luz.
Więc nie ma opcji aby odpalić silnik na biegu.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 25 gru 2019, 17:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Tak muszę zrobić nie ma wyjścia jakiś punkt zaczepny trzeba obrać


Post Wysłano: 25 gru 2019, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Dzięki za zainteresowanie tematem :)


Post Wysłano: 27 gru 2019, 15:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Problem rozwiązany autko odpala tak jak należy :)


Post Wysłano: 27 gru 2019, 17:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To się pochwal w czym był problem

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 28 gru 2019, 12:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2019, 11:06
Posty: 14
GG: 13287842
Samochód: MAN

Podejrzewam że przetarły się gdzieś przewody bo na przewodzie 50300 miałem +24V od razu po przekręceniu zapłonu puściłem nowy przewód od stacyjki do FFR i wszystko jest ok pali jak powinien :)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 20 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: