Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 22 sty 2020, 22:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Witam, zaprowadzilem auto pod Siedlce, mechanik ktory kiedys pracowal w serwisie Scani, stwierdzil ze
to czujnik cisnienia paliwa, wrzucil orginal i problem znikl, odrazu regulacja zaworow i ustawienie dawek paliwa, jutro odbieram auto i chyba bedzie mozna zamknac temat :)


Post Wysłano: 22 sty 2020, 23:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

To zbiegło się w czasie, bo ja zawiozłem sterownik do gościa specjalizującego się w Scaniach - do Środy Śląskiej.
Problemy z czujnikiem temperatury, błędami i nierówną praca silnika znikł. Spalanie zobaczę.
Mówił mi że do 250k powinno się wtryski regulować. Ty miałeś coś takiego robione? Są jeszcze te nieszczęsne zawory kąta i dawki paliwa, które się rozkręcają ponoć.


Post Wysłano: 23 sty 2020, 21:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Nom dzisiaj regulowal wtryski i te dawki mial poustawiac wlasnie bo od kupna nic nie bylo robione, bylo dobrze to latala caly czas :D ale auta nie odebralem bo nie bylo kiedy i roboty chwilowo na scanie nie ma takze jak odbiore to dam znac jak ze spalaniem bedzie :)


Post Wysłano: 08 lut 2020, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Witam, scania po paru wypadach juz nie glupieje, bledow brak, sile ma, tylko spalanie mnie troche martwi,
okolo 40L/100km, tyle ze w jedna strone 20ton i powrot okolo 5 ton, sporo stania w korkach, malo takiej prawdziwej trasy,
czy mozliwe ze tak ma byc? Sprawdzalem intercooler czy nie jest zabity, odkrecalem srube od spodu i jest czysty, dolot tez czysty, turbo suchutkie, filtr powietrza tez czysty, jazda normalna bez pilowania, ktos cos moze podpowie?


Post Wysłano: 09 lut 2020, 0:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 429
Samochód: 2xr420 r500 r580

Jak korki itp to chyba normalne spalanie.
Wszyscy mówią ze ich fury chodza na wode bo wstyd mówić ze auto pali 40 litrów a stawka to 2,7 netto.
Ja mam scanie 114 340 4x2 do słomy w jedna stronę pusto na powrót max 22 tony nieraz 27 jak morka i te 40 litrów przy jeździe max 80 na godzinę to minimum.
Ale załadowany mam 4,5 metra wysokości i przyczepa 3 osiowa na osiach rora niby duza pala. ta sama scania z 2 osiowym tandemem na bwp eco miesiła się w 33 litrach. ale woziłem góra po 10 ton i 4m wysoko z plandekami.

i zestaw długi na 22.5 m po załadunku. wiec i ronda wolno i w łuki wolno a potem gaz w podłogę


Post Wysłano: 09 lut 2020, 11:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Ja w jedna strone jazda z koparka to tez nie pogoni, ronda i skrzyzowania wolno (2,8metra szeroko)
Zobacze jak teraz bede mial pusto w jedna strone i powrot okolo 5ton, teraz z kim nie rozmawiam to ze
w takich warunkach mozna wymienic wszystko w silniku i nawet sam silnik a nic sie nie zmieni :D
Dodam jeszcze ze naczepa sama wazy okolo 10ton (niskopodwozie) czyli na pusto tez szalu nie ma,
jak przykladowo wanna lekka wazy okolo 5ton :roll: to wiadomo ze na pusto mniej spali, do tego
tak jak mowisz zalezy jakie osie i opony itd...


Post Wysłano: 09 lut 2020, 16:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

Moja też pali prawie 40, sądzę że powinno się zamknąć w 30-35, nawet przy mojej robocie, zwłaszcza że DMC max 26. Jak lekko to nawet sporo poniżej 30 powinno zejść. Komputer zrobiony muszę szukać dalej.


Post Wysłano: 09 lut 2020, 22:16

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Musze podpiac inna naczepe to zobacze wtedy co i jak,
W srode jade na pusto w jedna strone wiec zobacze, moze to niskopodwozie ma jakis feler :roll:
Ze auto ma ciezej i dlatego pije :D


Post Wysłano: 16 lut 2020, 13:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Jeszcze jedno pytanie:

rozkrecal ktos te cewki od dawki i kata wtrysku paliwa?
Troche poczytalem ze lubia sie rozkrecac (po odkreceniu jest sruba na torx) i wtedy cuda sie wlasnie dzieja
ze spalaniem, mysle zdemontowac pojedynczo i sprawdzic je czy trzpien nie jest zastaly, moze tu trzeba ugryzc


Post Wysłano: 16 lut 2020, 13:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 878
GG: 5761457
Samochód: Actros 4141
Lokalizacja: Nysa

To i tak lekkie masz te podwozie. Ja z podwoziem ważę 18.9t. Z koparkami zawsze będzie nieregularne spalanie.


Post Wysłano: 16 lut 2020, 14:46

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

W połowie stycznia robiłem ten sterownik i na koniec stycznia spalanie z komputera miałem ~25 litrów, a z dystrybutora ok 6,5 litra więcej. Jakiś progres jest, ale nie wiem czy to stała tendencja czy lżejsza robota. Na razie "jeżdżę, obserwuję", zobaczymy na koniec tego miesiąca czy jest lepiej.
O zaworach kąta i dawki też czytałem i jak spalanie się nie poprawi to pojadę do mechaników od układów paliwowych, bo już jestem po słowie z nimi. Ale najpierw muszę coś więcej wiedzieć.
Same wtryski też podobno się ustawia (fizycznie, z tego co zrozumiałem odpowiednią siłą się je dokręca) i zawory, co 240 tys. w serwisie niecałe 400 zł netto.


Post Wysłano: 17 lut 2020, 17:58

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Cytuj:
To i tak lekkie masz te podwozie. Ja z podwoziem ważę 18.9t. Z koparkami zawsze będzie nieregularne spalanie.
Ale 3osiowa?
ostatnio byla w kupnie ladna naczepa marki King i wazyla okolo 8ton , takze mysle ze ta moja to ciezar :roll:
Dzisiaj wracalem z kostrukcjami drewnianym, ale to lekkie raczej i wyszlo mi
na 118,4 km
srednia predkosc 47km/h
spalanie 34 litry/ 100km
ale mowie ladunek lekki, okolo 5-6ton
no i to spalanie z komputera takze nie wiem na ile prawdziwe,
ja te cewki sam rozbiore jak sie robota uspokoi :D


Post Wysłano: 18 lut 2020, 7:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lut 2007, 1:12
Posty: 383
Samochód: cx9
Lokalizacja: Kowale

Nie wiem czy robiłeś ten transport wcześniej i jakie miałeś spalania, jedno jest pewne że wszystko co ma koła 17.5 a zakładam że takie masz w naczepie po prostu pali kilka litrów więcej. My wozimy żywiec i przyczepki im mają mniejsze koła tym bardziej do spalania dodają i możesz robić wszystko ale tego nie przeskoczysz. Staraj się tylko pilnować ciśnień bo to jedyne gdzie będziesz miał wpływ, auto oczywiście trzeba przejrzeć ale nie szukaj dziury w całym.


Post Wysłano: 18 lut 2020, 20:02
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 sie 2007, 10:29
Posty: 878
GG: 5761457
Samochód: Actros 4141
Lokalizacja: Nysa

3 osiowe podwozie właśnie marki King, 2.74m szeroka. Hydrauliczne najazdy. Ciągnik lekki, MB Axor 4x2


Post Wysłano: 19 lut 2020, 13:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Dzisiaj jechalem samym ciagnikiem prawie 170km, wedlug komputera srednie wyszlo 18l/100km , pozniej z 7tonowa patelnia po trasie wyszlo mi srednie 25l/100km , po zaladowaniu lekkim drewnem wychodzilo okolo 28l/100km
Wskazania z kompa pokrywaja sie mniej wiecej ze zbiornikiem😉 takze chyba nie ma tragedii, zobaczymy z ciezszymi ladunkami😀

Co do niskopodwozia to kola wlasnie 17.5 te malutkie , opony 235 mm szerokosci to chyba jedne z szerszych, mam wrazenie ze to wlasnie niskopodwoziowka troche auto przymula i z koparkami 18-22tony bedzie auto pic, teraz troche pojezdzilem i widze ze duzo sie ma od warunkow na drodze, bo jak przejezdzam przez piaseczno to krew mnie zalewa :lol:


Post Wysłano: 29 maja 2020, 21:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Witam, dalej mam problem ze spalaniem, ponad 40litrow z pelna patelnia, wtryski byly a stole, sprawne, zalozone, wszystko wyregulowane, a dalej jest zle,
Przy jakich obrotach Rka powina bystro wstawac? Bo wydaje mi sie ze pozno wstaje i trzeba z ladunkiem pilowac, po glowie chodzi mi rozrzad ze moze jest przestawiony, czy ogarniety mechanik sprawdzi to i czy to jest skomplikowane?


Post Wysłano: 31 maja 2020, 18:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

40 litrow z pelna patelnia to nie jest duzo dramatu nie ma ----jak dluga trasa, czy plaska czy po gorkach . Jaki to silnik e3 ,e4 czy e5


Post Wysłano: 01 cze 2020, 9:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5996

U mnie 800-900 coś się już dzieje, wyżej idzie. Zielone pole 1100-1500.


Post Wysłano: 01 cze 2020, 22:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Silnik euro3 , u mnie wlasnie jakos pozno wstaje, dopiero jakies 1300 obrotow, nizej jest slaba i wali czarne kloce z wydechu, trasa z patelnia taka ze dwie takie same scanie z podobnymi patelniami zamykaja sie w 33 litrach wiec to jest jakas porazka, zeby jeszcze moc byla a tu ani mocy ani normalnego spalania


Post Wysłano: 04 cze 2020, 20:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 gru 2019, 16:42
Posty: 51
Samochód: Scania 4 , R

Mam jeszcze pytanie : jak sprawdzic czy turbo wstaje jak nalezy? Bo dzisiaj sie wsluchalem i jakos tak slabo je slychac chyba :?
Czy za turbine odpowiada tylko ten czujnik w kolektorze? Podmienialem go na nowy ale chinski i nie bylo roznicy wiec spowrotem wrzucilem orginal ten co byl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: