Regulamin forum


Zasady publikowania pojazdów:

1. Nazwa tematu musi zawierać nazwę pojazdu (np: Scania 124L Topline), dla dwóch samochodów identycznie (np: Scania 124L Topline, MAN TGA XLX).
2. Prezentujemy jedynie pojazdy z homologacją ciężarową i autobusy.
3. Opisujemy pojazd według wzoru:
Marka: -
Model: -
Rok produkcji: -
Przebieg: -
Wyposażenie: -
Zabudowa/Naczepa/Przyczepa: -
Obsługiwane kierunki: -
4. Opis samochodu może zawierać inne informacje, jednak podane w punkcie 3 są obowiązkowe.
5. Prezentacja samochodu musi posiadać minimum 3 zdjęcia opisywanego pojazdu.
6. Zdjęcia muszą być zamieszczone w formie miniaturki, która jednocześnie jest odnośnikiem do pełnowymiarowej fotografii.



Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 23 lip 2008, 9:52
Posty: 1626
GG: 1
Samochód: osobowy

Często się takie puszki trafiają?

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=hpiIWMWWVco


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Osobiście z trzy razy wiozłem Flat Tracki, głównie te kontenery wożą na niskopodwoziowych naczepach z względu na przekroczona wysokość ładunku

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Nie lepiej przeładować w porcie z takiego kontenera na normalną naczepę, niż robić kombinację i wozić tam i z powrotem ramę kontenera? W porcie jasna sprawa, że leży to w takim kontenerze, ale na drogę to nie ma sensu.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pewnie i można tylko jak wszędzie chodzi o kasę.
Porty za takie usługi przeładunków liczą sobie słono.
Dlatego w koło portów jest pełno firm które się zajmują takimi przeładunkami i tam można spotkać najwięcej takich kontenerów.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

:shock: pasy związane na pęk?
Kto przy takich kontenerach odpowiada za mocowanie ładunku? Pobierasz kontener z powiązanym przez kogos ładunkiem i jedziesz czy musisz sobie sam wszystko ogarnąć?

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Kto przy takich kontenerach odpowiada za mocowanie ładunku? Pobierasz kontener z powiązanym przez kogos ładunkiem i jedziesz czy musisz sobie sam wszystko ogarnąć?
Pobierasz gotowy i jedziesz, a na rozładunku muszą Ci go zostawić pustego. Bez żadnych pasów, nic.

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jest system mocowania pasów z metra CORDSTRAP, coś podobnego jak te taśmy plastykowe czy metalowe na opakowaniach
Są takie spinki do przewlekania pasów i te pasy napina się specjalnym napinaczem.
Za sztauowanie kontenera czyli pasy i oraz drzewo do zabezpieczenia ładunku odpowiada załadowca kontenera


Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

O proszę, czyli można powiedzieć że takie bandowanie na większą skalę. A ja myślałem, że takie ładunki do kontenera przypina się na normalne pasy z klamrą z napinaczem czy łańcuchy. Tak z ciekawości jaka jest waga netto takiego otwartego kontenera? Bo mimo, ze otwarty to robi wrażenie masywniejszego.

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Pusty kontener 5200 kg a maksymalny ładunek to 47300kg
Można i spinać zwykłymi pasami, tu się gościu uparł na ten system. Bo twierdzi że zwykłe pasy trzeba po jakimś czasie dociągać bo się poluzują a tu według niego nie ma takiej możliwości żeby pasy się poluzowały.

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 sie 2005, 22:54
Posty: 707
Samochód: Stralis II 6x2
Lokalizacja: PSE

Ciekawą ma teorie, jednak jak patrzę na zdjęcie to widzę, że pasy z tego systemu są bardzo podobne do zwykłych transportowych.
Moim zdaniem tak samo pozostaną napięte jedne i drugie. Przy standardowym pasie z klamrą kierowca ma szansę po drodze coś dociągnąć, a w tym systemie już lipa - no chyba, że zainwestuje przewoźnik w taki napinacz na stan auta.
Dzięki za odpowiedzi, znowu dowiedziałem się czegos ciekawego z dziedziny która coraz bardziej mnie interesuje. :twisted:

_________________
:twisted: Latam Iveco - i to całkiem daleko...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W tym systemie można raz naciągnąć pas za pomocą tej maszynki, po naciągnięciu pasa maszynka odcina resztę pasa.
Pierwszy raz przy załadunku miałem styczność z gościem z ubezpieczalni która ubezpieczała towar na czas transportu.
Takie miał pomysły na zabezpieczenie ładunku że załadunek trwał dwa dni :mrgreen:
Między czasie opowieści kim on nie był: to prowadził kursy z mocowania ładunków, to był rzeczoznawcą sądowym.
No i na koniec wymyślił że nie mogą być zwykłe pasy z napinaczami bo napinacze będą wystawać za obrys kontenera i nikt na statku nie będzie naciągał pasów w czasie rejsu i że plandeka z złego materiału :lol:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 10 kwie 2020, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Jedziem na wojnę :wink:


Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sie 2020, 7:54
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nowa naczepa Krone SDC 27 eLTU6 2009 rok 760 tyś km
Pierwsza oś podnoszona


Obrazek

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Ostatnio zmieniony 31 sie 2020, 11:19 przez MAN, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 31 sie 2020, 11:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 sty 2008, 21:22
Posty: 1257
GG: 2291240
Samochód: R500, Actros 1844, FH 460
Lokalizacja: Szczecin

To jest jakiś slider albo rozsuwana jak Dtec? Strasznie mały rozstaw osi względem ciągnika, a nie mogę sie dopatrzyć nic ruchomego w ramie :wink:

edit: dobra już widzę, slider :oops:


Post Wysłano: 31 sie 2020, 11:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

To jest dokładnie ta naczepa
https://youtu.be/WJvZeEohsYk

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sie 2020, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Dobrze rozumiem filmik? Można załadować 20' na środek ramy, a np. po dotarciu do celu, gdzie wymagany by był podjazd pod rampę, można ją odbezpieczyć i zwinąć ramę z kontenerem, tak że znajdzie się z tyłu? :shock: Jeżeli tak, to super patent, eliminuje problem przeładowania osi naczepy przy przewozie załadowanej 20', gdy przeważnie przewożona jest ona na samym tyle, ze względu na podjazdy pod rampy. :wink:

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 31 sie 2020, 15:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Dokładnie jest tak jak napisałeś

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 31 sie 2020, 17:49
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 lut 2012, 17:34
Posty: 1935
Samochód: w ETS'ie
Lokalizacja: Sthlm

jeździłem z tym rozwiązaniem chwile. Dobry patent jak wszystko działa. W mojej byłej firmie były chyba z 4 takie naczepy. Zawsze coś z nimi było, jak nie otwieranie zabezpieczeń żeby ja rozłożyć albo ogon się nie wysuwał pneumatycznie. Przy ciężkiej 20 raz się franca złożyć nie chciała...

_________________
Jeździłem na swoim zanim to było modne
Żyj tak żeby na starość powiedzieć: kuurła kiedyś to było


Post Wysłano: 31 sie 2020, 18:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 sty 2009, 17:22
Posty: 1878
Samochód: Scania S450
Lokalizacja: Aleksandrów Kuj. CAL

Właśnie, nawet logiczne, że przy takim tonażu powstają naprężenia i wtedy może być problem... Taki głupi przykład np. z rozpinaniem siodła, gdy podniesiemy auto na góry i ręcznego się nie puści, wtedy wypięcie siodła jest praktycznie nie możliwe. :wink: Tu podejrzewam, że podobnie to wygląda, chociaż pewnie na wszystko są jakieś patenty, aby ułatwić pracę. :)

_________________
C, CE, KW :)


Post Wysłano: 31 sie 2020, 18:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 mar 2015, 14:46
Posty: 1200
Samochód: Osobowy 😅
Lokalizacja: PJA

Pewnie, że są patenty. W przypadku siodła rozepnij na wypoziomowanym i dopiero podnieś poduchy. Nie powinno się zakleszczać :wink:

_________________
"Pasja rodzi profesjonalizm, profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus w życiu." ~ Jacek Walkiewicz


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: