W sumie Kierownik z tym podnoszeniem osi to może nie takie do końca głupie
U mnie na pełno się nie podniesie, więc trochę ograniczyłem sobie przez to horyzonty. Ale przy odciążeniu mam ok 14t na napędzie, ale reszta jest na wleczonej. Biorąc pod uwagę, że na dwie tylne osie razem mają 19t, to jakby zadarł na siłę do góry ostatnią oś, to mogłoby wyjść jeszcze więcej niż te 14-15t, a bliżej 17-18
Jakby to zadziałało, to na pewno potencjalne koszty napraw zostałyby mocno ograniczone.
W nowej instrukcji MANa dla zabudowców nie ma słowa o rodzaju osi, ale w starej było gdzieś opisane, że są chyba 3 rodzaje osi, w tym nadążna, hydrauliczna i bodaj elektrohydrauliczna. Apropos MANa - zmiany formuły kół są zabronione, ale zmiana rozmiaru opon też wymaga zezwolenia