Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 paź 2020, 12:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Stoję przed dylematem.
Dostarczamy do swoich klientów drewniane na paletach w rejon całej Polski.
Dysponujemy samochodem HDS o DMC 26 ton i planujemy dokupić przyczepę i szczerze nie mam pojęcia czy lepszym rozwiązaniem będzie zakup centralnoosiowej czy obrotnicy.
Dostawę realizujemy także na osiedla, czy w pobliżu działek ROD. Często kierowca będzie musiał odpinać przyczepę i dojeżdżać samą solówką. Palety są długie 600cm.
Czy w naszym przypadku lepiej sprawdzi się przyczepa czy tandem?
Czy takie przyczepy czy tandemy wyprodukowane w 1999 czy w 2006 różnią się od siebie pod względem komfortu przypinania czy odpinania?


Post Wysłano: 18 paź 2020, 13:25
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 08 gru 2014, 21:48
Posty: 531
Samochód: Man tgs6x6 Daf xf 95
Lokalizacja: Olsztyn

Wiesz kolego z doświadczeń budowlanych mogę stwierdzić że przyczepa lepsza.idzie w śladzie,w sytuacjach czysto budowlanych lepiej się sprawuje.jezdzilem tym i tym i wydaje mi się że spinanie tandemu w warunkach nierównego podłoża było bardziej kłopotliwe.to są tylko moje subiektywne odczucia.ale patrząc po całej reszcie towarzystwa to większość gania z przyczepami.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 13:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

no nie 1999 czy 2006 to właściwie przepaść technologiczna.
1999 pewnie będzie na bębnie 2006 prawie na pewno tarcza choć może byc tez bęben.

sprzęgi niczym się nie różnią każdy musi być sprawny.
nie napisałeś jakie koła ma mieć zakup i na czym stoi samochód. jak masz wjeżdżać w różne tereny to najlepiej duże koło i z obrotnicą. z tandemem może być kłopot.

jak rozumiem to ma być zestaw odkryty.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 paź 2020, 13:50

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zginęło Ci co wozicie.
Jestem na świeżo po zakupie, tutaj trochę pisałem, może Ci się przyda:
viewtopic.php?t=49585

Na szybko, w skrócie. Na obrotnicy ciężko się cofa, ale można się zawinąć w miejscu. Dobry kierowca potrafi tym zrobić cuda. Da się choćby takie rzeczy robić, na tandemie zapomnij.
https://youtu.be/DJ4TTlyZCXU
Z drugiej strony, cofanie tandemem to naprawdę prosta sprawa, poradzi sobie kierowca, który przyszedł z naczepy, albo bez doświadczenia (tak jak ja).

Wypinanie ponoć łatwiejsze jest na obrotnicy,
odpinasz przewody, sworzeń do góry i tyle. W tandemie muszę przednia nogę podeprzeć, w niektórych sytuacjach też tylne. Ale umówmy się, nie targasz tego na wolnej przekładni, opuszczasz po prostu ile idzie lekko i już. Resztę w razie potrzeby regulujesz zawieszeniem. Nie rozpinałem jeszcze załadowanej przyczepy, najpierw z niej ściągam, w razie potrzeby odpinam pustą.
Podobno na nierównym łatwiej spiąć na obrotnicy, bo to zawsze jest ryzyko kantowania. Ja mam specyficzny sprzęg i nie mam takich problemów.

Nie wiem czym się będą różniły przyczepy z tych roczników. Według mnie podstawa to ABS i zawieszenie na poduszce. Reszta to kwestie techniczne, żeby przyczepa nie była zeżarta przez rdzę, czy ogólnie żeby trzymała się w kupie. Przy obrotnicy jest jeszcze kwestia luzu na samej obrotnicy.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 14:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Skrzynia otwarta tak jak na zdjęciach
https://zapodaj.net/0c66a72fbe926.jpg.html
https://zapodaj.net/4a88e7e153f92.jpg.html
https://zapodaj.net/4725fa5bb2a47.jpg.html
Przyczepę blisko mnie znalazłem taką (jeszcze nie oglądana)
https://www.otomoto.pl/oferta/ackermann ... Daeez.html?
Chyba faktycznie jak rozumuję przyczepa będzie lepszą opcją chociaż jak wpiszemy np "zestaw (dowolna marka pojazdu) to w grafice widać wyłącznie tandemy, ale czy to nie jest spowodowane tym, że większość z nich jeździ od rampy do rampy. U nas dochodzą dojazdy do domów, posesji, konieczność rozpinania, zostawiania przyczepy. ( zapewne w wielu przypadkach i takiej możliwości nie będzie).


Post Wysłano: 18 paź 2020, 15:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Takie typowe zestawy to tak, dodatkowo łatwiej wodzireja na tandem, a jeszcze to, że na tandemie i dolnym sprzęgu da się więcej powierzchni ładunkowej uzyskać.

Z HDSami latają różne przyczepy, czasem na obrotnicy, czasem tandemy. Budowlanka czy las, to raczej obrotnica, ale inne transporty już niekoniecznie.
Co wozicie, budowlankę?

Ackermann to dobra marka, ogólnie ta przyczepa jest dość ciężka, bywają takie, które ważą poniżej 4 ton. Zwróć też uwagę na długość całkowitą zestawu, żeby ci się w normach zmieściło.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 16:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

do tego pojazdu musiał byś szukać krótkiego tandemu ( z tym może być problem) na moje oko to skrzynia + hds ma ponad 8 metrów.
masz z tyłu sprzęg do być może tandemu (fi 50) lub do obrotnicy (fi 40) - nie wyważaj otwartych drzwi na pewno nie będzie pasował tandem z dyszlem pod ramę.

Luka - uwierz mi że i tandemem da się zawinąć na takim kawałku.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 18 paź 2020, 16:08

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Auto wygląda na typowo niemiecka budowlankę, skrzynia 6,2-6,5m, HDS 1m. Ok 10-10,5 m całości. Ale tutaj już centymetry robią różnice, nie da się tego określić bez dokładnego pomiaru.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Cytuj:
Takie typowe zestawy to tak, dodatkowo łatwiej wodzireja na tandem, a jeszcze to, że na tandemie i dolnym sprzęgu da się więcej powierzchni ładunkowej uzyskać.

Z HDSami latają różne przyczepy, czasem na obrotnicy, czasem tandemy. Budowlanka czy las, to raczej obrotnica, ale inne transporty już niekoniecznie.
Co wozicie, budowlankę?
Domki drewniane na paletach 300-600cmx118cm 800-3500kg jedna - średnio 4 domki na połowie samochodu.
Cytuj:
Ackermann to dobra marka, ogólnie ta przyczepa jest dość ciężka, bywają takie, które ważą poniżej 4 ton. Zwróć też uwagę na długość całkowitą zestawu, żeby ci się w normach zmieściło.
Cenna uwaga

Ta waży ponad sporo ponad 5T, niby mało, a czasem może zabraknąć.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Cytuj:
Auto wygląda na typowo niemiecka budowlankę, skrzynia 6,2-6,5m, HDS 1m. Ok 10-10,5 m całości. Ale tutaj już centymetry robią różnice, nie da się tego określić bez dokładnego pomiaru.
Jutro zmierzę, bo o tym, że będzie za długi to nie pomyślałem.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 20:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Auto waży pewnie z 15-16 ton, przyczepa z 5,5t to ładowności zostałoby ci 18,5 t. Myślę że masz spory zapas.
Trochę mnie dziwi, że macie do takiej roboty takiego HDSa - nieskładanego.


Post Wysłano: 18 paź 2020, 20:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

mercedesy są solidne i ciężkie.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 19 paź 2020, 18:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Samochód ma 10,4m
Tamta przyczepa z linku łącznie z dyszlem ma 9m także jestem wdzięczny za cenne rady.
Wychodzi na to, że jedyny możliwy wybór to tandem 6,5m + 1,3m dyszel i mieścimy się w długości ( taką przyczepę już znalazłem i chyba nic bardziej pasującego łatwo nie byłoby mi znaleźć)
Miałem na oku też przyczepę Tandem 700cm, ale dyszel 160cm i już mamy 19m
HDS jest składany w Z - słusznie zauważyłeś, że inny byłby nieporozumieniem.
Sworzeń w haku ma 40mm także czeka jeszcze mnie wymiana na 50mm.
Z ładownością to się wstrzeliłeś idealnie jak wyciągnąć średnią z wyniku, bo w dowodzie ma 10 500kg :U


Post Wysłano: 19 paź 2020, 19:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Rozumiem, że ten samochód na zdjęciach to nie jest ten, do którego szukasz przyczepy, tak? Najlepiej byłoby dopaść taka przyczepę z jaką jeździł za granicą, o ile był konfigurowany jako cały zestaw. Wtedy masz wykorzystany każdy centymetr, ale i pewność że mieści się w normach (chociaż to zawsze warto sprawdzić).

A jaki HDS i jaka długość skrzyni? 10,4 m to wygląda na skrzynię 6,5 m+ 1m HDS + kabina sypialna. Do tego powinna siąść przyczepa 6,8m (dość popularny wymiar), o ile dyszel ma do 1,55m (u mnie maksymalnie skrócony 1,45m). Raczej tandem, dyszle przy obrotnicy są chyba dłuższe, ale nie dam sobie ręki uciąć. Warto sprawdzić. No właśnie, cześć przyczep, głównie tych nowszych ma regulowaną długość dyszla, weź to pod uwagę przy pomiarach.


Post Wysłano: 19 paź 2020, 20:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

to ten samochód ze zdjęcia z tym, że ma rozłożony HDS - po złożeniu składa się normalnie w Z.
Długość przestrzeni ładunkowej to 650cm, co z HDSem daje łącznie 10,4m
Z tego co dzwoniłem do sprzedających - to z obrotnicą są dłuższe - 200cm, a maksymalnie długi w tandemie był 160cm, a są i krótsze.
OLX cały przejechany i tak naprawdę tylko kilka tandemów w kwocie poniżej 30 tys można znaleźć. Głównie widziałem 6,5 lub 7m.


Post Wysłano: 19 paź 2020, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

To ten samochód ze zdjęcia z tym, że ma rozłożony HDS - po złożeniu składa się normalnie w Z.
HDS to jeden z największych jakie widać co jeżdżą po drogach.
Długość przestrzeni ładunkowej to 650cm, co z HDSem daje łącznie 10,4m
Z tego co dzwoniłem do sprzedających - to z obrotnicą są dłuższe - 200cm, a maksymalnie długi w tandemie był 160cm, a są i krótsze.
OLX cały przejechany i tak naprawdę tylko kilka tandemów w kwocie poniżej 30 tys można znaleźć. Głównie widziałem 6,5 lub 7m.


Post Wysłano: 19 paź 2020, 21:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

A no tak, na telefonie wydawało mi się, że L-ka, zwłaszcza, że z siodełkiem no i rozłożony. Teraz widzę, że faktycznie Z-tka.
Jak na niemiecką budowlankę to fakt, tą cięższą. Ale tak ogólnie to nie jest aż tak duży, do kontenerów to dopiero minimum :D
Ogólnie fajne auto, trochę zaskoczony jestem, że siodełko + Z-tka. Niepopularna konfiguracja, zazwyczaj albo pilot i Z-tka, albo siodełko i L-ka. Ile masz wysuwów? Dobrze widzę, że 4? Auto ma skrętną ośkę? Rozstaw osi 4,8 czy więcej?

Temat przyczep jest dość ciężki. Mało, drogie. Jeden handlarz kiedyś mi powiedział, że mały zarobek, a dużo miejsca zajmuje czy to w transporcie czy na placu. Można się rozejrzeć za granicą, ale tam też miodu nie ma. Przeróbki z BDFów średnio opłacalne (chociaż jest tego trochę w ogłoszeniach), bo i stal i aluminium są dość drogie.


Post Wysłano: 24 paź 2020, 6:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sie 2018, 19:14
Posty: 9

Rozstawu osi nie mierzyłem, ale oś ma skrętną.
Tandem kupiony.
Tak na szybko, bo przyczepa stoi w innym miejscu - W samochodzie mamy hak z trzpieniem 40mm. Czy podepnę pod to tandem, który ma mocowanie 50mm?
Bo to chyba nie kwestia trzpienia tylklo całego dyszla, który w 50mm jest większy i nie wejdzie do 40mm - czy tak jest?
Jeszcze mam taki problem z HDS jak HAK zamontować. Wysuw ma szerokość 70mm. Rozumiem, żeby zamontować HAK - muszę najpierw zamontować szeklę na wysuw i na to hak, ale ciężko o tak szeroką szeklę i ważą one bardzo dużo, a tak naprawdę potrzebujemy podnosić nie więcej niż 5T.


Post Wysłano: 24 paź 2020, 8:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2010, 23:04
Posty: 5095
Samochód: orange i grafitowy

zmienił bym sprzęg na fi 50.
fi 40 nie jeżdżą z tandemami - nie to obciążenie.
poza tym zanim dojedziesz do domu to rozwalisz tez ucho co jest na przyczepie.
sprzęgi są dostępne bez problemu wymiana max 2 godziny z przerwa na kawę (ja odkręcisz nakrętkę).

jak zrozumiałem jesteś z rejonu stolicy mogę polecić kogoś kto ma doświadczenie i ma graty ( łącznie ze sprzęgiem) może jak się dogadasz to stary sprzęg weźmie w rozliczeniu.

_________________
nie cytuję postów innych użytkowników :idea:


Post Wysłano: 24 paź 2020, 10:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5995

Zrób zdjęcie tego haka/mocowania przy hdsie, bo są różne rozwiązania. Palfinger, więc prawdopodobnie na końcu jest tuleja i faktycznie pasuje najlepiej duża szekla i na to hak. Masz rotator?
Nie pamiętam ile udźwigu ma moja, się znacząco przekracza udźwig HDSu. 5t to mają takie małe.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: