Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

jak w temacie,normalna temperatura pracy silnika iveco stralis retarder E6 480 11 litrow .Jaka temeperatura pracy silnika powinna byc . Jak szybko powinien osiagnac temperature pracy (po jakim czasie lub odcinku ).


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Równo 80 stopni.

Co do nagrzewania, iveco szybko łapie temperature, pod pełnym ładunkiem parę km i powinien od zimnego trzymać temp pracy.

Pusty to myślę 10 km max i też powinien mieć 80. Zależy też od warunków zewnętrznych.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Mam na rozkładzie Iveco . Niby wskaźnik pokazywał pionowo do górytj. 80st ale odczyt z can 75 -76 st .uważałem że za mało. Wymieniliśmy termostat tzn wkład ,na wskaźniku bez zmian temp ciągnik na pusto can 77-79. Nie miałem kontaktu nigdy wcześniej z Iveco więc wydaje mi się nisko.Uwazam że się nagrzewa bardzo długo chodź jeździłem solo bez naczepy. Auto uważam że pali za dużo....


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

We wtorek będę jechał pusto jakieś 17 rmc, z ciekawości zmierze, jak długo łapie 80.

W Iveco wiele pobocznych, oprócz stylu jazdy na wpyw na spalanie.

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 lis 2015, 1:19
Posty: 287

Cytuj:
We wtorek będę jechał pusto jakieś 17 rmc, z ciekawości zmierze, jak długo łapie 80.

W Iveco wiele pobocznych, oprócz stylu jazdy na wpyw na spalanie.
Jak w każdym samochodzie. Auto jeździ fantastycznie,żadnych zarzutów.Obnizylismy prędkość,uszczelnilismy dolot ,kolektor wydechowy raczej z tego co zaobserwowałem nie ma się do czego doczepić.Jedynie ta temperatura raczej jestem przyzwyczajony że powinno być ponad 80st ,bliżej 85. A nie poniżej 80.Nigdy nie miałem kontaktu z Iveco więc się pytam.Jwszcze mam pytanie czy układ oczyszczania spalin jest aż tak problematyczny w Stralisie E6,bo na razie takie opinie słyszałem.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6326
Lokalizacja: Wrocław

termostaty mają różne temperatury otwarcia, ja spotkałem się na pewno z 82, 86 i chyba 90.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Do Stralisa idzie dostać 78, 80 i 82 [*C]
Powyżej 90 to już wiskoza się załącza.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Dziś przy 0 stopni od startu z domu, 10 km i auto uzyskało 80.

W stralisie są dwa rodzaje termostatu, z retatderem i bez.
Różnią się temperaturą otwarcia.

Jeżeli masz podczas jazdy 80* i auto normalnie się nagrzewa i łapie temperature jest ok

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Oryginały są na 84st

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 lis 2005, 21:37
Posty: 48
Lokalizacja: Chelmek

Pacjent 480 z Internetem zawsze trzymał 80° , niestety przestał.
Wymieniłem termostat i Uszczelniacz pomogło znowu 80° , niestety po roku znowu coś i 72° .
Termostat na stół znowu nowy wkład termostatu i Uszczelniacz, niestety nie pomogło ciągle trzyma 72° przynajmniej na zegarach .
Już sam nie wiem , ktoś mi kiedyś gadał że przy intarderze jest drugi termostat, orientuje się ktoś coś w tym temacie?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Kto tam jeździ na Stralisie e6 niech podpowie przy ilu stopniach pod górę załącza się śmigło? W e5 to 91 stopni i wicher jak diabli a tu dalej cisza, 95 st. dalej cisza więc niewiem czy on dużo dalej go załącza czy coś nie teges. Z góry po włączeniu retardera to już przy 85 stopniach wiatrak chce wyssać dokumenty z kabiny :lol: więc śmigło żyje ale coś pod górę bardzo długo czeka...


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3609
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

W EVO MY16 trochę przeprojektowali przy pompie i termostacie i załącza się dopiero powyżej 100*C.
Pierwsze E6 działały tak jak w E5.

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 29 paź 2005, 23:08
Posty: 1697
Lokalizacja: Chełmek

Dzięki więcej niż 100 stopni nigdy nie było ale już to mi dawało do myślenia czy jest wszystko ok, widać coś pozmieniali i jest zupełnie inaczej niż w e5... Ten jest 480 '17 rok...


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 cze 2009, 20:45
Posty: 63
GG: 0
Samochód: volvo F 12

U mnie w euro 6 też się zastanawiałem, czy aby w tym samochodzie działa wiskoza, po telefonie do zaprzyjaźnionego serwisu Iveco okazało się,że wisko załącza się przy 98 stopniach, czyli, jeździć , wszystko w normie.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lis 2007, 19:37
Posty: 11
GG: 0

Witam. Iveco Stralis 460 e6, teraz przy tych temperaturach, załadowany, podczas podjazdu pod gorke łapie temperaturę 90 -100 stopni. Normalnie trzyma 80 stopni, co może być nie tak?


Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 25 lis 2013, 15:13
Posty: 3588
GG: 38530901
Samochód: Iveco
Lokalizacja: Oleśnica

Norma, tak ma być.
Jeździć, nawet nie obserwować :wink:

_________________
STRALIS
Jeździłem, ja też jeździłem dla Jeronimo, ale Martins lepij płacił i poszedłem tam, to już dawno było, zanim Rohling kupił Suusa.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 16 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: