Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2021, 21:53
Posty: 3

Witam,
od jakiegoś czasu nurtuje mnie pewne zagadnienie odnośnie wymiany oleju silnikowego w ciężarówce z HDS oraz podnośnik koszowy. Szukałem takie info w książkach serwisowych ciężarówek, oraz w internecie, ale wszędzie jest tylko ogólnikowo. Zasada wymiany oleju w aucie osobowym/dostawczym jest mi znana, co 15tys. km lub co roku gdy pojazdy jeździ dużo po mieście, na krótkich odcinkach. Natomiast w samochodach ciężarowych wszędzie znajduję informacje że co 60tys. km (lata nie są nigdzie uwzględniane) i to ma sens w przypadku pojazdów robiących masę kilometrów rocznie, ale co w przypadku takim jak u mnie, gdzie posiadam w firmie ciężarówkę z HDS'em oraz z podnośnikiem koszowym, więc ciężarówka jest tylko pojazdem do przewozu tych urządzeń około 10-20km (bardzo rzadko zdarza się dalej) a później taki pojazd na wolnych obrotach przez 5,6,8 a czasami więcej godzin pracuje na postoju. Po powrocie na bazę stoi tydzień, dwa czy nawet miesiąc bo nie jest potrzebny codziennie, a w zależności od potrzeby w aktualnie wykonywanym przez naszą firmę zleceniu. Więc sumarycznie rocznie robi śmieszne przebiegi w kilometrach, bardziej w motogodzinach. Jak w takim przypadku podchodzić do kwestii wymiany oleju silnikowego ciężarówki? Na tą chwilę robię wymianę co 2 lata, ale zacząłem się zastanawiać czy to nie za rzadko? a może wręcz odwrotnie, zbyt często? bo gdyby stosować ogólną zasadę 60tys. kilometrów to nigdy bym takiej wymiany oleju nie wykonywał, bo te pojazdy takiego przebiegu za szybko nie zrobią :)

Czekam na porady, może ktoś posiada takie urządzenia i coś doradzi jak to robi u siebie.

Pozdrawiam!


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1617
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie ma takich ogólników jak 15 osobówki, 60 ciężarówki. To określa producent danego pojazdu.

W instrukcji np Man'a jest, że jeśli nie robisz więcej jak 30tyś rocznie - wymieniasz co rok lub 600godzin

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 480
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Moim zdaniem jeśli jeździsz na pełnym syntetyku to możesz sobie pozwolić na wymianę co dwa lata ,te oleje wolniej się starzeją i zmydlają mniej utleniają i wchłaniają mniej pary wodnej. Jeśli półsyntetyk lub mineralny to koniecznie co roku. Olej najbardziej traci swoje właściwości zimą i przez rozrzedzenie ON a najgorszy jest płyn chłodniczy z glikolem.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 23 kwie 2021, 21:53
Posty: 3

Czyli jednak chyba będzie trzeba co roku robić te wymiany, bo do obu maszyn gdy były kupowane był lany olej 15w40 więc też taki dalej stosowałem, a przesiadka z mineralnego na syntetyk w 15 letnich sprzętach chyba już nie wchodzi w grę.

Dzięki za porady, mam nad czym pomyśleć.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 4 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: