Update!
tl;dr: naprawiłem
Długo szukałem w necie schematów instalacji elektrycznej dla Atego. Po długim szukaniu przeczytałem, że schematy i instrukcje napraw są zawarte w oprogramowaniu serwisowym Mercedesa: EWA i WIS.
Dwa dni zajęło mi znalezienie działającej wersji i uruchomienie jej na maszynie wirtualnej.
Odpaliłem WIS. Znalazłem interesujący mnie schemat elektryczny. Okazało się, że przewód elektryczny z pompy adblue biegnie do sterownika adblue i we wtyczce o symbolu A95 są to piny nr 50 i 51.
Sprawdzam multimetrem żyły: jedna jest OK, druga niestety nie, także wyjaśnił się problem niedziałającego układu.
Wymontowałem akumulatory, następnie wymontowałem rzeczony sterownik i zabrałem się za podłączenie bypassa z wtyczki A95 aż do pompy. Nie liczyłem się z tym, że znajdę miejsce uszkodzenia żyły.
Rozcinam peszel przy wtyczce, by tam się podpiąć z nowym kablem a ja tu widzę na izolacjach żył mokrą śniedź. Już czułem co się dzieje, przesunąłem peszel i pokazała mi się wyżarta (przez wodę, nie przez gryzonia
) dziura w kabelku. Naprawy nie było więc wiele, bo wyciąłem uszkodzony fragment i wlutowałem ok 10 cm kabla.
Poskładałem graty z powrotem, auto odpala, błędy się więcej nie wyświetlają.
Temat można zamknąć.