Witam mam problem z manem TGA nie odpala. Po podpompowaniu pompką ręczną pali od strzała , po zgaszeniu i odczekaniu 20 sekund znowu nie odpali - znowu pompowanie i pali. Błąd jaki się zapala po dłuższym kręceniu rozrusznikiem EDC 00094-02.
Wymieniłem filtr paliwa i pompkę ręczną z odstojnikiem - nic nie pomogło. Gdzieś jest pewnie jakiś zaworek zwrotny albo raczej jakiś zaworek utrzymujący jakieś cięnienie w pompie wysokiego ciśnienia albo może w pompie wstępnej. Naprowadżcie mnie co się mogło zaciąć że wystarczy 20 sekund i już nie pali bez pompowania.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Począwszy od tego czy ten plastikowy dzwon w obudowie filtra paliwa jest dokręcony do końca, korek spustowy z obudowy filtra paliwa czy jest szczelny.
Następnie w pompie zębatej masz zaworki i na końcu masz dwa zaworki w samej pompie paliwa te dwa od góry.
No i problem dalej nie rozwiązany.
Pompkę zębatą wymieniłem nową Bosch , pompka ręczna nowa , nowy filtr paliwa.
Zaworki te 2 od góry pompy wysokiego ciśnienia przedmuchane , nic niepokojącego nie zauważyłem w nich.
Auto odpala samo bez pompowania pompką ale kręci 5-7 sekund zanim załapie zapewne odpala za sprawą nowej pompki zębatej.
Nie wiem czego się złapać teraz- może w podstawie filtra paliwa gdzieś jest problem
Zauważyłem taką dziwną przypadłość - a może tak ma być - po zgaszeniu silnika odkręcam filtr paliwa i całe paliwo spływa w dół podstawy filtra , przy końcówce zasiorbie paliwem tak jakby coś wciągało to paliwo , jak całe zleci , napompuje pompką paliwa do pełna i już nie spływa.
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
Czyli wszystko jest ok jeśli odpala po 5 sekundach po wymianie filtra paliwa lub odpowietrzeniu
Trzeba się przejechać autem aby się dobrze odpowietrzył filtr paliwa bo u góry pod tą plastykowa pokrywką zbiera się powietrze i dlatego trzeba dłużej kręcić rozrusznikiem po wymianie filtra paliwa
Co do tego spływu paliwa z obudowy to tak jak wcześniej pisałem trzeba było sprawdzić czy ten plastykowy rdzeń na który wchodzi filtr paliwa jest dobrze dokręcony
Jeśli nie będzie to paliwo będzie się cofać do zbiornika paliwa z obudowy filtra paliwa
No i faktycznie miałeś rację , po jeździe się do końca odpowietrzyło i odpala już normalnie , a co było przyczyną to pewnie pompa zębata a raczej któryś z zaworków się zużył.
Ale podczas tej awarii zauważyłem że filtr paliwa po 7 miesiącach był czarny od oleju silnikowego, którędy zaciąga wtryskami ? przelewami ?
Rejestracja:14 mar 2005, 15:22 Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA
W tym układzie paliwowym nie ma możliwości aby olej silnikowy dostał się do paliwa. Pompa paliwa jest smarowana paliwem
Co do czarnego filtra paliwa są dwie obcje kiepskiej jakości paliwo lub przedostająca się sadza z nieszczelnej uszczelki miedzianej pod wtryskiwaczem.
Lub sam wtryskiwacz a dokładnie sama końcówka wtryskiwacza za słabo dokręcona do wtryskiwacza
Kiedyś miałem taki przypadek wtryskiwacz po regeneracji a końcówka za słabo dokręcona i kompresja z silnika z sądzą szła w układ paliwowy
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 14 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę