Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 maja 2023, 0:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2023, 0:10
Posty: 4

Witam. Pacjent to Mercedes Actros MP4 1845 z 2015r. Problem jest tego typu, że po rozgrzaniu zaczyna pracować na 3 cylindry.Błąd jaki wyrzuca to "wspólny przewód elektryczny z elektrozaworów do iglicy wtryskiwacza cylinder 1,2,3 ma zwarcie do plusa". Wtryskiwacze podmienione i brak poprawy. Dodam, że auto na postoju może chodzić cały dzień i pracuje prawidłowo. Dzieje się to głównie gdy po przejechaniu kilku kilometrów zatrzymam auto na chwilę (nie ważne czy zgaszę auto czy nie) i ponownie ruszam. Wtedy po przejechaniu dosłownie 500m zaczyna chodzić na 3 cyl.
Odłączałem texa 1,2,3 cylinder i faktycznie jest brak reakcji. Czyli nie pracuje. Zgaszę auto lub usunę błąd texa i wszystko jest okej. Można wkręcać go na różne obrotu i pracuje prawidłowo. Ruszam 500metrow i pracuje na 3 cylindry.
Przepraszam, że napisałem taką lekturę, ale chciałem opisać i podać jak najwięcej informacji. Pozdrawiam


Post Wysłano: 16 maja 2023, 10:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 lis 2009, 18:59
Posty: 4071
GG: 1
Samochód: brak
Lokalizacja: Jawor

Zweryfikuj pracę i podłączenia zaworów hamulca wydechowego.

_________________
1. forowicz Wagi Ciężkiej


Post Wysłano: 16 maja 2023, 12:01
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Uszkodzona wiązka wtryskiwaczy, ale bardziej obstawiam uszkodzony sterownik silnika, rozeschnięte kondensatory. Skoro na zimnym silniku działa normalnie / sterownik silnika w tym momencie jest zimny.
To normalne przy takiej awarii że odłącza na raz trzy wtryskiwacze

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 16 maja 2023, 20:02

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Jeśli jest dostęp to podgrzej opalarką z 15 minut na 80 stopni sterownik na zimnym silniku i spróbuj jechać jeśli przestanie chodzić na tych cylindrach to masz winnego .


Post Wysłano: 16 maja 2023, 22:37

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2023, 0:10
Posty: 4

Cytuj:
Jeśli jest dostęp to podgrzej opalarką z 15 minut na 80 stopni sterownik na zimnym silniku i spróbuj jechać jeśli przestanie chodzić na tych cylindrach to masz winnego .
Jutro to sprawdzę i dam znać co się dzieje. Dzięki


Post Wysłano: 25 maja 2023, 23:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2023, 0:10
Posty: 4

Witam. Dopiero dziś wziąłem się za tego Mercedesa i po podgrzaniu sterownika błąd wyrzucił dużo wcześniej niż ostatnio. A więc ster silnika na 99% uszkodzony. Teraz pytanie. Posiadam taki ster silnika( z tymi samymi numerami rzecz jasna) i czy dam radę sam go zakodować Texa IDC5? W TEXA mam opcje "WYMIANA ECU/KODOWANIE"
Tylko zastanawiam się czy to nie jest opcja do kodowania nowych ,czystych sterowników. Może ktoś z was to robił texa i coś podpowie


Post Wysłano: 26 maja 2023, 19:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 gru 2007, 17:41
Posty: 479
Lokalizacja: Gąsewo ( i tak nie wiesz gdzie to)

Nie znam Texy .Moim zdaniem wchodzisz w wymianę zapisujesz na komputerze pliki z pamięcią ,po wymianie sterownika na nowy czysty wchodzisz w kodowanie i zapisujesz w sterowniku pamięć ze starego .Przy wymianie na używany musisz najpierw wyczyścić pamięć a potem zapisać pamięć ze starego . Warto zapisać na wszelki wypadek pamięć z tego na wymianę .


Post Wysłano: 02 cze 2023, 23:33

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 maja 2023, 0:10
Posty: 4

Witam po przerwie. Przepraszam, że dopiero piszę, ale wkońcu udało sie naprawić Mercedesa. Generalnie uszkodzony był ster silnika, a dokładniej tranzystor się upalił. A prawdopodobną przyczyną tego uszkodzenia, były przetarte kable od podgrzewacza Ad-blue. Mimo,że błąd podgrzewacza miałem od samego początku,jakoś nie brałem go pod uwagę. I to był błąd do którego się przyznaję. Teraz autko śmiga aż miło.
Dzięki za pomoc


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 8 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: mariuszduzy i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: