Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 31 sie 2024, 16:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Siema

Ma ktoś jakieś doświadczenie, wiedzę, spostrzeżenia, zasłyszane historie i opowieści parkingowe na temat tego typu zabudowy?

Przydałaby mi się naczepa mega, jednocześnie platforma, burtówka, firana, do transportu kontenerów, z kłonicami, podłoga na wysokości +/- 100 cm, a do tego do zapięcia pod ciągnik przynajmniej z hydro :D
No i wykminiłem, że taki OpenBox spełnia przynajmniej część moich potrzeb, o ile oczywiście uda się trafić, bo to niszowy sprzęt.
https://www.youtube.com/watch?v=2vypVhXl_zw


Post Wysłano: 02 wrz 2024, 21:32
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1607
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
a do tego do zapięcia pod ciągnik przynajmniej z hydro :D
100 cm podłoga - a tam siodło w najniższej opcji 122cm :(

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 04 wrz 2024, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Wiem, coś za coś. Chyba jednak wolałbym megę i jej przestrzeń ładunkową.


Post Wysłano: 05 wrz 2024, 12:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2024, 12:19
Posty: 2

Troszkę podzielę się informacjami, ponieważ kilka lat temu dość mocno rozważałem taką naczepę.

Ogólnie, moim zdaniem, ta zabudowa średnio nadaje się do regularnego wożenia czegoś na paletach, co będzie ładowane po całej szerokości. Sprawdź sobie dokładnie wymiary (szerokość) wewnątrz i na zewnątrz. Wtedy można było wziąć podwozie jak dobrze pamiętam KRONE, WIELTON, SCHWARZMULLER i chyba LECITRAILER... Swego czasu przedstawiciel handlowy informował, że naczepy pod ich zabudowy są specjalnie robione węższe, aby ta zabudowa się mieściła w granicach normy. Przez to też, jak np. załadujesz dwie eurówki na 2.4m, a wiadomo, że ich idealnie nie ustawisz, mogą być rozepchane, coś delikatnie wystawać itp., to możesz mieć problem potem tą zabudowę zamknąć. Informacje co do szerokości to są sprzed bodaj 6 lat. Tak to wtedy wyjaśniali, może coś pozmieniali konstrukcyjnie, musisz dopytać, a jeśli będziesz brał coś z rynku wtórnego, to po prostu pomierzyć.

Możesz również kupić samą, nową zabudowę i zamontować na używaną naczepę (kiedyś to była cena jakoś 12-15k EUR), ale chyba pozostanie Ci problem z szerokością (standardowa naczepa + ta zabudowa prawdopodobnie przekracza dopuszczalną szerokość, chyba że jak wyżej coś konstrukcyjnie pozmieniali). Zabudowę zrobią Ci na wymiar jaki chcesz... Ogólnie dość normalna firma, a składają to u nas w Polsce pod Kutnem. Dostając ofertę pytaj o dokładną szerokość wewnętrzną skrzyni z zamkniętą zabudową, a nie szerokość samej platformy.

Brak multilocka dla niektórych może być poważnym problemem.

Moim zdaniem, ta naczepa ma sens, jeśli masz minimum połowę tras zapewnionych na platformę, tak że np. masz fajne wyloty z lekkim gabarytem i na powrocie ładujesz cokolwiek. Bawienie się w takie wynalazki "bo się przyda" może wyjść średnio w codziennej eksploatacji.

Są też podobne naczepy, głównie z tego co widziałem Schwarzmullery, dużo tego Czesi mają, a na Śląsku np. użytkował to Sachs Trans... cała zabudowa jeszcze bardziej się składa do przodu, tak że prawie całą długość naczepy masz dostępną. Niemniej działanie tej zabudowy jest nieco bardziej upierdliwe.

Przykładowy link do jakiegoś starego hebla:
https://www.veacom.cz/pl/vehicle/detail/11947

Tutaj link do galerii na stronie czeskiej firmy FRAMA, która użytkuje dużo tych naczep:
https://www.framacz.cz/en/gallery/


Post Wysłano: 06 wrz 2024, 21:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 5972

Dzięki za mega konretną odpowiedź. Zwrócę uwagę na wymiary, bo faktycznie to jest poważny problem. Multilock jest zastąpiony uchwytami w obrzeżu? Ma takie duże uszy do łańcuchów?

Jako alternatywę rozważam zwykłą platformę megę, ale przynajmniej z zamkami do kontenerów. Ale plandeka by się przydała, bo niektórych rzeczy nie chcą ładować na platformę, a np. kostki brukowej nie załadują na wielu fabrykach bez burt.

To co ja widzę, to głównie Krone, nie ukrywam, że wolałbym trafić schwarzmullera.

Kto jest producentem tej zabudowy, którą pokazałeś?


Post Wysłano: 07 wrz 2024, 21:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 03 cze 2007, 15:41
Posty: 1072
Samochód: MAN TGX 18.440
Lokalizacja: Kraków

Dla Framy i Sachsa na pewno robił to Schwarzmuller.
Coś takiego w ofercie ma też czeski Panav


Post Wysłano: 08 wrz 2024, 8:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 wrz 2024, 12:19
Posty: 2

Tego typu zabudowę widuję na Schwarzmullerach. Szczegółów nie znam, czy to zabudowa producenta naczep, czy jakaś osobna firma robi takie twory. Natomiast jest tego dużo więcej niż Libnera i łatwiej o używkę, zwłaszcza z CZ.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: