MAN masz rację - częściowo
Istnieją dwa sposoby używania gazu LPG czy CNG w silnikach diesla:
1. opisany przez Ciebie (gdzie gaz jest w zasadzie jedynym paliwem)
2. ten, o który pyta korkie
Drugi polega on na dodawaniu do dolotu LPG bądź CNG, czy propanu.
Ma to pozwolić dopalić niespalony w całości ON (podobno spalane jest tylko ok. 80% podanego paliwa) w komorze spalania, dzięki czemu ma wzrosnąć moc bądź spaść zużycie paliwa, a także zwiększa czystość wydalanych spalin.
Tematem interesowałem się trochę 4 lata temu.
W wyszukiwarkach szukajcie np.
dual fuel diesel
Przykładowa strona firmy montującej system:
http://www.ilovesponge.com/spongecars/d ... hnical.htm
Nie dotarłem wtedy do polskich stron o tej tematyce.
Były tylko wzmianki o wystawieniu takiego systemu w aucie dostawczym przy okazji jakichś targów na Śląsku w 2002 roku i kilka zapytań na forum stron użytkowników samochodów z lpg.
Z amerykańskich stron wynikało, że to rozwiązanie jest dość długo znane u nich - może forumowicze pracujący w Stanach się wypowiedzą?
Na pewno moze się to sprawdzać w starszych konstrukcjach silników - w nowych z systemami oczyszczania i dopalania spalin nie ma chyba sensu - tam lepiej spróbować podziałać elektroniką