Witam To moj pierwszy post Nazywam się Damian Bigos pewnie niektorzy mnie znają z innych forum jak np. Harnaś przypuszczam
Mam 19lat kat. B,C,C+E badania psychotechniczne i lekarskie oraz karte kierowcy, czekam na kase na kurs na przewoz towarów.
Po tej krotkiej autoprezentacji tekst zwiazany z tematem: co do wieku wszystko dobrze wytłumaczyliście ale nie nurtuje was po co wam E do C skoro możemy jezdzić tylko do 7,5t? przeciez to tylko bus z przyczepą ale wtedy wystarczyło by nam B+E też mnie to zastanawiało i postanowiłem zadzwonić do WITD w Rzeszowie gdzie mieszkam tam Inspektor transportu udzielił mi informacji że zgadza się możemy jezdzić do 7,5t solówką ale w dowodzie rejestracyjnym jest wbita DMC solówki bez przyczepy także jeżeli ją przypniemy to dalej będziemy jezdzić samochodem o DMC 7,5t więc zapytałem jak to działa? Wytłumaczył mi po konsultacji z innym inspektorem że do 21roku życia prawojazdy kategori C+E do jazdy w celach zarobkowych działa tak jakbyś my mieli C1+E a więc możemy zarobkowo jezdzić Ciężarówkami o DMC 7,5t z przyczepą co w całości nie może przekraczać
DMC 12T co znacznie rozszerza wachlarz jazdy dla nas
bo wszystkie zestawy kubaturowe mieszczą się własnie w tym przedziale. Dodatkowo bo o tym jeszcze nikt nie pisał możliwy do obejścia nasz młody wiek jest poprzez Działalność Gospodarczą... Prawo ma zasięg jednego szczebla co oznacza że jeżeli jesteśmy kierowcami w firmie świadczymy sługi przewozowe dla spedycji...Jeżeli jesteśmy na DG świadczymy usługi jako kierowca tej firmie a ona świadczy usługi transportowe dla inncyh firm tzn że w firmie takiej jak np. Omega Pilzno która zatrudnia kierowców na działalność prywatną brak nam ograniczeń
a przynajmniej tak mi to wytłumaczono
PS. Sory za taki ESEJ