Dzięki 30° kątowi natarcia i zejścia oraz dużemu prześwitowi i wysoko umieszczonym elementom zawieszonym, Kerax z wielką łatwością pokonuje wzniesienia i głębokie rowy. Manewry są ułatwione dzięki układowi wspomagania kierownicy o małym promieniu zawracania.
Jako wieloosiowa wywrotka, przy zastosowaniu odpowiednich opon i prostej przedniej osi, Kerax może wykazać się prześwitem 395 mm. Tylny most o podwójnej redukcji zapewnia.
Systemy dodatkowe:
* System czterokanałowy ABS (seryjnie) zapewnia kontrolę toru jazdy podczas hamowania, nawet na śliskiej nawierzchni i w sytuacji awaryjnej.
* Hamulec silnikowy J (opcja) i hamulec na wydechu pozwalają na bezpieczne pokonywanie długich i stromych zjazdów.
walniacz Intarder (opcja)
# UL>Zwalniacz hydrauliczny, o mocy hamowania 600 KM zintegrowany ze skrzynią biegów i połączony z systemem V-MAC, pozwala ograniczyć zużycie hamulców. Hamulec zasadniczy zachowuje swoje zalety niezależnie od warunków jazdy
# Bezpieczeństwo i trwałość: Zwalniacz pozwala na ograniczenie niebezpiecznego zużycia okładzin hamulcowych - zwłaszcza przy dłuższych zjazdach. Trwałość okładzin może być nawet trzykrotnie większa.
# Hamowanie jest pewniejsze. Intarder gwarantuje pewniejsze zachowanie pojazdu podczas zjazdów. W połączeniu z tempomatem (regulatorem prędkości montowanym seryjnie), pozwala pokonywać długie zjazdy dzięki automatycznie regulowanej mocy hamowania tak, aby utrzymać wymaganą prędkość.
Tempomat
Tempomat Cruise Control, inteligentny regulator prędkości, potrafi dobierać wykorzystanie silnika w zależności od rodzaju drogi. Kierowca może zdjąć nogę z pedału gazu zachowując jednocześnie stałą prędkość pojazdu.
Warm up - Keep warm
Funkcja KEEP WARM pozwala na automatyczne utrzymywanie optymalnej temperatury kabiny podczas dłuższego postoju pojazdu .
WARM UP ułatwia rozruch silnika i szybkie nagrzanie wnętrza kabiny. Silnik szybciej osiąga optymalną sprawność, zmniejszając jego zużycie