Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 28 gru 2006, 11:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 28 paź 2006, 16:29
Posty: 89
Lokalizacja: :::SZCZECIN:::

I jeszcze Thomsen taka rada dla ciebie. Jeżeli chcesz jeździc na ciągniku to wsiadaj odrazu na niego. Nie baw się w tandem bo jego to miałeś na kursie prawa jazdy. No chyba że wolisz jeździc na tandemie to juz sprawa jasna do jakiej firmy się zatrudnisz...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 14:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

miałem, miałem ... na egzaminie zresztą też mam ... :| żadnych solówek, czy innej wersji przejściowej ... od razu na ciągniki, co z tego że, najpierw jako drugi ... a potem na własny już ...

dzięki za radę :)

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 14:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

A co za różnica, czy jeździsz ciągnikiem z naczepą czy tandemem, jeżeli w obydwu przypadkach dmc jest 40 ton :?: :idea:


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

nie no ... różnica w DMC jest żadna ... ale chyba troszkę inaczej się jeździ tandemem, a troszkę inaczej ciagnikiem z naczepą ?? i chyba łatwiej się przesiąść z ciągnika na ciągnik innej marki, niż z ciągnika na tandem - lub odwrotnie ?? mnie osobiście do tandemów nie ciągnie ... wolę jednak klasyczne ciągniki ...

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 14:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 lip 2005, 20:55
Posty: 2885
GG: 1
Lokalizacja: Gdynia

Wiesz co kolega, Twoje zdanie czym chcesz jeździć, ale jak by na tandemie płacili ci więcej mimo to został bys przy ciągniku?


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 14:55
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Nie ma dużej różnicy pomiędzy tandemem a ciągnikiem z naczepą.
Minusem jest rozczepianie zestawu przy zał. tyłem, chociaż w nowych "przejazdowych" nie ma już tego problemu. Trzeba być troszkę bardziej ostrożnym (zwłaszcza jak jesteśmy załadowani pod sam sufit) - szczególnie zdradliwe są przejazdy z jednej nitki autostrady na drugą podczas remontu (jeżeli są na różnych wysokościach). A tak to? Tandemem nie trzeba brać tak dużego łuku i jest lepszy komfort jazdy. Co do manewrowania, to przecież również "łamie się" tylko w jednym miesjcu, to co za problem....


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 15:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Minusem jest rozczepianie zestawu przy zał. tyłem
jeżeli masz troszkę wolnego placu i nie rozładowujesz się pod rampą to niema tego problemu, wystarczy go tylko dobrze złamać...


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 16:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

odp. dla kolegi Edler'a: będę dopiero zaczynał, więc jasna sprawa że, tam gdzie będą lepsze warunki i lepsza kasa, tam pójdę ... może być nawet stara Scania serii 3, aby jechała i się nie psuła ... nie jeździ się dla pięknego auta, tylko dla kasy ...

odp. dla igoR84 jeśli miałbym wybór między Jelonkiem, a nową Scanią R - to oczywiście że, wybiorę Rkę ... !!

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 16:38
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Cytuj:
odp. dla kolegi Edler'a: będę dopiero zaczynał, więc jasna sprawa że, tam gdzie będą lepsze warunki i lepsza kasa, tam pójdę ... może być nawet stara Scania serii 3, aby jechała i się nie psuła ... nie jeździ się dla pięknego auta, tylko dla kasy ...

odp. dla igoR84 jeśli miałbym wybór między Jelonkiem, a nową Scanią R - to oczywiście że, wybiorę Rkę ... !!
Jedno drugie wyklucza!! A co jeśli trafisz na gościa który daje Ci do prowadzenia Jelcza i dobre pieniądze?? Poza tym mało rozsądnych przedsiębiorców daje nowy samochód dla młodego.

A jeśli chodzi o różnice między tandemem a łamańcem to raczej dużych nie ma. Dobrze przedstawił Ci to kolega Pazdz . Tandem ma mniejszą zwrotność jeśli chodzi o manewry na niewielkim placu. Jest za to wygodniejszy bo jest sztywny a nie skacze jak łamaniec.
A pozwolę sobie napisać nie obrażając nikogo że "kiepskiej tancerce to nawet majtki przeszkadzają".


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 16:47

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 gru 2006, 11:42
Posty: 358
GG: 175257427
Lokalizacja: Sweden

kolego waldii to o Jelonku, to miało być do igoR84 [avatar] ... kolegę Pazdz szanuję za wiedzę praktyczną - a tej nigdy nie jest za mało ...

a co do kiepskiej tancerki - to zobaczymy ... na razie mam egzaminek na "CE" do zrobienia ... a potem się zobaczy, do której firmy trafię ... i czy się z czasem primabalerina nie zrobi :D

_________________
"... Life's simple, make choices, don't look back ..."


Tytuł:
Post Wysłano: 28 gru 2006, 19:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

Cytuj:
nie jeździ się dla pięknego auta, tylko dla kasy ...
to mnie rozbiło..... :/

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 20:43
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 lis 2005, 17:01
Posty: 487
Lokalizacja: kędzierzyn-koźle

Kolego tu musisz wybrać sam i przeanalizować, jakich ładunków będziesz miał więcej i co ten samochód ma robić częściej. Osobiście wole tandemy.


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 kwie 2006, 14:55
Posty: 1588
Lokalizacja: Brzesko

Swoja droga co do tandema, to stojac bokiem do wiatru, jest mniejsza wygoda wypoczynku. Wiatr uderza w skrzynia, a ta delikatnie kolyszac rama wprawia w ruch kabine. A w trakcie snu niekotrym moze to przeszkadzac.

_________________
www.Truck-Spotters.eu


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 wrz 2006, 3:24
Posty: 109
GG: 6579088
Samochód: Mercedes W124 200D
Lokalizacja: Wałbrzych

Cytuj:
Swoja droga co do tandema, to stojac bokiem do wiatru, jest mniejsza wygoda wypoczynku. Wiatr uderza w skrzynia, a ta delikatnie kolyszac rama wprawia w ruch kabine. A w trakcie snu niekotrym moze to przeszkadzac.
Potwierdzam, strasznie buja wtedy całym autem...


Tytuł:
Post Wysłano: 02 sty 2007, 23:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 lis 2006, 17:52
Posty: 161
Lokalizacja: Knyszyn->(Podlasie)<-Poland

koledzy ja zauważyłem że większość zestawów Litwińskich to tylko tandemy :wink: ja myśle że tandem jest o wiele praktyczniejszy bo możesz sie rozpiąć i lecieć samą solówką a z powrotem sie spiąć i pojechał :wink: ja bym stawiał tylko na tandem jako kupujacy sprzęt i jako przyszły kierowca :) pozdrawiam

_________________
Obiekt mego pożądania -Renault Magnum Vega!!!


"Zamiast szukać winnych jak najdalej od siebie wystarczy spojrzeć w lustro i zacząć poprawę od najtrudniejszej osoby: samego siebie."-Cyryl


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 10:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Cytuj:
ja myśle że tandem jest o wiele praktyczniejszy
I tu kolego jesteś w błędzie!!! O wiele praktyczniejszy jest zestaw C+N. Na łamańca weźmiesz to co na tandem natomiast w drugą stronę tego już nie zrobisz.


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 13:45
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Po pierwsze nie ma tak, nigdy nie było i nigdy nie będzie, że ktoś sobie kupi tandem, bo mu się lepiej podoba. Auto kupuje się pod daną robotę. To, że zestawy tandemowe wyglądają ładniej (według mnie), to moja subiektywna opinia. I nie można mówić, że tandemy są lepsze, czy gorsze niż C+N. Ich zaletą jest większa kabatura. Teoretycznie jest zbliżona ładowność, ale zazwyczaj wozi się ładunki lekkie i średnie (15 t.) (meble, styropian, etc). Co nie oznacza, że nie można obładować tego na maksa, ale.... :?


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 14:45

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

-tandemy mają większa kubature średnio o 20-25 m3 co za tym idzie ten sam ładunek który wieziemy na naczepie powiedzmy 25 ton załadowany pod sam dach na tandemie będziemy mieli załadowani dużo niżej , co za tym idzie dużo lepiej i bezpieczniej się jedzie,
-długość ładunkowa jest większa o 2 - 3 metry- lepiej mozna rozłożyć ładunek,
-auto ma podobną długość do przyczepy - mniej buja na zakrętach i jest bardziej stabilniei
-jest lepszy komfort jazdy, gdyż zestawy przestrzenne najczęściej mają też i przód na poduszkach, więc tym się płynie po polskich dziurach,
-dla mnie jedyną wadą jest konieczność rozpinania jesli nie ma się przedjazdowej przyczepy.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 14:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2006, 16:11
Posty: 713
GG: 41206084
Samochód: SCANIA R420
Lokalizacja: Augustów

Co byś powiedział kolego jak byś woził np rury "wavin" o długości ok 10m czyli nie zarzucimy tego na tandem.A jak mamy zwykłą firanke ładnie ładujemy od boczku i lecimy.Czyli wychodzi ze cześć ładónków nie da rady wozić tandemem.

_________________
scania R-serie "Stronger than ever"

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
International Transport

Augustów najpiękniejsze miasto Polski


Tytuł:
Post Wysłano: 03 sty 2007, 15:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2006, 8:14
Posty: 202

no fakt nie pomyslałem o rurkach, jeśli nie można ich pociąć :lol: to nie da rady przewieźć tego na tandemie , chociaż mieliśmy już przyczepy o długości 9.40 i tam 10 metrową mozna spokojnie przewieźć.

_________________
- szybciej , szybciej...
-... i tak powoli będą Cię wynosić...
--------------------------------------------------------------------------------------------
SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW, NACZEP : http://www.nego.otomoto.pl


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: