Cytuj:
Nie wiem czy kidokolwiek woziłeś koparki lub je mocowałeś, przy kołowych jest jeszcze w miarę z mocowaniem, natomiast przy gąsienicowach , nie ma gdzie zaczepić i większość kierowców "łapie" za gąsienice, gdyż zaczepianie byle gdzie nie ma sensu, bo można tylko coś uszkodzić przy takiej koparce...
Większośc ładunków jakie wozimy to takie jak ta koparka powyrzej.
Chodzi mi o to aby złapać za gąsienice z lewej i do prawej strony nazcepy i tak cztery łańcuchy dwa z przodu dwa z tyłu.
Cytuj:
oczywiście są i dłuższe wszystko jest kwestią ceny
Na bezpieczeństwie nie można oszczędzać. Samochód wożący takie ładunki powinien miec odpowiedni osprzęt do ich zabezpieczenia.
Cytuj:
nominalnie może mają łańcuchy i 8 ton , jednak my ciągneliśmy na takim łańcuchu zestaw ważący 18 ton pod górkę w niemczech - nie jest to żadna reguła ani zasada to co mówię, jednak łańcuchy wytrzymują dużo więcej niż mają znamionowo, w końcu taka ich rola
Tu się zgodze ale w zależności od wagi łałdunku trzeba dobrać odpowiednią ilość łańcuchów
Cytuj:
owszem może i BAG wymaga, ale tak tej koparki nie można przymocować i ja nie widziałem jeszcze innego mocowania gąsiennic,
My inaczej nie mocujemy i powiem Ci mało widziałeś bo większość tak mocuje tak masyny bo jest to najbezpieczniejszy sposób.
Cytuj:
Jesli jest tak jak mówisz to nie dziwię się że kiedyś spotkałem przed świeckiem polski gabaryt wiozący ogromny element czegoś który zsunął się z naczepy i czekał na przyjazd dzwigu, który miał ustawić z powrotem ładunek na swoje miejsce.
To nie koniecznie wina młodych każdemu może się zdażyć coś nie przyjemnego