Strona 8 z 17 [ Posty: 335 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1017 Następna
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 18 maja 2010, 14:31

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 lip 2009, 23:21
Posty: 68
GG: 0
Samochód: volvofh12

I tak w Polsce mozesz jechac pow 3,5 t max 80 km/h, więc jak chce i czas go nie goni czemu a 70 to wcale nie tak mało.


Post Wysłano: 18 maja 2010, 14:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 19:48
Posty: 97
GG: 19905821
Samochód: ---
Lokalizacja: Środa Śląska

Mówię około 70 , jak się oszczędza to przecież się zazwyczaj rozpędza i potem bez gazu spory kawałek . Po za tym jak to mówią " Lepiej dojechać 5 minut później i przeżyć " .


Post Wysłano: 20 maja 2010, 13:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 gru 2008, 20:28
Posty: 190
GG: 9542791
Samochód: A raczej jego brak...
Lokalizacja: Pisz NPI

Nie wiem, może ktoś to wymienił, ale chińczyk lubił sobie brudzić sam lusterka... tak przynajmniej było u mnie.

_________________
Stoi na stacji lokomotywa...


Ostatnio zmieniony 20 maja 2010, 18:02 przez Bajzel, łącznie zmieniany 1 raz.
U Ciebie w tirze tak było? A to Twój własny czy firmowy? ETS już ma takie modyfikacje, że lusterka się brudzą?


Post Wysłano: 22 maja 2010, 16:21

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 19:48
Posty: 97
GG: 19905821
Samochód: ---
Lokalizacja: Środa Śląska

No Maderfaker Ja dalej czekam na twoje zdjęcie . Mam pytanie , jeśli mamy pełny zbiorniczek AD blue i wyświetla nam ,żeby dolać mocznika , to wina komputera , czy jakiś urządzeń pomiarowych ?


Post Wysłano: 22 maja 2010, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 lis 2008, 15:19
Posty: 353
GG: 3745303
Samochód: VOLVO FH12, 420.

Akurat dzis znalazlem troche czasu wiec:

Na tym zdjątku volvo pali jak VW tdi:)
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6f2 ... 2529e.html

Na tym ile volvo pali na pusto pykajac 80 - 85km/h.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9ab ... bcb2a.html

A tu zdjątko danyc etapowych które faktycznie pokazuje ile pali volvo 420 z wywrotka ladowane 26 - 28 ton, ok 60% ladownym km, teren dosc trudny.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/326 ... 721f7.html


Widzisz Bodzioman, zdjecie z norma 27 to nie dowod, ja zrobilem takie z normą 4l/100km. Sfoć dane etapowe, to bedzie bardziej wiarygodne.
Jesli faktycznie wykazesz tam norme 27 lub 28l/100km, to pozostaje tylko zwrocic honor (h? Ch?) Tobie i Tacie.


Post Wysłano: 22 maja 2010, 19:12

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 19:48
Posty: 97
GG: 19905821
Samochód: ---
Lokalizacja: Środa Śląska

No tylko w FM nie ma takiego podsumowania jakby , co masz na ostatniej fotce :) . Wczoraj robiłem zdjęcie ,ale tylko przed wyjazdem z bazy , potem nie miałem kiedy bo zmienialiśmy oponę i musieliśmy gonić . :). Następnym razem postaram się zebrać dowody :) .


Post Wysłano: 27 maja 2010, 23:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 mar 2007, 19:27
Posty: 274
Samochód: Rav
Lokalizacja: Sieradz/ Zadzim

Cytuj:
No tylko w FM nie ma takiego podsumowania jakby , co masz na ostatniej fotce :) . Wczoraj robiłem zdjęcie ,ale tylko przed wyjazdem z bazy , potem nie miałem kiedy bo zmienialiśmy oponę i musieliśmy gonić . :). Następnym razem postaram się zebrać dowody :) .
Jak to nie ma?

_________________
Polska Mieszkam w Polsce


Post Wysłano: 27 maja 2010, 23:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 lut 2009, 19:48
Posty: 97
GG: 19905821
Samochód: ---
Lokalizacja: Środa Śląska

No masz tylko normę i tyle . Nie tak jak Maderfaker pokazał ,że na tylu km mu taką normę wybił itp ;) .


Post Wysłano: 29 maja 2010, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

No to ciekawe, na pewno Volvo ma tyle kasy, aby wydawać oddzielnie na programowanie komputerów do FH i FM...

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 20 cze 2010, 19:42

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 kwie 2010, 13:06
Posty: 3
GG: 0

ciekawie ile pali nowe volvo FH16 700KM myślę ,że ok.70l na setkę


Post Wysłano: 20 cze 2010, 19:57
Awatar użytkownika

Moderator

Offline

Offline

Moderator

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 lut 2007, 16:06
Posty: 2140
GG: 6845711
Samochód: prawo fotelowiec
Lokalizacja: Gryfino

Post Wysłano: 20 cze 2010, 21:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 kwie 2006, 23:44
Posty: 219
GG: 6237840
Samochód: Fiat Stilo JTD
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
ciekawie ile pali nowe volvo FH16 700KM myślę ,że ok.70l na setkę
zadzwoń do Micro Transu :lol:


Post Wysłano: 20 cze 2010, 22:10
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2009, 11:02
Posty: 333
GG: 4473051
Samochód: VOLVO
Lokalizacja: Drzycim

Nooo to 480KM -48l/100 :lol:

_________________
A,B,C,CE,KW- jest ;)
http://www.rozycki-drzycim.pl


Post Wysłano: 01 lip 2010, 17:35

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 21:21
Posty: 111

A ja troszkę odkopię temat, bo ostatnio przyznam szczerze, że próbowałem sobie porównywać FH 440 Globetrotter z 2006r. z Actrosem 2544 L z 2004r., z którymi miałem do czynienia. Niestety głównie pod względem wnętrza i komfortu. Oba pojazdy były wyposażone standardowo.

Plusy FH:
- niski tunel;
- duża ilość kratek od nawiewu powietrza;
- automatyczna klimatyzacja;
- automatyczna skrzynia biegów, która działa bardzo dobrze;
- cichszy odgłos silnika w kabinie;
- dynamiczny silnik.

Minusy FH:
- bardzo kiepska jakość materiałów użytych do wykończenia wnętrza (tkaniny są niezbyt przyjazne w dotyku, ciężko je wyprać, plastiki latem, gdy są nagrzane i włączymy klimatyzacje trzeszczą, zimą kiedy są zimne i włączymy ogrzewanie również trzeszczą, poza tym są bardzo twarde, pod wpływem np. płynu do mycia szyb potrafi schodzić z nich farba);
- bardzo mało schowków o bardzo małej pojemności;
- zbyt miękkie dolne łóżko (kiedy się na nie kładę zatapiam się w materacu, co mi nie do końca odpowiada, materac również ma tendencje do "przekoślawiania" się);
- zbyt małe i twarde górne łóżko;
- za nisko zawieszone górne łóżko (większość kierowców przekręca zawiasy, dzięki czemu jest w miarę tyle samo przestrzeni między łóżkami, a "sufitami");
- przepuszczalność światła od oświetlenia "reklamy" na globie (nocą, kiedy "reklama" jest oświetlona szczelinami schowków dostaje się światło do wewnątrz kabiny);
- brak regulacji jasności światła w kabinie;
- brak świateł tzw. "burdelówek";
- ręcznie podnoszony właz dachowy;
- niewygodnie umieszczony panel sterowania światłem i ogrzewaniem postojowym na tylnej ścianie;
- śmieszny stolik, który ugina się po postawieniu kubka z napojem;
- duże spalanie;
- bardzo mocne trzęsienie kabiny przy wyłączaniu silnika.

Plusy Mercedesa:
- duża ilość schowków w kabinie;
- duża pojemność schowków;
- podłokietniki przy fotelu pasażera;
- wygodna szuflada ze stolikiem;
- każdy wolny skrawek kabiny zagospodarowany na półki i schowki;
- dogodna regulacja światła w kabinie;
- wygodnie umieszczony panel sterowania ogrzewaniem, radiem, światłem i włazem dachowym przy łóżkach;
- całkiem wygodne i miarę duże dolne łóżko;
- przepotężne i bardzo, ale to bardzo wygodne górne łóżko;
- wielofunkcyjny fotel pasażera;
- elektryczne sterowanie włazem dachowym;
- przyjazne i mięsiste materiały użyte do wykończenia wnętrza;
- możliwość dostania się do zewnętrznych schowków z wnętrza kabiny;
- mniejsze spalanie.

Minusy Mercedesa:
- zbyt wysoki tunel;
- głośniejszy odgłos pracy silnika w kabinie;
- mniej dynamiczny silnik;
- słabe ogrzewanie postojowe.

To takie moje małe porównanie obu samochodów. ;)


Post Wysłano: 01 lip 2010, 20:29
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 mar 2008, 22:05
Posty: 269
GG: 12975077
Samochód: Ford Transit '98
Lokalizacja: Biała Podlaska

Całkiem przydatne porównanie, ale Volvo zawsze można doposażyć w elektryczny szyberdach, full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie, pojemność schowków się nie zmieni,a le wtedy zawsze będzie kilka minusów mniej :) A dostęp do zewnętrznych schowków ze środka kabiny jest!!!

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora jedynie w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani w każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny!


Post Wysłano: 01 lip 2010, 21:27
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 lip 2007, 22:15
Posty: 2820
GG: 772271
Lokalizacja: Pudzików Woj. Łódzkie

Cytuj:
full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie
Faktycznie opcja tak potrzebna ze warta każdej kasy

_________________
Marianex podjedź no do przodu bo Grzeniu kiprował będzie


Post Wysłano: 02 lip 2010, 0:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2604
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Cytuj:
Minusy FH:
- brak regulacji jasności światła w kabinie;
- brak świateł tzw. "burdelówek";
- ręcznie podnoszony właz dachowy;
- duże spalanie;

Minusy Mercedesa:
- zbyt wysoki tunel;
- słabe ogrzewanie postojowe.
A ja się ustosunkuje do tych minusów zarówno FH jak i Actrosa, bo mam pewne zastrzeżenia:

- w nowym FH poprawione.
- w nowym FH poprawione.
- kwestia wyposażenia (wasze FH było bardzo ubogie w przeciwieństwie do Mercedesa)
- nie do końca się zgodzę, przynajmniej pod wodzą mojego ojca oba auta (FH 440 '08 jak i 1844 '04) paliły bardzo podobnie, na pewno nie można mówić o dużym spalaniu FH.


- to prawda, za to w kabinie Megaspace Mercedes robi robotę i miażdży płaską podłogą FH,
- tutaj wystarczy puścić Webasto "na krótko" i sauna w kabinie ;)

Wiem, że porównywałeś akurat te dwa egzemplarze, ale myślę, że to kwestia wyposażenia przesądziła w głównej mierze o takim, a nie innym nastawieniu do Szweda. Jedyny minus FH, który moim zdaniem jest naprawdę poważny to ten z plastikami, w porównaniu do Mercedesa wypada blado, przy czym akurat dobór materiałów w Mercedesie wysoko góruję nad innymi autami "siódemki", bo trzeszczenie do nie problem tylko Volva, ale i Mana, Dafa, Iveca czy Renault - nie wiem jak w Scanii R, bo nie miałem okazji sprawdzić jej na dłuższym dystansie, ale 4 była OK ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Post Wysłano: 02 lip 2010, 1:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 wrz 2006, 23:43
Posty: 555
GG: 71830
Samochód: saicento z kratką
Lokalizacja: Bjalistoko

Ja się nie znam na TIRach... jestem tylko zwykłym szoferem...
Jednak co do Volvo mam dwa niemiłe wspomnienia.
wiem, ze TIRowcy z prawego fotela piszą o tym aucie "król szos"... trudno.
Jakoś w kwietniu na Francji koleś z Fh12 zaprosił mnie, abym mu naprawił navi w laptopie.
Zrobiłem to, ale przy wysiadaniu nabiłem sobie guza przy wysiadaniu (w MANie dotykam głową sufitu, jak stanę na fotelu nogami)...
razem z bólem głowy przyszła myśl, ze wole dybać w kamazie niż jeździć volvo...
To żartobliwe stwierdzenie, ale trochę prawdy w tym jest...Kabina (nawet w XL) oferuje dla kierowcy biedę... do tego nędzne schowki nad szybą (skośna szyba). No ale auto do zarobku, jak każde inne. Nie wspomnie o "wodogłowiu" na środku kokpitu...

_________________
DAS IS DER UBERFALL!!!!
Jestem w kółku różańcowym WC, dbam o ojczysty język polski.


Post Wysłano: 02 lip 2010, 8:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 31 maja 2010, 18:05
Posty: 24
GG: 0
Samochód: scania 124l 470

ale kabina globetrotter xl ma elektryczny szyberdach i półki na tylnej ścianie :wink:


Post Wysłano: 02 lip 2010, 11:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 26 sty 2006, 21:21
Posty: 111

Cytuj:
Volvo zawsze można doposażyć w elektryczny szyberdach, full wypas fotel pasażera - fakt, cena wzrośnie, pojemność schowków się nie zmieni,a le wtedy zawsze będzie kilka minusów mniej :)
Ja wszystko rozumiem, tylko napisałem. Oba auta były w standardzie, kabiny są raczej odpowiednikami, bo L Actrosa i Globetrotter FH. Actrosa też nie mieliśmy nic ponad standard, a jednak wypadł lepiej z podstawowym wyposażeniem od FH.
Cytuj:
A dostęp do zewnętrznych schowków ze środka kabiny jest!!!
W takim razie przepraszam. Mój błąd. Kiedyś oglądałem te schowki i wydawało mi się, że nie ma dostępu. Materaca nie dźwigałem do góry.
Cytuj:
ale kabina globetrotter xl ma elektryczny szyberdach i półki na tylnej ścianie :wink:
Elektryczny właz dachowy z tego co się orientuję w modelu przed liftingiem był tylko za dopłatą. A co komu po tych schowkach, gdy na łóżkach nawet dobrze na bok się nie idzie przewrócić, bo na dolnym zawadzasz o górne, a na górnym o te schowki, bo przecież Globetrotter i Globetrotter XL to zaledwie kilkanaście cm różnicy.
Cytuj:
Cytuj:
Minusy FH:
- brak regulacji jasności światła w kabinie;
- brak świateł tzw. "burdelówek";
- ręcznie podnoszony właz dachowy;
- duże spalanie;

Minusy Mercedesa:
- zbyt wysoki tunel;
- słabe ogrzewanie postojowe.
A ja się ustosunkuje do tych minusów zarówno FH jak i Actrosa, bo mam pewne zastrzeżenia:

- w nowym FH poprawione.
- w nowym FH poprawione.
- kwestia wyposażenia (wasze FH było bardzo ubogie w przeciwieństwie do Mercedesa)
- nie do końca się zgodzę, przynajmniej pod wodzą mojego ojca oba auta (FH 440 '08 jak i 1844 '04) paliły bardzo podobnie, na pewno nie można mówić o dużym spalaniu FH.


- to prawda, za to w kabinie Megaspace Mercedes robi robotę i miażdży płaską podłogą FH,
- tutaj wystarczy puścić Webasto "na krótko" i sauna w kabinie ;)

Wiem, że porównywałeś akurat te dwa egzemplarze, ale myślę, że to kwestia wyposażenia przesądziła w głównej mierze o takim, a nie innym nastawieniu do Szweda. Jedyny minus FH, który moim zdaniem jest naprawdę poważny to ten z plastikami, w porównaniu do Mercedesa wypada blado, przy czym akurat dobór materiałów w Mercedesie wysoko góruję nad innymi autami "siódemki", bo trzeszczenie do nie problem tylko Volva, ale i Mana, Dafa, Iveca czy Renault - nie wiem jak w Scanii R, bo nie miałem okazji sprawdzić jej na dłuższym dystansie, ale 4 była OK ;)
Porównywałem modele sprzed liftingu zarówno Actros, jak i FH. Wyposażone oba standardowo, więc moje minusy co do tego modelu są nadal aktualne, bo zostały poprawione dopiero w modelu po liftingu. Co do spalania... Może manualna skrzynia? Bo spalanie różni się sporo z tymi samymi ładunkami. Różnica ok. 4-5l.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 8 z 17 [ Posty: 335 ] Przejdź na stronę Poprzednia 16 7 8 9 1017 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: