wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
http://serwis.wagaciezka.com/

Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW
http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=27182
Strona 2 z 13

Autor:  lucasskywalker [ 07 wrz 2010, 17:30 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Oczywiście, że ciężkość (czyli powstałe szkody, obrażenia uczestników itd.) jest wyższa. Gdyby było pytanie o częstość to inna sprawa. Odnośnie tematu to robię testy na baza-wiedzy.edu.pl i e-kierowca.pl i czasem faktycznie są rozbieżności. Ja zauważyłem tę o ilości gaśnic w autobusie (powinno być 2szt.) a druga dotyczy hałasu dopuszczalnego, jaki autobus może powodować na zewnątrz podczas postoju - odpowiedzi na wspomnianych stronach się różnią - jedna mówi o 98dB a druga o 108dB i która jest poprawna???

Autor:  vicotel [ 07 wrz 2010, 17:39 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

O zapłonie iskrowym - 98db
Samoczynnym - 108db

Autor:  Użytkownik usunięty [ 08 wrz 2010, 20:01 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Kolej na mnie. Znalazłem takie oto pytanie:
Cytuj:
Ile maksymalnie może wynosić długość autobusu przegubowego?

- 18m
- 20m
- 22m
Jak wiadomo, maksymalna długość autobusu przegubowego to 18,75m. Czy jest tutaj błąd czy po prostu z tych odpowiedzi należy wybrać tę, która mieści się w przepisach czyli 18m?

Autor:  vicotel [ 08 wrz 2010, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

18. Ale większość tych pytań jest źle sformułowana w niektórych nawet wszystkie odpowiedzi pasują. Większość z tych pytań nie ma prawa nawet ukazać się na egzaminie końcowych. Bardziej bazował bym sie na odpowiedziach z kierowca.pl bo to oni z nimi współpracują i układają pytania na egzamin

Autor:  Walp [ 08 wrz 2010, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Te pytania na 100% układali ludzie, którzy nie mają zielonego pojęcia o dziedzinie, z której przygotowują pytania.

Np. pojawia się pytanie o to, czy można holować autobus z pasażerami. I z dostępnych źródeł wynika, że prawidłowa odpowiedź to NIE. Tymczasem obecnie prawo o ruchu drogowym nie zabrania holowania jakiegokolwiek pojazdu z pasażerami w środku. Dawniej był taki przepis, teraz go nie ma. I jak odpowiedzieć? Zgodnie z przewidywaniami czy według PRD?

Albo to durne pytanie o znak sugerujący konieczność redukcji biegów. Być może gdzieś na świecie taki znak istnieje - wówczas niewątpliwie znak ten oznacza konieczność redukcji. Ale przecież na kursie nie poznaje się wszystkich znaków stosowanych na świecie! Nas obowiązują polskie znaki! A wśród tych znaków obowiązujących w Polsce NIE MA takiego!

Znaki są określone w "Rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych" (a zatem w jednej z odpowiedzi określenie mówiące o "kodeksie drogowym" jest błędne, bo znaki nie wynikają z kodeksu drogowego, czyli "Ustawy - Prawo o ruchu drogowym", tylko właśnie z tego rozporządzenia! To kolejny dowód na to, że pytania układają jacyś ignoranci!). Jeśli jakiegoś znaku nie ma tym rozporządzeniu, to nikt nie może go stosować na drodze, a jeśli stosuje, to znak ten nie rodzi żadnych konsekwencji i nie trzeba go respektować.

To tak jak na przykład niektóre spółdzielnie mieszkaniowe czy rady osiedla ustawiają sobie samodzielnie "znaki zakazu dla eLek" - dla nauki jazdy. Takie znaki są z mocy prawa nieważne! I mimo takiego znaku każdy z pojazdów nauki jazdy może wjechać za taki znak bez żadnych konsekwencji.

Autor:  Pete387 [ 08 wrz 2010, 21:48 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Jakie jest dopuszczalne odchylenie osi pojazdu względem kierunku początkowego podczas hamowania od prędkości 30 km/h do zatrzymania.
Prawidłową odpowiedzią jest 0,5m a podana jest 0,6m.
O co w tym pytaniu chodzi? Co taki "przepis" ma niby regulowac?

Autor:  Kili [ 10 wrz 2010, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Kiedy powinna odbywać się zmiana biegów?
zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu
przy prędkości obrotowej maksymalnej mocy
przy każdej zmianie konfiguracji drogi

A co o tym myślicie bo również odpowiedzi w obu serwisach się różnią...

Autor:  Walp [ 10 wrz 2010, 16:42 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Kiedy powinna odbywać się zmiana biegów?
A. zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu
B. przy prędkości obrotowej maksymalnej mocy
C. przy każdej zmianie konfiguracji drogi
W cytacie dopisałem litery, żeby było łatwiej.

W moich notatkach z wykładów mam takie zapiski:
A - prawidłowa
B - zła, bo nie doprowadzimy przecież do tego, że ciągle będziemy słyszeć ryk silnika
C - zła, bo absurdalna - nie można zmieniać biegów cały czas bo przecież droga nieustannie się zmienia (lekkie spadki,wzniesienia, łuki) .

Autor:  krisak [ 11 wrz 2010, 10:17 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Oczywiście dużo pytań,czy też odpowiedzi na nie jest kontrowersyjnych.

W ogóle to całe te KW,jak za takie pieniądze powinny byc w dużej mierze prowadzone
praktycznie,wtedy można by się czegoś nauczyc
np na dużych placach,gdzie rozmieszczonych by było kilka różnego rodzaju ładunków,
i pokazywano by jak dany ładunek zabezpieczyc,jak używac pasów do spinania itp.

Ale to chyba marzenia,jak na razie

Autor:  Tomas [ 12 wrz 2010, 11:56 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Kolejne pytania wywołujące wątpliwości:
1. Czy droga hamowania pojazdu obciążonego jest:
a)krótsza b)dłuższa c) taka sama
wg. mojego wykładowcy krótsza, bo opony są lepiej dociążone i dociśnięte, a hamulce są obliczone na załadowany pojazd
2. Co zawiera więcej alkoholu:
a) 500ml piwa b) 50ml wódki
wg. wykładowcy tyle samo, w internecie więcej w piwie
3. Czy znak obok tablicy informującej o stromym zjeździe nakazujący redukcję biegów:
a) obowiązuje b) nie ma takiego znaku w polskim kodeksie drogowym
wg. wykładowcy odp. a)

Autor:  Walp [ 12 wrz 2010, 12:06 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Co do pytania ze znakiem nakazującym konieczność redukcji biegów...
Cytuj:
O czym informuje ten znak?
A - o konieczności redukcji biegu bo rozpoczyna się długi zjazd,
B - ten znak nie dotyczy kierowców autobusów,
C - o niczym, ponieważ tego znaku nie ma w polskim kodeksie drogowy
Być może gdzieś na świecie taki znak istnieje - wówczas niewątpliwie oznacza konieczność redukcji biegu (A). Ale przecież na kursie nie poznaje się wszystkich znaków stosowanych na świecie! Nas obowiązują polskie znaki! A wśród tych znaków obowiązujących w Polsce NIE MA takiego!

Znaki są określone w "Rozporządzeniu w sprawie znaków i sygnałów drogowych" (przy okazji, to określenie mówiące o "kodeksie drogowym" jest błędne, bo znaki nie wynikają z kodeksu drogowego, czyli "Ustawy - Prawo o ruchu drogowym", tylko właśnie z tego rozporządzenia!). Jeśli jakiegoś znaku nie ma w tym rozporządzeniu, to nikt nie może go stosować na drodze a jeśli stosuje, to znak ten nie rodzi żadnych konsekwencji i nie trzeba go respektować.

To tak jak na przykład niektóre spółdzielnie mieszkaniowe czy rady osiedla ustawiają sobie samodzielnie "znaki zakazu dla eLek" - dla nauki jazdy. Takie znaki są z mocy prawa nieważne! I mimo takiego znaku każdy z pojazdów nauki jazdy może wjechać za taki znak bez żadnych konsekwencji.

Sądzę więc, że prawidłowa jest odpowiedź C. Tak mam też zaznaczone w swoich testach. W materiałach z e-kierowcy też poprawna jest C.

Takiego znaku nie ma rozporządzeniu o znakach i sygnałach, a zatem on nie obowiązuje i o niczym nie informuje!

Autor:  Kili [ 13 wrz 2010, 15:24 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

10. Kiedy kierujący samochodem ciężarowym powinien sprawdzać wyposażenie pojazdu?
codziennie
raz w tygodniu
nie ma obowiązku


Co o tym sądzice?

Autor:  Bajzel [ 13 wrz 2010, 15:32 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Codziennie ;)

Autor:  tir5 [ 13 wrz 2010, 17:49 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Prawidłowa odpowiedź to ta, że nie ma obowiazku.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 13 wrz 2010, 23:07 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Prawidłowa odpowiedź to ta, że nie ma obowiazku.
Zgadza się. O dziwo ta właśnie jest prawidłowa.

Autor:  marcinf03 [ 13 wrz 2010, 23:16 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Moi drodzy wy zrobiliście juz KW czy dopiero sie uczycie tego wszystkiego??? jeżeli sie uczycie to spokojnie bedzie wykład z panem instruktorem on wam powie dlaczego jest tak a nie inaczej . Nie martwcie sie na zapas KW wbrew pozorom nie jest taka straszna

Autor:  Użytkownik usunięty [ 13 wrz 2010, 23:33 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Moi drodzy wy zrobiliście juz KW czy dopiero sie uczycie tego wszystkiego??? jeżeli sie uczycie to spokojnie bedzie wykład z panem instruktorem on wam powie dlaczego jest tak a nie inaczej . Nie martwcie sie na zapas KW wbrew pozorom nie jest taka straszna
Potraktuję to jako żart, ponieważ jestem zmęczony po robocie.

W piątek zdaem KW i nie mam 13 lat oraz nie zajmuję się nabijaniem postów na tym forum i tworzeniem nie wiadomo skąd wziętych teorii.

Autor:  Tomas [ 14 wrz 2010, 17:29 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Cytuj:
Kiedy powinna odbywać się zmiana biegów?
zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu
przy prędkości obrotowej maksymalnej mocy
przy każdej zmianie konfiguracji drogi

A co o tym myślicie bo również odpowiedzi w obu serwisach się różnią...
Według ekspertów z infolini kierowca.pl przy prędkości obrotowej maksymalnej mocy.

Autor:  tir5 [ 14 wrz 2010, 18:49 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

ja natomiast zaznaczałbym odpowiedź "zgodnie z instrukcją obsługi pojazdu" bo w którymś serwisie jest ona prawidlowa (chyba e-kierowca) i tez bym sie przychylał do tej odpowiedzi.

Autor:  Kili [ 14 wrz 2010, 21:20 ]
Tytuł:  Re: Pytania z błędnymi odpowiedziami na KW

Na bazawiedzy jest, ze zgodnie z instrukcja, a na kierowca.pl ze przy kazdej zmianie konfiguracji albo odwrotnie. To jak na infolinii powiedzieli, ze przy maksymalnej predkosci obrotowej to ja juz glupi jestem. Nawet nauczyc sie pozadnie nie mozna bo czlowiek to inna odpowiedz...

Strona 2 z 13 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/