Witam, jeśli chodzi o hamowanie silnikiem faktem jest że są momenty w których auto nie pali paliwa, ponieważ wtryskiwacze są całkowicie zamknięte, dopóki prędkość obrotowa silnika z zamkniętą przepustnicą nie spadnie do wartości nieco powyżej wartości obrotów biegu jałowego. Czyli jeśli hamując silnikiem będzie się utrzymywało obroty na odpowiednich wysokościach to silnik nie będzie brał benzyny, jadąc na tzw. luzie paliwo jest nadal wtryskiwane i auto nadal pali.
Obecnie na kursie świadectwa kwalifikacji, poruszany jest też ten temat i tam to również można przeczytać czy usłyszeć.
Pozdrawiam.
Cytuj:
Cytuj:
Why ?
Mam na myśli pojedyncze zbijanie biegów w dół. Każda zmiana to zużycie szeregu mechanizmów, a oszczędności wynikające z takiej jazdy są raczej znikome (wręcz żadne).
Instruktorzy zawsze uczą żeby redukować dopiero na bieg, który będzie następnie potrzebny.
Umiejętne hamownie silnikiem pozwala zmniejszyć spalanie, bez uszczerbku dla innych mechanizmów.
Pozdrawiam.