wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
Jak poprawnie hamowac? http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9797 |
Strona 3 z 4 |
Autor: | majki [ 27 lip 2007, 15:09 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nie znamy działania silnika spalinowego to lepiej nie powoływać się na logikę.
ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpmCzemu takich podstaw nie uczy sie na kursach? A moze juz sie pozmienialo i dzisiejszy nowicjusze sa znacznie lepiej poinformowani? |
Autor: | Prince [ 27 lip 2007, 15:39 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... Smile wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpm
To pomyśl logicznie i powiedz nam/mi jak byś zatrzymał 40 tonowy zestaw pędzący z góry w którym silnik pracuje na biegu jałowym a hamowanie ci nic nie daje bo masz puste zbiorniki ze sprężonym powietrzem bo sprężarka nie napompuje ci tyle powietrza przez twoją jazdę na luzie...
|
Autor: | majki [ 27 lip 2007, 15:46 ] |
Tytuł: | |
o Boze czlowieku przeczytaj caly post... czy naprawde ironia nie jest w nim wyczuwalna? pozatym... pytanie powinno byc jak bym nim ruszyl a nie zatrzymal z pustymi zbiornikami |
Autor: | slimmm_ns [ 27 lip 2007, 16:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: otóż pojazd zjeżdżając z góry poprzez obracające się koła napędzające przekazuje moment obrotowy silnikowi. wtedy można odciąć przewód paliwowy, odkręcić zbiornik z paliwem, zapchać filtr paliwa, wykręcić wtryskiwacze, wyjąć tłoki z korbowodami, a wał korbowy będzie się obracał. co prawda gdy koła przestaną się kręcić silnik stanie, ale od tego są elektroniczne systemy zasilania. w czasie kiedy moment obrotowy jest przekazywany w odwrotną stronę niż normalnie, czyli od kół do silnika zasilanie paliwem jest odcinane.
Prosze to zaraz na zawsze zrozumiec i skonczyc dyskusje na temat "spalanie a zjazd z gorki" ,a ci ktorzy nie moga/nie chca zrozumiec niech przyjma to jako DOGMAT . Wracajac do chamulcow ....tarczowe zapewne sa lepsze zwlaszcza wentylowane tylko zastanawia mnie czy nie latwiej sie przegrzewaja.. poniewarz matarialuy w tarczy jest mniej niz w bebnie i mniej ciepla moze pochlonac , a tak na marginesie pare razy z kolega wymienialem klocki przy osobowkach z tarczami wentylowanymi i wiecie ci ...z tej calej "wentylacji " zostalo tylko wspomnienie gdyz ... od strony wewnetrznej szparki byly calkiem zaklejone blotem ... ot takie z zycia wziete nie wiem czy czesto sie tak zdarza z tarczami ... |
Autor: | MAN [ 27 lip 2007, 16:48 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: o Boze czlowieku przeczytaj caly post...
To pomyśl logicznie jeśli będziesz zjeżdzał z góry na luzie wciśniesz pedał hamulca 3-4 razy i nie będziesz miał powietrza w zbiornikach bo spadnie cisnienie do około 5-6 atmosfer. Mi tłumaczyli na kursie że podczas hamowania jechać jak najdłurzej na biegu aby obroty były wyższe aby sprężarka nadąrzyła nabić powietrze.czy naprawde ironia nie jest w nim wyczuwalna? pozatym... pytanie powinno byc jak bym nim ruszyl a nie zatrzymal z pustymi zbiornikami slimmm_ns Tu niechodzi które hamulce się szybciej przegrzewają a o ich skuteczność hamowania kiedy się rozgrzeją. Przy hamulcach bębnowych po rozgrzaniu bębna skuteczność hamowania się zmiejsza poniewarz średnica bębna się zwiększa co skutkuje zmiejszeniem nacisku szczęk hamulcowych na bęben. Przy hamulcach tarczowych gdy tarcza się rozgrzeje klocki hamulcowe dociskają z większą siłą do tarczy hamulcowej. |
Autor: | łukasz [ 27 lip 2007, 17:59 ] |
Tytuł: | |
A to dałem potężną plamę...Słyszłem nie raz podobne stwierdzenia do tych cytowanych przez Cyryla,ale sluchałem też wielu ''doświadczonych'' kierowców i więcej było komentarzy podobnych do moich-co było głupotą...Ja jestem młody i dopiero zaczynam,co mnie nie usprawiedliwia za takie stwierdzenia i chylę czoła przed tymi którzy nas czegoś uczą na tym forum-ale teraz mi wstyd,że słuchałem wielu starszych ode mnie kierowców z wikszym doświadczeniem i oni w takie bzdury wierzą... |
Autor: | majki [ 27 lip 2007, 19:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: To pomyśl logicznie jeśli będziesz zjeżdzał z góry na luzie wciśniesz pedał hamulca 3-4 razy i nie będziesz miał powietrza w zbiornikach bo spadnie cisnienie do około 5-6 atmosfer.
No dokladnie... i co sie wtedy stanie?Czy przypadkiem nie dochodzi do automatycznego zablokowania kol? Cytuj: Mi tłumaczyli na kursie że podczas hamowania... To juz jest calkiem inny temat- ja pisalem o moich dawnych przemysleniach na temat spalania podczas jazdy na lub bez biegu w czasach kiedy dostalem prawko na samochod osobowy Pisalem tez o tym ze jak to jest ze po ukonczonym kursie nie wie sie takich wydawaloby sie istotnych rzeczy. Zamiast przeczytac prosty tekst i zadac sobie trud zrozumienia to wolicie mi tu wypisywac ze niby jak to ja sobie wyobrazam jazde z 40t na luzie... Otoz odpowiadam- nie wyobrazam sobie i nigdy nikomu nie sugerowalem zeby tak robil Sam tego tez nie robie- zycie mi mile... |
Autor: | MAN [ 27 lip 2007, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: No dokladnie... i co sie wtedy stanie?
Przy spadku ciśnienia ponirzej 5 atmosfer powinien zadziałać system bezpieczeństwa i zablokować siłowniki na których działa hamulec postojowy czyli z regóły tylna oś w ciagniku oraz jedna lub dwie osie w naczepie. Jesli nie dojdzie do zablokowania hamulców to siła hamowania bedzie mniejsza spowodowana niszym ciśnieniem w układzie hamulcowym.
Czy przypadkiem nie dochodzi do automatycznego zablokowania kol? |
Autor: | Prince [ 27 lip 2007, 21:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Zamiast przeczytac prosty tekst i zadac sobie trud zrozumienia to wolicie mi tu wypisywac ze niby jak to ja sobie wyobrazam jazde z 40t na luzie...
Ok Spoko Tylko że to forum o ciężarówkach i na priorytecie myśli się tu o nich. A tekst zabrzmiał trochę głupio i nie wyczułem nim ironii Otoz odpowiadam- nie wyobrazam sobie i nigdy nikomu nie sugerowalem zeby tak robil Sam tego tez nie robie- zycie mi mile... Pozdro. |
Autor: | Cyryl [ 27 lip 2007, 21:30 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: nie znamy działania silnika spalinowego to lepiej nie powoływać się na logikę.
ja kiedys tak na logike wydedukowalem ze lepiej jest jezdzic na luzie z gorki ba jesli na biegu obroty dochodza do tych np 3000 no to silnik musi ciagnac mase paliwa z baku... wiec lepiej zeby sie toczyl sam a silniczek sobie robi te swoje 700 rpmCzemu takich podstaw nie uczy sie na kursach? A moze juz sie pozmienialo i dzisiejszy nowicjusze sa znacznie lepiej poinformowani? więc gdybyś miał bogatszą wersję z komputerem to wskazania zużycia chwilowego przy zjeździe z górki na luzie wskazywało by na ileś tam litrów na godzinę, natomiast na biegu 0 litrów na km. |
Autor: | majki [ 28 lip 2007, 15:14 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: te 3000 obrotów dotyczy chyba silnika benzynowego w pojeździe osobowym.
no widze ze na forum jest tylko jedna osoba ktorej "zaswiecila sie kontrolka" gdy przeczytal o ilosci obrotow Cytuj: więc gdybyś miał bogatszą wersję z komputerem to wskazania zużycia chwilowego przy zjeździe z górki na luzie wskazywało by na ileś tam litrów na godzinę, natomiast na biegu 0 litrów na km
to byl duzy fiat z roku '76 jesli dobrze pamietam dziadek tak sie sypal ze co tydzien lezalem pod samochodem... do dzis nie moge przezyc ze go rodzice sprzedali |
Autor: | Bald [ 28 lip 2007, 15:53 ] |
Tytuł: | |
Pomijając spalanie przy jeździe na luzie itd., jazda na biegu jałowym jest niedozwolona, bo wtedy skrzynia nie jest smarowana, o ile skrzynie (manualne) w osobówkach są smarowane rozbryzgowo, to we współczesnych ciężarówkach są smarowane pod ciśnieniem i jeśli chcielibysmy jeździć na luzie z górki jak Autosanem to skrzynia rozleciałaby się bardzo szybko. |
Autor: | łukasz [ 28 lip 2007, 17:01 ] |
Tytuł: | |
A co z tymi skrzyniami,które same sie wyrzucają na luz-przykładem niech bedzie obecny I-shift lub Power Tronic...? |
Autor: | Bald [ 28 lip 2007, 17:15 ] |
Tytuł: | |
Kolego takie skrzynie mają inną budowę, a poza tym ona nie wyrzuci biegu jak zdejmiesz nogę z gazu kiedy samochód jedzie, luz wrzuci dopiero przy zatrzymaniu. Nie jestem specjalistą w automatach, więc jeśli coś pokręciłem to proszę o poprawienie mnie. |
Autor: | Cyryl [ 28 lip 2007, 18:37 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ...to byl duzy fiat z roku '76 jesli dobrze pamietam
ale widocznie gaźnika nawet z ciekawości nie obejrzałeś, a ja ponieważ duży Fiat był rewolucją technologiczną i milowym krokiem polskiej motoryzacji obejrzałem. dziadek tak sie sypal ze co tydzien lezalem pod samochodem... do dzis nie moge przezyc ze go rodzice sprzedali [ Dodano: Sob, 28.07.2007, 18:45 ] automatyczne skrzynie podczas włączenia jakiejkolwiek funkcji jazdy, czyli drive lub numeryczne, cały czas dobierają biegi według tego co narzuca komputer. zatrzymując taki pojazd gdy już stoi w miejscu trzymając nogę na hamulcu jest on na biegu, ale sprzęgło automatycznie rozłącza napęd. luz będzie po gdy lewarek przerzucimy na N - neutral. pojazdu nie odpalimy gdy dźwignia będzie w jakimś innym położeniu niż N. |
Autor: | SIOJU [ 28 lip 2007, 23:49 ] |
Tytuł: | |
Ja tylko dodam, że to jeden z mądrzejszych tematów na forum. Szkoda tylko, że taka tragrdia musiała się stać aby powstał. |
Autor: | Prince [ 29 lip 2007, 0:16 ] |
Tytuł: | |
I-Shift sam zrzuca na luz czasami podczas zjazdów, nie wiem na jakiej zasadzie się to odbywa i w jakich sytuacjach ale na pewno podczas jazdy gdy dźwignia jest ustawiona na A... |
Autor: | K92 [ 29 lip 2007, 13:02 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: pojazdu nie odpalimy gdy dźwignia będzie w jakimś innym położeniu niż N.
W MAN-ie TGA ze skrzynią ZF AS-tronic mimo że jest ustawione na ''D'' samochód można odpalić tylko że nawet jak dodasz gazu to nie ruszy trzeba wrzucić na "N" i potem znowu na "D" i wtedy dopiero odjedziesz. Nie wiem czy tak powinno być ale tak jest
|
Autor: | łukasz [ 29 lip 2007, 13:43 ] |
Tytuł: | |
No właśnie czytałem w Polskim Trakerze w teście VOLVO FH480 I-shift o tym,że najnowsza odmiana tej skrzyni sama się wyrzuca na luz-jakaś inteligentna... |
Autor: | bosman [ 29 lip 2007, 14:12 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: No właśnie czytałem w Polskim Trakerze w teście VOLVO FH480 I-shift o tym,że najnowsza odmiana tej skrzyni sama się wyrzuca na luz-jakaś inteligentna...
Zarówno Volvowski I-SHIFT jak i Mercedesowski Powertronic są wyposażone w funkcje EcoRoll, polega to na tym, że komputer zmieni przełożenie na N ale tylko wtedy gdy w auto ma odpowiednią ilość powietrza. Generalnie ma to powodować mniejsze opory podczas jazdy i dawać jakieś tam niewielkie procenty zaoszczedzonego paliwa.
|
Strona 3 z 4 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |