Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 17 maja 2009, 14:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 01 sty 2009, 17:02
Posty: 68
GG: 0

Jeszkin chyba najlepszym przykladem na te matowienie jest kolor Twojej Scani, pamietam ze zólte i czerwone zawsze mialy najbardziej widoczne te matowe plastiki....


Post Wysłano: 18 maja 2009, 22:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 494
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk

Cytuj:
Jeszkin chyba najlepszym przykladem na te matowienie jest kolor Twojej Scani,
Dokładnie :roll: Ale niech no ja znajdę chwilę czasu żeby zrobić z tym porządek :mrgreen: Kolega który jeździ moją poprzednią scanią, zrobił te wszystkie platstiki, i aż dostałem wytrzeszczu oczu Obrazek gdy zobaczyłem jak ożyły :mrgreen:

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Post Wysłano: 20 maja 2009, 20:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Witam.

Nie orientuję się w temacie Scanii, a ciekawi mnie bardzo, czy mają w ofercie silniki EURO 5, bo podobnie jak i MAN praktykują silniki bez Ad Blue.


Post Wysłano: 21 maja 2009, 6:41
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 gru 2007, 14:37
Posty: 42
GG: 7040182
Samochód: Iveco Stralis II E5 500
Lokalizacja: Pabianice

Oczywiście, ze Scania ma silniki spełniające normę EURO 5 ;-)


Post Wysłano: 21 maja 2009, 16:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 kwie 2006, 15:36
Posty: 3199
GG: 997
Samochód: 1948
Lokalizacja: CG

I chyba nawet jest pionierem, E5 bez AdBlue.. silnik chyba XPI. Jak coś pomotałem to mnie poprawić.

_________________
Wodociągi Kieleckie w sposób wzorcowy usuwają awarie, w sposób błyskawiczny. Jesteśmy w czołówce krajowej, a nawet światowej. Liczba awarii z roku na rok maleje.


Post Wysłano: 23 maja 2009, 21:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2084
GG: 1
Samochód: Jelcz 105 ;P
Lokalizacja: DK94

Cytuj:
I chyba nawet jest pionierem, E5 bez AdBlue.. silnik chyba XPI. Jak coś pomotałem to mnie poprawić.
Wykasuj słowa chyba, oraz drugie zdanie :wink:
Jak najbardziej tak silniki XPi spełniają E5 bez żadnych redbuli....

_________________
Wysłano z budki telefonicznej...

Za Roburem wszyscy sznurem...


Post Wysłano: 24 maja 2009, 17:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?


Post Wysłano: 24 maja 2009, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 19 kwie 2006, 22:34
Posty: 246
GG: 9590680
Samochód: Żółty
Lokalizacja: Piekary Śląskie

Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:

_________________
Już odlatuję, wszystko mi jedno gdzie...
Niech ktoś spróbuje na chmurze złapać mnie!


Post Wysłano: 25 maja 2009, 14:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 cze 2008, 17:07
Posty: 82
GG: 0

Cytuj:
Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:
Zastanawiam się tylko dzięki czemu (jakie nowe rozwiązanie) jest osiągnięte EURO 5 w systemie EGR skoro w momencie kiedy na rynek wchodziły silniki EGR z EURO 4 twierdzono ogólnie, że nie da się już z tego systemu wydusić większej normy emisji spalin.


Post Wysłano: 16 paź 2009, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 16:39
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania r420

Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D


Post Wysłano: 18 paź 2009, 14:06
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 maja 2008, 21:25
Posty: 388
GG: 4287442
Samochód: Volvo V40
Lokalizacja: Wiązownica

Cytuj:
Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D
To gratuluję zakupu a można wiedzieć gdzie kupiłeś ?


Post Wysłano: 19 paź 2009, 16:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 paź 2009, 16:39
Posty: 3
GG: 0
Samochód: scania r420

Cytuj:
Cytuj:
Witam wszystkich właśnie kupiłem Scanie R420 Low Deck z euro4 z 2007 r z przebiegiem 229000km topline, a także firankę mege firmy zremb z hydraulicznym podnoszeniem dachu z 2007 czy ktoś może mi powiedzieć jakich niespodzianek można sie spodziewać po tym koniu i kiedy. Do tej pory jeździłem volvo fh12 z 2001 globetroter. :D
To gratuluję zakupu a można wiedzieć gdzie kupiłeś ?
W servisie scanii w Nadażynie


Post Wysłano: 28 lip 2010, 21:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 lut 2010, 21:40
Posty: 2
GG: 0

Panowie, a pod cementonaczepę to jaki silnik najlepiej szukać? Doradżcie coś, szukam w kwocie do 120 tyś zł. dzięki


Post Wysłano: 10 sie 2010, 11:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sie 2010, 11:43
Posty: 181
GG: 24570715

Cytuj:
Cytuj:
Cytuj:
Jak to jest rozwiązane technicznie? Przez recylkulator spalin i filtr cząstek stałych czy w jakiś inny sposób.
Obiło mi się gdzieś o uszy, że jest to jak na razie dość awaryjny silnik Euro 5. Potwierdzi to ktoś?
To jest "zwykły" EGR, podparty wysokociśnieniowym wtryskiem common rail, skąd z resztą wzięła się nazwa XPi (Extra-high Pressure Injection).

Zasada działania samego EGR to oczywiście zwiększenie temperatury spalania = zmniejszenie emisji różnorakich tlenków ale zwiększenie emisji sadzy - dlatego stosuje się specjalny filtr wychwytujący jej nadmiar, który jest następnie wypalany odpowiednią dawką paliwa :wink:
Zastanawiam się tylko dzięki czemu (jakie nowe rozwiązanie) jest osiągnięte EURO 5 w systemie EGR skoro w momencie kiedy na rynek wchodziły silniki EGR z EURO 4 twierdzono ogólnie, że nie da się już z tego systemu wydusić większej normy emisji spalin.
Wszystko sie da ;) Dzisiejsza technologia a dawna robi różnice, SCANIA ma już przecież silniki o normie EEV bez adblue czyli coś na miarę Euro 6 xD
Swoją drogą ciekawi mnie jak te silniki sie sprawują (spalanie, awaryjność), ma może ktoś taką wiedze?


Post Wysłano: 14 paź 2010, 14:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 maja 2009, 15:59
Posty: 13
GG: 0

Cytuj:
Z tego co słyszałem od kierowców z taty z firmy że nowe scanie R to mają takie problemy ze już by chcieli wrócić na stare auta. Scanie przyszły 3 tyg temu a już każda scania była po kilka razy w serwisie!! nie oszukuje najważniejszą wado to układ wydechowy, problemy z zawieszeniem przednich kół, są tez kłopoty z elektrykom itd. Są to scanie R420 topline na poduszka ale ta kabina tak telepie że lepiej nie mówić. Małe schowki itd.
witam ja mam scanie r 420 dwuletnia prawie 300000 km przejechane i nigdy nie doswiadczylem niczego oczym tu piszesz ,jest bardzo cicha w srodku ,wygodna jedyna wada to siedzenie kierowcy nie jest za wygodne


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: