wagaciezka.com - Forum transportu drogowego http://serwis.wagaciezka.com/ |
|
[Fliegl/Man, TGA] Podwieszana oś w naczepie http://serwis.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=14339 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | spiwor [ 07 kwie 2008, 14:26 ] |
Tytuł: | [Fliegl/Man, TGA] Podwieszana oś w naczepie |
Przy każdym zgaszeniu silnika/przekręcaniu kluczyka na off (Man, TGA) oś idzie w dół, tak ma być czy powinna być w górze? I tak przy okazji małe pytanie: Z siłownika hamulca w naczepie przy opasce łączącej ucieka powietrze, nic nie daje już dokręcanie tej opaski, jest pomysł żeby tą opaskę zdjąć i zobaczyć co się tam dzieje ale czy siłownik jest skomplikowany w budowie ew. nie wyskoczy jakaś sprężyna urywając ręce? |
Autor: | TomVol [ 07 kwie 2008, 16:08 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie fliegl+tga (?) |
Oś działa odpowiednio. Siłownik jest rozbieralny jest tam membrana, którą się wymienia, sprężyna jest ale w naczepie niema obaw grzej gdyby to był tylni most w aucie tam jest część z hamulcem postojowym której nie polecam rozbierać niedoświadczonym specom. |
Autor: | Cycu [ 07 kwie 2008, 16:11 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie fliegl+tga (?) |
Co do Oski tak bedziesz miał ze jak zgasisz auto i wyłaczysz zapłon os Ci opada a dlatego sie tak dzieje bo masz sterowanie Podnoszona osia Automatyczne a nie Mechaniczne polecam Mechaniczne bo oska sobie cały czas wisi w powietrzu i kiedy chcemy to podniesiemy pozdrawiam |
Autor: | davo76 [ 07 kwie 2008, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie Fliegl + TGA (?) |
Jezeli oska jest sterowana z ebsu to podejrzewam ze na 100 procent masz silowniki na drugiej i trzeciej osi dwumembranowe dla hamulca postojowego!! Dawniej jak byly silowniki pojedyncze niebylo jeszcze sterowania osia przez ebs, ja mam np. uklad haldexa i po przekroczeniu 18 km/h podnosi sie os jesli jest przelacznik w pozycji podnoszenie i jest zaladowane mniej niz 18 ton oraz wlacza sie automatyczne poziomowanie naczepy. |
Autor: | spiwor [ 10 kwie 2008, 12:14 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie Fliegl + TGA (?) |
Dzięki wielkie Tak książkowo przy jakiej wadze ładunku powinno opuszczać się oś? |
Autor: | Cycu [ 10 kwie 2008, 17:33 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie Fliegl + TGA (?) |
Os sie opuszcza sama przy wadze cos koło 15 ton . |
Autor: | ego [ 10 kwie 2008, 20:31 ] |
Tytuł: | Re: Podwieszana oś w naczepie fliegl+tga (?) |
Cytuj: Oś działa odpowiednio. Siłownik jest rozbieralny jest tam membrana, którą się wymienia, sprężyna jest ale w naczepie niema obaw grzej gdyby to był tylni most w aucie tam jest część z hamulcem postojowym której nie polecam rozbierać niedoświadczonym specom.
Czy aby na pewno w naczepie nie ma siłownków dwustopnowych??? Ja na miejscu kolegi nie chcialbym dostac sprężyna która tam jest w zęby lub w cokolwiek!Da się także siłownik dwustopniowy rozebrać,ale trzeba najpierw albo śrubę która jest w nim centralnie wykręcić do końca, albo wykorzystać śrubę ,która jest "doczepiona" do siłownika z boku.Włożyć ją "łbem" o kształcie skrzydeka w otwór centralny na siłowniku, przekręcić, założyć podkładkę i nakrętką kręcić do oporu.Śruba będzie się wysuwała z siłownika ściskając sprężynę. Wpierw trzeba jednak ustalić z której membrany (jeśli jest to siłownik dwustopniowy) powietrze ucieka. A najlepiej i najbezpieczniej (z tym się całkiem zgadzam) by to robił -lub choćby patrzył na ręce-ktoś, kto ma o tym praktyczne pojęcie.To moze być naprawdę niebezpieczne. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |