Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 20 paź 2007, 10:54

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2007, 10:51
Posty: 4

Może ktoś by mi udzieli informacji w temacie centralnego smarowania w Manie . Kupiłem ciągnik siodłowy Man F2000, niestety pompa centralnego smarowania była osobno i mam problem z montażem. Nie wiem jak powinny być podłączone przewody ze smarem, bo były urwane. Są dwa rozdzielacze smaru, jeden przykręcony do siodła, drugi na ramie smaruje poprzez przewody oś przednią i tylną. Natomiast do pompy cent. smarowania wkręcony jest trójnik. Na dole tego trójnika wychodzi zbrojony przewód ze smarem 9 mm, niestety nie wiem do którego rozdzielacza powinien iść. U góry trójnika natomiast jest zawór bezpieczeństwa i wyjśce na niezbrojony przewód 6 mm, też nie wiem gdzie on ma pójść. Prosiłbym o informację.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 17:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Z centrala powinny wychodzić dwa trójniki z zaworami bezpieczeństwa, przewód 6mm z zaworu do przezroczystej obudowy zbiornika smaru, o średnicy 9mm po jednym do karzdego rozdzielacza

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 19:00

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2007, 10:51
Posty: 4

Dziękuję za odpowiedź. Z tym 6 mm przewodem to tak się domyślałem. Nie rozumiem jednak jak do pompy podłączyc dwa trójniki, czy pompa przystosowana jest do wkręcenia dwóch trójników czy też do pompy wkręca się jeden trójnik a drugi wstawia gdzieś po drodze?
Jeśli rozdzielę trójnikiem smar to boję się, że większość albo cały smar będzie szedł tylko do rozdzielacza umieszczonego na siodle , bo ma bardzo blisko a do osi przedniej i tylnej jest kilka metrów.


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 19:16
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7217
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

W obudowę pompy są przykręcane dwa trójniki jeśli masz jeden wkręcony to po drugiej stronie ubudowy powinna być zaślepka lub otwór do którego powinien być wkręcony drugi trójnik. Jeśli go nie masz to podłoncz tylko samo podwozie bez siodła szkoda zwrotnic w aucie

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Tytuł:
Post Wysłano: 20 paź 2007, 19:39

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 paź 2007, 10:51
Posty: 4

Dzięki, mam drugi trójnik z zaworem bezpieczeństwa, spróbuje wkręcić na miejsce zaślepki, tylko chyba w otwór zaślepki trzeba by włożyć najpierw tłoczek, który tłoczy smar, bo taki jest pod wkręconym trójnikiem, ale to sprawdzę.

[ Dodano: Sob, 20.10.2007, 23:03 ]
Może ktoś miałby jeszcze jakieś uwagi lub inne spostrzeżenia w temacie tego smarowania...

[ Dodano: Pon, 22.10.2007, 14:01 ]
No cóż, jeszcze raz dzięki za podpowiedź, wkręciłem drugi trójnik, wcześniej włożyłem w miejsce zaślepki dodatkowy tłoczek, który współpracuje z krzywką no i działa wszystko.
Paweł


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: